Slimda Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Ooh, lucky Star er jo dritmoro, selv om det er totalt uten mening. Lucky Star er en parodi anime, hva forventet du? Jeg vet jo det, har jo sett på den i snart en måneds tid! Jeg bare nevnte det til den over. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Et spørsmål til alle: Vet dere om noen serier som ligner på enten Elfen Lied, Code Geass, Fate/Stay Night, Toradora!, Kanon(2006), Clannad + AS, Shakugan no Shana eller Zero no Tsukaima? Vet de er i veldig forskjellige sjangre, men en som ligner på de mottas med stor takk. De over er favoritt-seriene mine med hver sin 10'er. Anbefaler: ef - tale of memories Tror du kan like den! Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Anbefaler: ef - tale of memories Tror du kan like den! Hehe, har faktisk sett den (begge sesongene), glemte visst å si det. Andre annbefalinger? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Jeg savner så mye forklaring... Hva er egentlig greia? Noen folk får masse spenn og får beskjed om å redde Japan? og så bruker de pengene på crazy stuff... Jeg fikk svar på mye de siste 2 episodene, men det var liksom ikke nok.. Jeg følte serien fikk det klassiske anime syndromet: Der det er lite handling gjennom serien, helt til alt skal trekkes inn på de siste 2 episodene og man sitter der som en spørsmålstegn.. Jeg vil beskrive Higashi no Eden som et vellykket moderne mesterverk. Det setter oss inn i et stort bymiljø med en oppgave som er klar nok i utgangspunket, men som har skjulte ender overalt. Vi møter meget kapable karakterer som løser denne gåten på et vis som faktisk er plausibelt, men som strekker seg såpass langt fra vår virkelighetsoppfattelse som overhodet mulig. Til tross for å være poetisk og moderne, er det ikke umiskjennelig. Man må rett og slett bruke hjernen en del for å få med seg handlingen. Med andre ord, det er unikt, nydelig ufortustigbart og dermed spennende. Gir rett og slett en utemmet, men utrolig skjerpet tilstedeværelse. Edit: Fred7555, hva med True Tears? Les også for all del mangaen Pastel. Endret 5. juni 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Skulle jeg gitt Higashi no Eden karakter så ville det blitt: Musikk: 9/10 Introen og avsluttingen er helt rå! nydelig musikk karakterene: 5/10 De virker så barnslig tegnet i en slik flott omverden. Føler heller ikke noe spesielt av å se de.. de virker så livløse og standard. Story: 6/10 Stort potensiale, men føler de failer og havner i anime syndromet jeg beskrev.. Stemmene: 8/10 Passer bra, og jeg ble ikke sittende med hodepine pga. nasal eller pipende stemmer.. som alt for mange animeer har.. Den får en 7er. Men bare pga at musikken var så rå Lenke til kommentar
n4w Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hehe, har faktisk sett den (begge sesongene), glemte visst å si det. Andre annbefalinger? Som Agent foreslo, True Tears. Filmen 5 cm pr second er også veldig bra. I tillegg foreslår jeg Baccano, Paradise Kiss og Honey and Clover. Alle tre er i min top 10 liste. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Edit: Fred7555, hva med True Tears? Takk, laster ned 720p-versjonen nå @n4w:Takk, skal sjekke de ut nå. Endret 5. juni 2010 av Fred7555 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Jeg synes animasjonen var helt herlig, og elsket karakterdesignet deres. Akira er en vanvittig kul type, og Saki en godt oppdratt jente som føles oppriktig og ikke overdrevet som andre typiske grupper (tsundere osv.). Slik anime skal være, spør du meg. En god historie uten at de trenger å dra inn masse magiske krefter og brått, urealistiske vendepunkt. De har faktisk klart å gjøre byen til et fargerikt sted, noe som er inspirerende i seg selv. Jeg er veldig sensitiv på slikt, og har en tendens til å kjede meg når ting blir for grått. Hehe, har faktisk sett den (begge sesongene), glemte visst å si det. Andre annbefalinger? Som Agent foreslo, True Tears. Filmen 5 cm pr second er også veldig bra. I tillegg foreslår jeg Baccano, Paradise Kiss og Honey and Clover. Alle tre er i min top 10 liste. Skulle også gjerne anbefalt Kare Kano. Dessverre er den passe sær og barnslig til tider, før den flipper switchen til alvorlig modus og går utrolig dypt. Faktisk bruker de to forskjellige typer design på karakterene for å markere overgangen. Old school kvalitet, men som sagt, langt i fra for alle. Endret 5. juni 2010 av Agentspoon 1 Lenke til kommentar
n4w Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Fikk aldri sansen for Kare Kano selv. Men Higashi no Eden er en fantastisk anime. Gleder meg til den andre filmen kommer ut! Ser også for øyeblikket på Soul Eater. Ganske tøff anime! Endret 5. juni 2010 av n4w Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Soul Eater er konge! Litt synd at jeg må vente såpass lenge på DVD-bundle på Soul Eater Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Fikk aldri sansen for Kare Kano selv. Men Higashi no Eden er en fantastisk anime. Gleder meg til den andre filmen kommer ut! Ser også for øyeblikket på Soul Eater. Ganske tøff anime! Soul Eater har jeg ikke sett, og har heller ingen planer om det. Plages nemlig sterkt av animasjonsstilen. Litt som med Saraiya Goyou og Youjo-han. Har hørt at sammen med RAINBOW utgjør de sesongens beste anime, men takler ikke stilen i det hele tatt, så må bare stå over. Og n4w, Rainbow skal du se. Endret 5. juni 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
n4w Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Får vel ta en titt på Rainbow etter Soul Eater! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) NRK2 viste Steamboy igår kveld. Skulle gjerne sett den, men var litt sent. Noen som så den? *edit* Ser ut som NRK2 viser den igjen, klokken 22:40. Hadde vært interessant å se den... Endret 7. juni 2010 av Slimda Lenke til kommentar
sph4ck Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Da har jeg begynt å se True Tears, til nå; AWESOME! 1 Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Har akkurat sett ferdig Death Note, var fantastisk bra og intens serie. Ser nå Naruto, men hiver på en episode av Love Hina eller Excel Saga her og der Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Love Hina er koselig. Leste mangaen til/fra jobb på mobilen et par uker tilbake. Nå for tiden leser jeg Great Teacher Onizuka igjen. Misliker dog de som har scannet den, da de skriver både "onidzuka" og bruker farger på snakkeboblene. Rimelig dårlig scannejobb, men pytt pytt. Så ferdig Lucky Star "i natt", samt leste ferdig "My Balls"-mangaen. Lucky Star var mange gode timer med latter, selv om slutten var litt mangelfull. Ikke noe klimaks akkurat, men pytt pytt. My Balls sluttet på samme måte som den begynte. Totalt useriøst. Men anbefales om du takler slik pervers humor. Får se hva denne uka tilbyr, kan bli mye interessant. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Da har jeg begynt å se True Tears, til nå; AWESOME! Så den selv ferdig igår, en bra serie Ikke den slutten jeg ville se men :/ Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Nei, har ikke det så lenge du ikke vet hva slags slutt jeg ville ha Men det er en god og litt dyp serie. Hvis jeg ikke tar feil (som det kan hende jeg gjør), har de prøvd å etterligne Clannad/Konan, så du vil se likheter mellom de. Selv synes jeg det var en bra serie. Så den selv ut på 1 dag. Ble litt spennende etterhvert Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Dere vil nok merke at mange serier etter hvert ligner på Clannad / Kanon / Air, og at dere har vært heldige dersom dere har sett Clannad først, da den er best i sjangeren og gir et uforglemlig inntrykk hvis det er den første romantiske anime-serien man fullfører. En lignende oppstandelse skjer først når man leser mangaen Pastel, eller ser anime'en Toradora. Dette fordi de begge er distinktivt forskjellig fra Key sine mesterverker, og er individuelle mestre innenfor sine egne områder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå