Slimda Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Kan bare enkle begreper på japansk jeg. Slik som domo arigato, eller arigator gozaimasu Er liksom det jeg også kan, så vil utdype det med faktisk språklig kunnskap. Språk har alltid interessert meg, så er jo moro å prøve noe nytt. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Noe å anbefale for en som nettopp har sagt farvel og hadet til Fairy Tail? Syntes nemlig at den var ganske langt nede selv til å være shounen. Nå gleder jeg meg egentlig bare til å starte masse nye serier mens jeg reiser, samt lese Dan Browns nyeste bok. Kan bli festlig! Rave er konge, jeg liker den veldig godt. Har ikke prøvd meg på Fairy Tail, men du burde ta en titt på Rave. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Kommer til å være litt lenge oppe i natt fordi jeg må få lastet ned ferdig seriene for neste uke. Hadde vært kritisk å gå tom for episoder når alternativene stort sett er å gå tur og andre "familieaktiviteter". Normalt er jeg helt for å gjøre det meste ut av det, men stedet vi skal dra til er såpass forlatt at tro meg det blir lite å gjøre på. De siste kapitlene av Beach Stars har forresten vært ganske greie. Ble egentlig litt overrasket over at de overhodet kom, siden den har holdt en lengre pause. Endret 24. juni 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Har startet å se Major for en god stund siden, er midt i sesong 4 nå. Lagde en liten anbefaling her. Anbefales Lenke til kommentar
n4w Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Da har jeg sett ferdig Angel Beats og Durarara. Syntes Angel Beats avsluttet relativt bra og Durarara var bare episk hele veien gjennom. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Så akkurat ferdig Angel Beats og, fikk 8/10 her. Likte serien og gledet meg hver til neste episode hver uke, men slutten var alt for rushet og for mange usvarte spørsmål var igjen. Likte slutten da, med Otanashi x Kanade Endret 26. juni 2010 av Fred7555 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Ble også ferdig med Angel Beats. Begynnelsen av siste episode var ganske tam, men den tok seg opp i mot slutten. Før denne hadde jeg gitt 6/10, men skal drøye meg til 7/10 (selv om jeg egentlig synes den er latterlig svak til å være en kort serie). Får ikke sett Durarara!! 24 med det første, men har i hvert fall kost meg enormt med Ghost in The Shell: Standalone Complex. Har følelsen av en klassiker og havner derfor lett innen 9/10 kategorien. Håper sesong 2 er like bra. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Da var Peace Maker Kurogane ferdig, fader den var bra egentlig, nesten like koselig om ikke mer som Rurouni Kenshin, noen som har noen flere animer i den sjangeren? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Igår kveld surfer jeg gjennom MangaToshokans lister, og kom over en romantisk serie. Ble litt nysgjerrig om den i det hele tatt var noe god, så jeg prøvde meg. Orange Yane no Chiisana Ie, eller "Little House with an Orange Roof" på engelsk, er en romantisk historie. En mann får diplom på jobben for "hardest working man" i bedriften, og drar hjem for å feire. Der får han utlevert et skilsmissepapir fra kona, med hennes underskrift. Lei seg og såret, drar mannen ut en tur, og ender opp med å kjøpe et lite pent hus. En dame kommer hjem, og finner en dame innballet i et handkle komme ut av badet sitt. Bedratt av sin mann. Så hun tar seg selv og sine to døtre og reiser. Hun finner seg et flott lite hus, og gjør seg klar til å flytte inn... ... Bare så synd at de to har kjøpt samme hus... (ps: jeg ga den 10/10, for serien varmet veldig godt når jeg leste den.) Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Den hørtes litt morsom ut, skal ta en titt på den Ble ferdig med Over Drive inatt her Tour de France, it is the biggest bicycle race in the world. Now, a new achievement is about to be recorded in the history of Tour de France. The top racer is a Japanese boy named Shinozaki Mikoto. "Why don't you join our bicycle club?" said Fukazawa, Shinozaki Mikoto's secret love. Unfortunately, despite being a high school student, he doesn't know how to ride a bike. With no real idea of what the bicycle club is, he earnestly practices. After he overcomes this challenge, while he pedals along, something that was smoldering in his mind for 15 years ignites. "I want to devote myself to bike riding." Experiencing failure with his friends and rivals, he pedals towards becoming the top racer. Jeg ga serien 8/10, den er litt merkelig. Men selve løpet var virkelig spennende Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Har notert ned en haug med mangaer jeg skal lese igjennom på mobilen min, da jeg kjedet meg litt på jobb. Endte opp med å begynne på "Cat Street". En barneskuespillerinne opplever noe traumatisk og ender opp med å bli usosial og innesperret på sitt eget rom. 16 år gammel møter hun en person... Ser koselig så langt ut. Kom også over to OVA-episoder jeg bare må se. Isshoni Training handler om en jente som plutselig blir en anime-karakter. Og så har hun visst lagt på seg, så nå skal hun trene! Isshoni Sleeping handler om samme jenta, men nå skal hun sove. Etter hva jeg har lest, får vi servert 40 minutter med animasjon hvor hun sover... Det høres så sært ut at jeg bare må se hva det er for noe. *edit* Video-stream av Isshoni Training... ... jeg er målløs... *edit2* Isshoni Sleeping er, om mulig, enda verre. Det er mer eller mindre en halvtime med non-stop filming av en anime-jente som sover. Jaja, nå er det iallefall sett. Endret 28. juni 2010 av Slimda Lenke til kommentar
n4w Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Begynte å kikke på Little House with an Orange Roof, ganske interessant. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Lastet ned alt av Berserk. Synes serien begynte bra men så ble den litt treg litt utover... Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Og der fullførte jeg Natsume Yuujinchou, og som jeg sa. Er nok en av de beste jeg har sett. Skal se Sesong to imorgen! Tror jeg har lest denne beskjeden som "den er den nest beste jeg har sett". Så nemlig sesong 1 i dag, og må nok bøye meg til å si at den glimret totalt med sitt fravær av oppslukende scener, og at jeg ble ganske skuffet. Men det var riktignok jeg som leste feil, og hadde trolig helt feil forventninger når jeg begynte på serien. Så den forresten rett etter Ghost in The Shell og Baccano!, begge to serier helt i toppsjiktet. Spesielt sistnevnte traff utrolig bra! Newt32: Les heller mangaen. Kan være enig i at starten er en smule tung, og at serien bare virker "bra" gjerne de første 100 kapitlene. Etter det vil du nok innse at den overgår stort sett 99% av det du ellers har lest. Endret 30. juni 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Har begynt å lese litt på "Nausicaä of the Valley of the Wind". Virker ganske bra så langt. Har også lest alt som er kommet ut av "Bartender". Handler om en bartender som hjelper folk ut av forskjellige kniper etc. med drinker. Litt dårlig beskrivelse kanskje, men den er ganske interessant. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Begynt å kikke på Amagami SS, virker lovende etter første episode. Begynte dog å aire igår. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Var forsåvidt den eneste "plakaten" som fanget interessen min umiddelbart, men vet ikke helt om jeg skal si pass. Har relativt mye gående, så spørs om jeg overhodet skal se noen nye serier dennne sesongen. Tja, kanskje, hvis de er gode nok. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Starter på Amagami SS. Ser ut som det er 26 episodes, med 4 "heroins". 4 episoder dedikert til hver av de med 2 episoder på slutten som en konklusjon. Lignet litt på Kimikiss. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Vel, 'arcs' er ikke uvanlig. Clannad har det, Shuffle har det, kimikiss har det og Hatsukoi Limited. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Harem uten en guttekarakter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå