Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spottet Kamikaze Kaitou Jeanne på listen din. Noen som har sett tysk dubbet anime på RTLII, eller? :)

Det blir litt vanskelig å lage anbefalinger ettersom jeg har ganske forskjellig smak. Du gir Toradora! en 7 og Berserk en 4, mens disse gjerne ville ligge å kranglet om en 10er hos meg. Men siden du liker GITS, bør du også prøve Cowboy Bebop og Neon Genesis Evangelion. Ser at du også har sett en del romanser... kanskje Kare Kano hadde vært noe. Den foreslår jeg ALDRI til en nybegynner, men voksen og reflektert er den i hvert fall. :hmm:

Kkj va en av mine første anime'a æ så x3 den e bra!! :D

Neon Genesis prøvde jeg å se, men etter de 5 første ep og det var like kjedelig droppet jeg den x)

Cowboy bedop og kare kano har jeg faktisk ikkje hørt så mye om da x) men kan ta en titt ;) takk.

Lenke til kommentar

forslag til anime'er med +17 elr +18 (aldersgrense) ? :)

Highschool of the Dead er 18+, og så langt virker den relativt bra. :)

Er det nok med bare 18 års aldersgrense? Du bryr deg ikke om hva slags innhold det er? Hva med en dose hentai, det er jo 18+... :p

Grisen!

*edit*

Amagami SS ep 4! :w00t:

Holder på å se h.o.t.d. ^^

Lenke til kommentar

Spottet Kamikaze Kaitou Jeanne på listen din. Noen som har sett tysk dubbet anime på RTLII, eller? :)

Det blir litt vanskelig å lage anbefalinger ettersom jeg har ganske forskjellig smak. Du gir Toradora! en 7 og Berserk en 4, mens disse gjerne ville ligge å kranglet om en 10er hos meg. Men siden du liker GITS, bør du også prøve Cowboy Bebop og Neon Genesis Evangelion. Ser at du også har sett en del romanser... kanskje Kare Kano hadde vært noe. Den foreslår jeg ALDRI til en nybegynner, men voksen og reflektert er den i hvert fall. :hmm:

Kkj va en av mine første anime'a æ så x3 den e bra!! :D

Neon Genesis prøvde jeg å se, men etter de 5 første ep og det var like kjedelig droppet jeg den x)

Cowboy bedop og kare kano har jeg faktisk ikkje hørt så mye om da x) men kan ta en titt ;) takk.

Det er sant nok. Du må være litt tilmodig med NGE for at du virkelig blir engasjert. Finalen er på sin siden en av de aller beste. Men vet du hva, NGE er faktisk en av de største klassikerne i Japan, så de har begynt å filmatisere serien og har gitt ut to filmer allerede:

Neon Genesis Evangelion: You Are (Not) Alone

Neon Genesis Evangelion: You Can(not) Advance

Disse har hver sånn cirka et halvt årsbudsjett for NASA i seg, og har helt syk animasjon. Selv om det er en slags refortelling i begynnelsen, er tempoet mye raskere, så det kan meget godt være at du vil elske denne til tross for ditt tidligere tilbakeslag. :)

Lenke til kommentar

Gratulerer! Code Geass er en av mine desidert favoritter.:)

På tide med en oppdatering. Hvem blir med på en liten topp 10 liste?

Anime

1. Clannad ~After Story~
  2. Code Geass
  3. Baccano
  4. Toradora
  5. Neon Genesis Evangelion
  6. Bakemonogatari
  7. Black Lagoon
  8. Cowboy Bebop
  9. Ghost in The Shell
  10. Hellsing Ultimate

Manga

1. Monster
  2. Berserk
  3. 20th Century Boys
  4. Vinland Saga
  5. Pastel
  6. Air Gear
  7. Tenjou Tenge
  8. Liar Game
  9. Death Note
  10. One Piece

Siden jeg er en såpass dreven tilhenger av sjangeren, er det ikke slik at "jaja, topp 3 burde jeg vel kanskje se". Samtlige på listen er mesterverk, så det er bare å velge og helst ikke vrake. :grin:

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Topp 10 liste? Tja, jeg er orginalt ikke så glad i lister. Mange av mine 10/10 er jo 10-ere grunnet flere forskjellige grunner. Å si man liker Code Geass bedre enn Toradora er jo litt dumt, da de er begge knallgode serier på helt forskjellige sjangre.

Men kan ta en liste over 10 av mine favoritter ja. Bare ikke be meg velge en favoritt. ;)

Anime:

Cowboy Bebop

Code Geass

Great Teacher Onizuka

Hikaru no Go

Onegai Teacher

Puni Puni Poemi

Toradora!

Trigun

Princess Mononoke

Maria+Holic

Manga:

Nana to Kaoru

AniHina (Love Hina)

DearS

Elfen Lied

Great Teacher Onizuka

Hikaru no Go

Orange Yane no Chiisana Ie

Suzuka

Trigun

Kimi ni Todoke

Slik står det hos meg nå.

Lenke til kommentar

Anime:

1. Katekyo Hitman Reborn!

2. Major (istedet for å dømme hver sesong hver for seg, legger jeg hele serien her)

3. Rurouni Kenshin

4. Hajime No Ippo

5. Darker Than Black

6. FMA

7. Code Geass

Manga:

1. Dengeki Daisy

2. Psyren

3. Blood Alone

4. History's Strongest Disciple Kenichi

5. MX0

6. Orange Yane no Chiisana Ie

7. Ichigo 100%

7 på hver liste klarte jeg =P Er så vanskelig >_<

Lenke til kommentar

Orker ikke legge ut med manga toppen min atm, men her er en grei liste over top 10 anime:

1. Clannad (inkl. AS)

2. Higashi no Eden

3. Baccano

4. ToraDora

5. Tale of Memories

6. Bakemonogatari

7. Code Geass

8. Hellsing Ultimate

9. Darker than Black

10. Black Lagoon

Endret av n4w
Lenke til kommentar

Top 10 liste... Den er ikke enkel :innocent:

Anime:

Gintama

Code Geass

Cowboy Bebop

Black Lagoon

Clannad

Baccano

Darker Than Black

Toradora!

Reborn

Hellsing Ultimate

Manga:

Gintama

AniHina

History's Strongest Disciple Kenichi

Air Gear

One Piece

DearS

Monster

Berserk

Death Note

Fairy Tail

Manga var litt vanskelig siden eneste jeg har lest i det siste er Fantasy noveller, men kom vertfall med en liste :whistle:

Lenke til kommentar

Det er sant nok. Du må være litt tilmodig med NGE for at du virkelig blir engasjert. Finalen er på sin siden en av de aller beste. Men vet du hva, NGE er faktisk en av de største klassikerne i Japan, så de har begynt å filmatisere serien og har gitt ut to filmer allerede:

Neon Genesis Evangelion: You Are (Not) Alone

Neon Genesis Evangelion: You Can(not) Advance

Disse har hver sånn cirka et halvt årsbudsjett for NASA i seg, og har helt syk animasjon. Selv om det er en slags refortelling i begynnelsen, er tempoet mye raskere, så det kan meget godt være at du vil elske denne til tross for ditt tidligere tilbakeslag. :)

Hehe, tålmodighet er ikke akkurat min sterkeste side :p

Lenke til kommentar

Holder på med noen mangaer som jeg antar er utenfor de flestes radar, og føler for å tipse om disse :-)

Area no Kishi - Fotballmanga

Veldig god. Balanserer fint mellom humor, sport og alvor og har en interessant historie.

Gamaran - Martial Arts

Akkurat sånn jeg liker det. Blodig, morsomt og overdrevet.

Gamble Fish - Gambling

Original tegnestil og drøy historie, men funker for meg.

Veritas - Martial Arts (Manwha)

Koreansk serie med damer, kampsport og sykt overdrevne evner. Men samtidig er den intelligent og fenger lett.

Vinland Saga - Tja, usikker her

Vanvittig bra. Klarte nesten ikke legge denne fra meg. Handlingen er lagt til England/Island/Danmark på den tiden da den norrøne mytologien stod sterkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...