Konkulf Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Kan jo prøve deg på noen av disse: Hellsing Ultimate Black Lagoon Neon Genesis Evangelion Kara no Kyoukai Eventuelt også Another og Elfen Lied hvis du er ute etter litt horror. Er ihvertfall hva jeg har sett som kan ligne på seriene du nevnte. 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Nydelig~! - Første jeg tenkte da jeg sjekket Basilisk Og Another. Har faktisk sett youtube klipp av den før, visste ikke at den var ute alt. Hehe, jepp det er blodige greier aight. Kjempegreier. Takker så mye for hjelpen folks Har alt sett Elfen Lied og Black Lagoon. Black Lagoon er ikke så voldsomt da... Elfen Lied er mere retningen jeg tenkte meg. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 http://www.youtube.com/watch?v=te19AFT4RKc&feature=g-all-u Helt vanvittig bra, som det meste av hva Vinu lager er. Vinu er veldig flink. Ikke like teknisk god som Nostromo, men har mange særegne effekter som gjør filmene hans varme og emosjonelle. For det meste gode sanger også. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Nydelig~! - Første jeg tenkte da jeg sjekket Basilisk Tenkte den ville passe smaken ja. Mirai Nikki er jo også en litt blodig anime av nyere dato. Og hvis du ikke er kresen på at plotet skal være godt så kan Deadman Wonderland og GantZ være noe. Selv har jeg faktisk både Mirai Nikki og Another, i tillegg til Guilty Crown, Shiki og Inuyasha på avspilling, eller neste i køen. Men aller først skal jeg se ferdig Ginga Eiyuu Densetsu, også kjent som Legend of the Galactic Heroes. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Kan også anbefale mangaen Variante - Requiem for the World hvis du føler for litt lesestoff i tillegg. Blod, gørr og mutanter er vel hva som oppsummerer denne mangaen best Lenke til kommentar
Superby Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 mirai nikki likte jeg, en god, liten og spennende anime. men for all del, les de siste 3-4 chapterne så får du med deg den ordentlige slutten :9 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Noen som har en litt lettere anime ala typen Sakamichi no Apollon / Ano Hana med stor underholdningsfaktor de kan anbefale? Jeg liker drama, ikke særhet. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Du kan jo prøve ut Hyouka hvis du er ute etter litt hverdagslig "detektivarbeid". Har vært en filler anime for meg i det siste, blir litt lei innimellom med alle disse "seriøse" animeêne. Greit å fylle opp med litt lettere saker Ellers kan du også prøve Kokoro Connect, en anime som startet for ikke så lenge siden, fordøyes lett, blandet med litt drama her og der, så har du en helt OK anime. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Noen som har en litt lettere anime ala typen Sakamichi no Apollon / Ano Hana med stor underholdningsfaktor de kan anbefale? Jeg liker drama, ikke særhet. Synes nesten det er litt skummelt å anbefale til deg siden du har så mye lengre fartstid i animeverdenen enn meg. Men hvis du ikke har sett dem kan jeg anbefale Chihayafuru, Hanasaku Iroha og Bungaku Shoujo + Memoire. Tror de skal være i tilnærmet samme gate som de du nevnte. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Sett, ser, ikke sett, delvis sett, tidligere vurdert. Da blir det Chihayafuru med andre ord! Virker som et annerledes konsept, og det er vel presis det som gjorde Sakamichi no Apollon så bra. Pluss dette: Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Siden du nevner annerledes, min andre halvdel anbefaler denne sterkt. Kemono no Souja Erin Har ikke sett den selv, men hun sier den er en ganske sjelden sjanger av anime, også er den merket som drama, så kan kanskje være noe? Ut fra det hun sier så virker den å ha lignende kvaliteter som Patapata Hikousen no Bouken, i det at det er en serie som passer like godt for alle aldre. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Sumomomo Momomomo. Trenger ikke mer enn navnet. Vet allerede der at det er en vinner. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Siden du nevner annerledes, min andre halvdel anbefaler denne sterkt. Kemono no Souja Erin Har ikke sett den selv, men hun sier den er en ganske sjelden sjanger av anime, også er den merket som drama, så kan kanskje være noe? Ut fra det hun sier så virker den å ha lignende kvaliteter som Patapata Hikousen no Bouken, i det at det er en serie som passer like godt for alle aldre. Om du ikke har sett den, kan jeg så absolutt stemme i med din bedre halvdel. Litt filosofisk serie, men kjekkere enn f. eks. Kino's Journey synes jeg. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Hvilke serier har du ikke sett? Hehe. Jeg er litt hobbyfilosof selv, så at den er filosofisk er et pluss for min del. Med så gode anbefalinger kan jeg ikke la være å se den, så den er på vei. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Ærlig talt tror jeg ikke jeg har sett så fryktelig mange flere serier enn et par her. Jeg stiller ofte ganske høye krav til karakterer og slikt, og har sett ytterst få mindre seriøse serier. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Startet såvidt på Mardock Scramble The First Compression i dag. Virker lovende. Blodig og lovende Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Første episode av nye Code Geass var utrolig bra. Har allerede et godt forhold til de viktigste karakterene. Om de utvikler seg like mye som Lelouche, CC og Kallen gjenstår å se, men er optimistisk! Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Forøvrig ikke en ny serie, men en samling av 4 filmer. Så her blir det mye ventetid. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Du kan jo prøve ut Hyouka hvis du er ute etter litt hverdagslig "detektivarbeid". Har vært en filler anime for meg i det siste, blir litt lei innimellom med alle disse "seriøse" animeêne. Greit å fylle opp med litt lettere saker Ser denne nå selv, veldig "feelgood" anime, digger karakterene. Storyen so far er bob-bob, er kanskje litt generisk. Men skal ikke si for mye før jeg har sett hele. Har blitt lite anime i det siste, men har også fått sett Welcome to the NHK. Likte denne veldig godt, men savnet en litt mer romantisk slutt. Ikke at jeg er så into romanse, men det var bare veldig irriterende hvor treig MC var til å "make a move" Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Du har ikke fått sett NHK før nå? Jøss! Hadde vært koselig med en romantisk slutt ja, men slutten på animen var veldig åpen og fin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå