Rider of Reason Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Hva syntes du om D.Gray-Man, Konkulf (hvis du er ferdig)? Jeg vurderte å se noe Gundam, men var så mange forskjellige at jeg ble helt forvirret. Tror heller jeg går for Neon Genesis Evangelion da, dog ser jeg at det er forskjellige versjoner ute og går der også. Ikke særlig oppdatert i mangaverdenen, så Liar Game har jeg aldri hørt om. Endret 27. november 2011 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Er fortsatt bare på rundt episode 30, men syntes fortsatt den holder den gode standarden som jeg fikk fra begynnelsen Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) NGE, serien, kommer først. Så kommer End of Evangelion, filmen. Death og Rebirth er bare oppsummering av filmen og preview av End of Evangelion, så de er egentlig overflødige. Endret 27. november 2011 av Benny Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Er Liar Game noe jeg bør få med meg? Har vært borti lite manga i det siste skjønner du Serien har vært i hiatus i det som føles som 100 år på grunn av sykdom tror jeg. At den nå fortsetter er vel et slags klarsignal. Jeg personlig digger mangaen. Den går på det mentale, og er en av de mest omfattende på akkurat det området. Hvordan i all verden han klarer å lage såpass enkle unntak til kjente spill og deretter lage det til en dødelig komplisert turnering, er for meg helt uforståelig. Mangaen er beskrevet med ett ord fascinerende, og med to andre utrolig fengende. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Jeg vurderte å se noe Gundam, men var så mange forskjellige at jeg ble helt forvirret. De nye TV-seriene er self-contained-e spin-offer. De seriene som Wikipedia sier er i Universal Century er canon og krever en viss forståelse av handlinga. For å få en feel av Gundam og se om du har lyst til å se mer, anbefaler jeg å starte med Dai 08MS Shoutai, siden du egentlig ikke trenger å vite noe om konflikten for å forstå serien. Den er kort, og veldig bra. Om du ikke liker ekte Gundam, er det mulig du enda liker noen av spin-offene. 00 var bra. Endret 28. november 2011 av 世界一 Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Akkurat lastet ned End Of Evangelion og Valkyria Chronicles, så i kveld skal jeg kose meg Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 End of Evangelion er ganske syk underholdning. Gled deg. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Ferdig med EoE, og må si at den var akkurat like unik og vanskelig å forstå som jeg trodde den skulle være Trodde nesten jeg hadde lastet ned feil fil etter å ha sett de første 5 minuttene Skjønte den sånn halvveis (akkurat som NGE), må nok se den igjen for å få det ordentlig med meg. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Du er langt i fra ferdig med End of Evangelion! Kommer fremdeles et par filmer til. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Lekkert Gleder meg! Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Trenger hjelp til å finne en ny anime å se på, siden jeg nettopp tok igjen One Piece. Det ser ut til at jeg liker shounen-animer og animer med spenning. Serier jeg har sett/ser: Code Geass (10/10) One Piece (10/10) Full Metal Alchemist: Brotherhood (10/10) Steins;Gate (9,5/10) Death Note (9/10) Naruto (og Shippuuden) (9/10) Bleach (9/10) Endret 28. november 2011 av Zodihax Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg har en rekke romantiske mangaer klare til pausene for examen forberedelsene (må ha skikkelig motivasjon). Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Zodihax, prøv Toradora. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Trenger hjelp til å finne en ny anime å se på, siden jeg nettopp tok igjen One Piece. Det ser ut til at jeg liker shounen-animer og animer med spenning. Serier jeg har sett/ser: Code Geass (10/10) One Piece (10/10) Full Metal Alchemist: Brotherhood (10/10) Steins;Gate (9,5/10) Death Note (9/10) Naruto (og Shippuuden) (9/10) Bleach (9/10) Slenger bare noen ut her: Durarara!! Black Lagoon Hellsing Ultimate D.Gray-Man Kos deg Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Trenger hjelp til å finne en ny anime å se på, siden jeg nettopp tok igjen One Piece. Det ser ut til at jeg liker shounen-animer og animer med spenning. Serier jeg har sett/ser: Code Geass (10/10) One Piece (10/10) Full Metal Alchemist: Brotherhood (10/10) Steins;Gate (9,5/10) Death Note (9/10) Naruto (og Shippuuden) (9/10) Bleach (9/10) En 100-punkts skala som den der fungerer slik at gjennomsittet ligger på 5,5. Mulig du har hatt veldig flaks og bare sett på bra ting, men det skal ikke ha noe å si på en skala, siden din point of reference bare er bra ting. Virker for meg som om en 3 punkt skala er mye mer passende for deg enn 100-punkt. Code Geass 3/3 One Piece 3/3 FMA Brotherhood 3/3 Steins;Gate 2/3 Death Note 1/3 Naruto 1/3 Bleach 1/3 Endret 29. november 2011 av 世界一 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Death Note er en 1/3 bare? Denne serien har gått fra å være blant en av de overvurderte, til en av de sterkest undervurderte seriene. Den havner glatt inn på min topp 10 liste fordi den har så og si en helt fordømt komplett og gjennomført historiefortelling. Er utrolig få serier som er like spennende og karakteristiske. Code Geass, som er dens nærmeste sammenligning, er bedre - men ikke SÅ mye bedre. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Noen som har noen forslag til en serie hvor en faktisk bryr seg om personene? Spoilere om Toradora! og Spice and Wolf I Spice and Wolf synes jeg forholdet mellom Holo og Lawrence var fantastisk. De hadde god kjemi, kunne ha det gøy og tøyse med hverandre, men samtidig være seriøse. Og der brydde jeg meg faktisk om karakterne. F.eks. i sesong 2 der Holo så ut til å velge Amarty, i previewen for episoden hvor de så ut til å kysse, på markedet når hun og Amarty kom sammen. Når Lawrence så det, føltes ut som jeg så det selv, en sånn følelse fikk jeg. Noe av det samme i Toradora!. Taiga og Ryuuji har et like fint forhold, hvor jeg også brydde meg om de. F.eks. i Christmas-arcen da Ryuuji besøker Taiga i bamse-kostymet, og hun etterpå finner ut at Ryuuji vil velge Minorin. I de senere serien jeg har sett, så har jeg ikke kunnet bry meg mindre og personene. Spoilere om Kamisama Dolls, Kamisama no Memouch I Kamisama Dolls, så kunne jeg ikke brydd meg mindre om personene. F.eks. i slutten da Hibino nesten ble voldtatt, kunne jeg ikke ha brydd meg mindre om hun ble det eller ikke. I Kamisama no Memouch gjelder det samme. F.eks. når Ayaka gikk i koma, håper jeg på at hun hadde dødd, fordi jeg ikke orket at hun skulle komme tilbake igjen. I de fleste siste serier, har jeg håpet på at alle plutselig dør, at en stor ulykke skjer, eller et eller annet for å få det hvertfall litt mer spennende. Kort sagt, har noen noen serier hvor de har en god kjemi sammen, og hvor en kan bry seg ordentlig om karakterene? MAL-lilste Endret 29. november 2011 av Fred7555 Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Death Note er en 1/3 bare? Denne serien har gått fra å være blant en av de overvurderte, til en av de sterkest undervurderte seriene. Den havner glatt inn på min topp 10 liste fordi den har så og si en helt fordømt komplett og gjennomført historiefortelling. Er utrolig få serier som er like spennende og karakteristiske. Code Geass, som er dens nærmeste sammenligning, er bedre - men ikke SÅ mye bedre. Hvordan kan du si at Code Geass er bedre enn Death Note? 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg tipper han ble mer underholdt av Code Geass. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Trenger hjelp til å finne en ny anime å se på, siden jeg nettopp tok igjen One Piece. Det ser ut til at jeg liker shounen-animer og animer med spenning. Serier jeg har sett/ser: Code Geass (10/10) One Piece (10/10) Full Metal Alchemist: Brotherhood (10/10) Steins;Gate (9,5/10) Death Note (9/10) Naruto (og Shippuuden) (9/10) Bleach (9/10) En 100-punkts skala som den der fungerer slik at gjennomsittet ligger på 5,5. Mulig du har hatt veldig flaks og bare sett på bra ting, men det skal ikke ha noe å si på en skala, siden din point of reference bare er bra ting. Virker for meg som om en 3 punkt skala er mye mer passende for deg enn 100-punkt. Code Geass 3/3 One Piece 3/3 FMA Brotherhood 3/3 Steins;Gate 2/3 Death Note 1/3 Naruto 1/3 Bleach 1/3 Hehe skjønner poenget ditt, men har satt score etter hvor mye jeg ble underholdt, ikke hvor bra de er i forhold til hverandre -- egentlig. Endret 29. november 2011 av Zodihax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå