Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Ja, er enig i at det er en bra film, men den føyer seg til i den nedadgående utviklingen One Piece har hatt en god stund, filmen handlet nesten ikke om Straw Hats i det hele tatt, og karakterene utviklet seg ikke, noe du finner igjen i serien også, den virker å ha stagnert, og i stedet for gode og spennende plot, så blir vi servert klisjemølje som Drugs are bad, etc. Og den lille karakterutviklingen som er, er det Luffy som m stå for alene. *sukk* :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt uenig faktisk. Denne filmen ga en ganske god innsikt i marinen, og ga de sårt tiltrengt oppmerksomhet som organisasjon framfor bare å være fiendene til pirater. Ulikt andre filmer, avslørte den også deler som har vært store spørsmål knyttet til mangaen, og som mangaen nå må rette seg etter i fremtiden. Veldig fin film, synes jeg. :)

Eg også enig i at One Piece hadde mest sjarm i starten. Baratie Arc er kanskje blant favorittene mine, men jeg likte også Water 7 veldig godt. Er som du sier en stund siden det skjedde noe som minner om en umiddelbar klassiker i serien.

Lenke til kommentar

Hva synes dere om JoJo's Bizarre Adventure? (2012(?) versjonen)

Jeg har sett første halvdel og første halvdel av andre halvdel, og synes den er helt grei. Jeg føler ingen stor tilknytning til karakterene som jeg ofte gjør i shounen-serier, så jeg skjønner ikke helt scoren den har på myanimelist..

Lenke til kommentar

vel for naruto så burde du google fram filler lista sånn at du kan skippe de episodene, av og til noen gode fillers men for det meste bare skit, helt seriøst så burde de drite i fillers å bare ta en pause mellom arcene sånn at animen ikke tar igjen mangaen.

Lenke til kommentar

Hvem av dere følger med på Shingeki no Kyojin da? Virker som alle driver og hyper og lovpriser den serien for tia. :p

Hvorfor ikke bare prøve ut serien?

Den er jo garantert den mest lovende serien denne sesongen etter min mening, og virker ekstremt spennende til nå ihvertfall.

Kan dog ikke garantere at den ikke faller i samme fellen som SAO osv. Men virker usannsynlig, da denne ser ut til å sikte mot en helt annen type seere, samt at den ikke følger den samme "hovedkarakteren er den sterkeste av alle" type formellen som ofte brukes.

Edit: Burde vel også nevne at den er noe overvurdert, spretter opp 10/10 anmeldelser over alt, selv om den har klare svakheter til tider (animasjonskvalitet kan dabbe litt av under scener der det er lite action osv).

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

Hehe, jo, skal selvfølgelig se den, hadde bare ønsket å se noen litt mer balanserte omtaler av den først. :p

Den er helt sikkert veldig bra, det var bare det at den får 10/10 overalt, etter bare 5 episoder, som jeg siktet til. Jeg liker ikke å sette score på en serie før den er ferdig, så mye kan fortsatt forandre seg, animeen kan ha 20 awesome episoder, også slutter den helt elendig i de 4 siste episodene. F.eks, hvis jeg skulle satt score på Code Geass midt i sesong 1 så hadde det ikke blitt mer enn max 6/10.

Så det jeg vurderer er om jeg skal fortsette å vente, og risikere utilsiktede spoilers, eller om jeg skal se den nå. :p

Lenke til kommentar

Har sett flere episoder av One Piece men jeg liker det ikke. Har prøvd flere ganger, men det går rett og slett ikke. :p

Takk for tips da. :)

Hvordan kan du ha sett flere episoder av one piece og ikke like det? Har du sett fra starten? Den er nemlig jævlig bra før fillers setter inn. Dersom du har sett fra starten av og ikke likte det kan du kanskje spole frem litt til de når the red line. Er noen kjedelige arcer inn i mellom før dette nemlig, og da har du kanskje ikke fått med deg hele inntrykket av hva One Piece handler om.

Skypiea Arc, f.eks. en personlig favoritt av meg. Starter på ep 153.

Det fine med one piece er at du kan hoppe mellom arcene uten å ha sett de foregående og fortsatt henge med. Så forsøk igjen hvis du vil, du vil ikke bli skuffet, det kan jeg love deg. Selv startet jeg smått å se OVA filmene når jeg gikk lei av serien. Det går helt fint det òg, så lenge du holder deg innenfor tidslinjen dersom du ikke vil ha spoilers mtp. på nye karakterer og viktige plottelement, osv.

Her er i aff episode guiden. :)

http://onepiece.wikia.com/wiki/Episode_Guide

Lenke til kommentar

Jeg likte det heller ikke noe særlig før jeg kom skikkelig inn i det, og det tok faktisk et par titalls episoder. Tror kanskje Alabasta arcen var den som overbeviste meg. Jeg kom fra Naruto og forventa noe lignende, og det var vanskelig å tilpasse seg en serie som ikke hadde noe overordna historie foruten små øy-arcs.. Etter hvert ble det bedre og bedre, og det er uten tvil den beste shounenserien noensinne. :)

Lenke til kommentar

Tror heller det er meg enn selve serien det var noe galt med i det tilfellet. Når One Piece så fort ble så populært (uten at jeg har kilder på det, bare antar det), er det nok en sykt bra serie også helt fra start -- bare jeg som kanskje forventa noe annet og trengte tid for å innse at jeg bare måtte nyte historien uten å forvente at det skal være Naruto2. Og når jeg gjorde det ble det som sagt den beste serien jeg har sett.

Lenke til kommentar

Det er ganske typisk at forskjellige aldersgrupper liker forskjellige ting. Når du var liten, inneholdt Naruto alt en serie kunne inneholde for å appellere til akkurat deg. Nå etter hvert har den utviklet seg i tritt med publikum. Blitt bredere på en måte. Slik er det med One Piece og. Den har verdier som gjør at du som 14 åring vil digge den om du ser en episode hver dag på TV, og siden den gang har nostalgien tatt overhånd og du har blitt mer og mer inkludert i OP universet.

I dag har jeg problemer med å begynne på nye shounen serier som folk sier er bra. Katekyo no Hitman Reborn, Ao no Exorcist etc. Derimot kan jeg i dag i større grad verdsette serier som har en treg begynnelse, men som jeg kan skimte konturene av et velskrevet manuskript som gjør at serien har potensiale - og som umiddelbart gir personene noe unikt over seg. Monster, Gankutsuou, Bakemonogatari, Durarara, Eden of The East etc. er eksempler.

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...