Sekai-ichi Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 For min del så var det så utrolig masse som gikk rett over hode mitt første par gangene jeg så dem. Så er det jo også alle 1-frame vitsene og referenser til ting som for oss ikke-Japanere kan bli litt obskurt, som internet memer og håning av D-list celebrities som er ting man muligens ikke får med seg første gangen. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Årets første 10er, kanskje ikke så overraskende, gikk til Berserk: Egg of The High King. Den kan oppsummeres slik. Uttrykket mitt: Min seksuelle legning: Smått usikkert etter å ha sett Griffith. Faith in humanity: Fully restored. ... Ellers ser det vel ganske nitrist ut for neste sesong må man vel ærlig kunne si. Hadde jeg vært sjef i anime industrien hadde jeg gitt avslag til nærmest alle produksjoner, med en tydelig beskjed: bring meg noe som kan velte en Pulltzer-nominert roman, eller snu i dørterskelen. Det virker som om Japan har tapt yrkesstoltheten sin i denne bransjen, og da har de egentlig mistet alt. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 (endret) Hehe, ok, da er jeg litt glad for at du ikke er sjef for animeindustrien. Litt vel strengt, skulle de fulgt det hadde anime vært lagt død for lenge siden, da det utelukker 99,9% av all anime. Jeg kan si meg enig i at det kanskje ser litt skralt ut denne sesongen (dog jeg skal ikke forhondsdømme for skråsikkert), men det er garantert mange fans som gleder seg til de kommende animeene også. Det har vel heller aldri vært så mange "gode" anime per sesong, vanligvis finner du en eller to perler blandt en haug møkk. Edit: Er jo fremdeles bedre enn Hollywood da. Og spillindustrien lider også av samme syndrom. Endret 9. juni 2012 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Takker for anbefalingen av Sayonara Zetsubou Sensei! Sett fire episoder hittil og elsker stilen. Morsom Litt kjedelig med releases, men den fra 'nonA' funker greit nok selv om den er 576p, da den er softsubbed. Hender også at subs går utenfor den originale aspect ratioen (16:9), men synes i 2.35:1. Er sjeldent så er heldigvis ikke noe stort problem. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Kommet meg 12 episoder inn i Cowboy Bebop som jeg begynte på i forrige uke, genial serie, forstår ikke hvorfor jeg ikke har begynt på denne før Utenom dette så har jeg også sett Redline, som jeg først var veldig skeptisk til, da jeg ikke liker racing-type animeêr, men dette forandret seg kjapt. Fantastiske animasjoner blandet med herlige karakterer og en unik historie gjør dette til en av de bedre filmene (anime) jeg har sett til nå. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Mener å huske GG var de som subbet SZS best. Men så baser jeg dette på hva internet folk sier. Personlig aner jeg ikke hvilken sub jeg brukte. Det er da utrolig mange morsomme animeer jeg er veldig glad jeg så som har forferdelige plot. Denne sesongen virker ganske meh, dog. 6 serier der jeg skal prøve første episoden av, resten overser jeg. Flere gode OVAer jeg har ventet på lenge, så det er i det minste bra. Jeg er alltid forbløffet over hvor mange som ikker har sett Cowboy Bepop =P Eller Star Wars! Endret 10. juni 2012 av Sekai-ichi Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Hehe, ok, da er jeg litt glad for at du ikke er sjef for animeindustrien. Litt vel strengt, skulle de fulgt det hadde anime vært lagt død for lenge siden, da det utelukker 99,9% av all anime. Jeg kan si meg enig i at det kanskje ser litt skralt ut denne sesongen (dog jeg skal ikke forhondsdømme for skråsikkert), men det er garantert mange fans som gleder seg til de kommende animeene også. Det har vel heller aldri vært så mange "gode" anime per sesong, vanligvis finner du en eller to perler blandt en haug møkk. Edit: Er jo fremdeles bedre enn Hollywood da. Og spillindustrien lider også av samme syndrom. Sorry, men jeg savner en serie som tar seg selv seriøst og ikke er en håpløs romanse. Type Slam Dunk eller Rainbow. Slik jeg ser det fra plakaten er det tre kandidater som kan være underholdende, men ingen av de ser ut til å ha særlige ambisjoner. De er veldig situasjons-spesifikke, snarere enn å bygge opp et eget univers og gå ut i fra det. Alt i alt ytterst forsiktige satsinger, der seriene neppe tåler å gå over en enkelt sesong. Jeg lurer egentlig på om vi noensinne får en ny Bleach. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 En ny kjedelig fighting serie som tar evigheter før det går steder? Ja da, de får vi nok. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Ikke sett Slam Dunk eller Rainbow, men er enig med poenget ditt alikevel. Det sagt, 2011 hadde jo mange gode serier da, hadde det ikke? Jeg lurer egentlig på om vi noensinne får en ny Bleach. Ja det lurer jeg også på. Det er et lite tomrom der Bleach pleide å være (i alle fall for meg), og lurer veldig på når det kommer en serie som kan ta den plassen. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) @ Sekai-ichi Det har lite å si om du liker serien eller ei. Det er typen jeg snakker om. One Piece ville vært like representativ for den saks skyld. @ Rider of Season 2007: Baccano, Clannad, Darker than Black, Denno Coil, Tengen Toppa Gurren Lagann, Mobile Suit Gundam 00, Lucky Star, Nodame Cantabile, Sayounara Zetsubou Sensei, Claymore, Minami-ke og Kara no Kyoukai. 2011: Ano Hana, Steins;Gate, Madoka, Bakuman. Jeg vil si at det er med god grunn at jeg blir en smule bekymret. 2012 har ikke vært i nærheten av 2011 så langt. Endret 10. juni 2012 av Agentspoon Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Om du følger MAL, AniDB ol., så har 2012 Fate/Zero 2nd season. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Ja, og også Kimi ni Todoke sin andre sesong. Jeg snakker om enkeltstående serier med originale karakterer. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Det kommer da nye action serier stadig vekk. Hva med Fairytale? De vil melke disse seriene så langt det går og akkurat nå er markedet overstraturert. Så da venter man noen år før man prøver med nye IPer. Og det er stadig vekk noen trege perioder i alle industrier. Hollywood, Japanske spill industrien, animeindustrien. En stor ting er at mye færre folk kjøper DVDer nå, og produsentene ikke får til en modell som tjener inn like mye digitalt som de gjorde på DVD salg noen år siden. Men likevel ser vi stadig vekk masse kule og høyproduction value ONAer og indie serier på Nico Nico og liknende. AniDB liste over bra ting som startet og sluttet i 2011 http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?type.web=1&type.unknown=1&type.tvspecial=1&type.tvseries=1&type.ova=1&type.other=1&type.musicvideo=1&type.movie=1&show=animelist&rating=6.80&orderby.name=0.1&noalias=0&enddate0=2011-?-?&do.search=Search&airdate0=2011-?-?&page=0 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Fairy Tail ja, hadde glemt den. Endret 10. juni 2012 av Agentspoon Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Fairy Tail er overraskende bra, kan nok bli bedre enn Bleach klarte å bli når de dro den ut. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) 2011: Ano Hana, Steins;Gate, Madoka, Bakuman. + Fate/Zero, Deadman Wonderland, Guilty Crown, Mirai Nikki, Hanasaku Iroha, Blue Exorcist, Level E, Usagi Drop. Edit: Fairy Tail har jo allerede vært en stund, jeg tenkte mer om vi får en ny langvarende serie som kan oppstå etter Bleachs bortgang. Edit2: Fairy Tail har mye bra musikk også. Endret 11. juni 2012 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Hunter x Hunter (den nye, 2011) synes jeg lover bra. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Fairy Tale har allerede vært en stund? En serie blir jo ikke 400 episoder på et år da =P Hva er det barna i Japan leser for tiden? Kommer nok en ny Bleach så fort den synker i popularitet. Men hvorfor i alle dager har dere lyst på en ny Bleach?! Personlig synes jeg det er en stund siden jeg har sett en bra gjennomført serie med samme tematikk som Ima sokoni iru boku og litt eldre UC Gundam-er. Riktig nok har jeg ikke sett Unicorn enda. Det har vært litt mer brede eller overfladiske ting, deriblant Flag og MGS spillene, men ikke noe som fanger samme stemning. Merker ingen nevner C Control. Jeg har enda ikke sett den, men kan bare anta det er det beste som har kommet ut i det siste. Er det fordi ingen så den, eller var den skuffende? Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Sant det, jeg mente bare at Fairy Tail startet allerede i 09 så klarer ikke helt å se på den som en arvtager etter Bleach. Føler det må være en serie som startet etter Bleach slutt som skal ta den plassen. Selv så synes jeg ikke det nødvendigvis trenger å være en ny Bleach, men en ny lang kontinuerlig serie. Selv håper jeg de relanserer D.Gray-Man i animeform og at den tar plassen. Men tviler på at det skjer. I så fall må Katsura Hoshino få fart på seg med mangaen. Har nok desverre ikke sett C Control, så er derfor jeg ikke har nevnt den i alle fall. Edit: For å lokke flere fans til flokken. ;P Endret 11. juni 2012 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Fairy Tail er overraskende bra, kan nok bli bedre enn Bleach klarte å bli når de dro den ut. Synes den allerede er bedre jeg da. Litt annet fokus, mer humor, men også mer koselig og med følelse i episodene. Faktisk har jeg falt helt for den nåværende ED. Av en eller annen grunn skaper den nesten alltid en tåre i øyekroken hos meg, spesielt de første sekundene. >///< 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå