Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alright! Da er det mye enklere.

Amaenaide Yo! er en ecchi serie om en gruppe munker. En gutt og flere jenter. Gutten er totalt fraværende i munkekrefter for å jage bort spøkelser utenom når han blir kåt. Da blir han super-munk og alt av spøkelser forsvinner.

Kort fortalt, havner de i problemer hele tiden, og må hele tiden "flashe pupper" og lignende for å jage bort spøkelser.

DearS er en ecchi serie om noen romvesner som kommer til jorden. De er ekstremt vakre, og på mystisk vis ender en skolegutt opp med en egen alien som "slave". Hun har ikke helt skjønt formålet med "Klær" og slikt.

Inukami! er en ecchi serie om en "inukami trener" og hans "inukami". De bruker magi og lignende for å bekjempe ting.

Er det jeg kommer på i farten, når jeg tenker på ecchi og komedie.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@ Fred7555: Ser at du har droppet Neon Genesis Evangelion? Det var synd, fordi det er en av de største japanske kulturperlene i eksistens. Du bør i det minste ta en kikk på remake-filmene. Disse har et helt sinnsykt budsjett lagt i seg, ulikt noe annet. For å fortelle en historie, så var det en gang et bakeri som holdt en spesial-uke med Neon Genesis Evangelion som tema. Den ble kort tid etter stengt ned etter at naboene klaget på det enorme kaoset som det medførte. Det sier bare litt om populartiten NGE har i Japan. Evangelion: You Are [Not] Alone og den helt nye Evangelion: You Can [Not] Advance er to filmer i en serie på fire som tar for seg historien til originalen. Uten noen som helst tvil de to beste anime-filmene jeg har sett noensinne. Skaff deg dem i full kvalitet, og bare nyt det! :green:

Ellers har jeg to til action serier jeg varmt vil anbefale deg. Den ene er Black Lagoon - en kruttpakke som vil få deg til å smile rått og i tilfelle du ikke liker gunfights, få deg til å elske disse... uansett. Den har to sesonger, 12 episoder hver. En soleklar 9er i min bok, fordi det ikke ulikt Toradora! aldri vil tillate deg en kjedsom stund. Den andre serien er Hellsing Ultimate. Den er mer grotesk og blodig, og består av en samling på 8 filmer, hver på litt i underkant av en time. Den originale serien "Hellsing" blir oppsummert i de to første filmene, for deretter bli en slags maktkamp mellom Vatikanet og nynazister. Har vidunderlig animasjon, mye velkoreografert action og noen sinnsvake personligheter, blant annet en høykristen, tough guy svenske. Er overnaturlig med vampyrer som setter Twillight i skam, og vel så det. :D

Angående Neon Genesis Evangelion så stemmer det at jeg droppet den rundt episode 3-4 og gav den en 1'er. Klarte ikke lenger å se på en gutt som satt å gråt og syntes synd på seg selv hele tiden med en elendig stemme (min oppfatning etter 3 episoder).

Inrømmer at jeg ikke hadde så alt for mye tid da, og ikke hadde sett for mange serien innenfor den sjangren, så jeg kan ha forhasted meg litt. Vil antageligvis prøve å ta den opp igjen senere.

Takk for tipset, vil sjekke ut den serien :)

----------------------------

Et spørsmål til alle:

Vet dere om noen serier som ligner på enten Elfen Lied, Code Geass, Fate/Stay Night, Toradora!, Kanon(2006), Clannad + AS, Shakugan no Shana eller Zero no Tsukaima?

Vet de er i veldig forskjellige sjangre, men en som ligner på de mottas med stor takk.

De over er favoritt-seriene mine med hver sin 10'er.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Fred7555: så du den med engelsk dub? For da skjønner jeg at stemmene er føkka :p . Ellers er NGE en ganske psykologis serie, noe som man virkelig forstår under de siste 2-3 episodene.

Er litt rart, men husker faktisk ikke.

Ser nå at jeg må sjekke den opp igjen :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Avslutningssangen etter Evangelion: You Can [Not] Advance er på høyde med Suteki da Ne etter Final Fantasy X. En helt utrolig opplevelse. Jeg lover meg selv å ikke høre den en eneste gang til før neste film kommer ut, siden jeg vil nyte sangen like mye gang etter gang. Beautiful World. :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg savner så mye forklaring... Hva er egentlig greia? Noen folk får masse spenn og får beskjed om å redde Japan? og så bruker de pengene på crazy stuff... Jeg fikk svar på mye de siste 2 episodene, men det var liksom ikke nok..

Jeg følte serien fikk det klassiske anime syndromet: Der det er lite handling gjennom serien, helt til alt skal trekkes inn på de siste 2 episodene og man sitter der som en spørsmålstegn..

Endret av vesleengen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...