Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ Konkulf:

Kommer egentlig litt an på hvor nøye du ønsker å komme inn i Fate-universet.

 

Lengst metode, men også der du får vite mest:

Fate/Stay Night Visual Novel -> (Eventuelt adaptasjonene: Fate/Stay Night animen og UBW filmen). -> Fate/Zero animen.

 

Korteste, men minst fakta:

Fate/Stay Night animen + UBW filmen -> Fate/Zero.

 

 

Kort sagt, om du ønsker å komme deg helt inn i Fate-universet, er VN-en absolutt verdt å spille seg igjennom. Adaptasjonen (Fate/Stay Night) kan ikke måle seg.

Men om du bare ønsker å se på Fate/Zero holder det med å se på Fate/Stay Night, UBW-filmen og deretter Fate/Zero.

 

Og, det er ikke nødvendig å se Fate/Stay Night før Fate/Zero, men du vil skjønne mye mer om du gjør det.

 

 

@ Balthier842:

Ikke sett den selv, men har hørt at Texhnolyze skal være bra. (Om du er på jakt etter en mer voksen serie.)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

JEg er på leting etter en voksne anime serie/film. Med voksne temaer som ikke er så barnslige.

jeg liker kjærlighetshistorier.

 

Noe jeg liker er

 

welcome to nhk

two centimeter pr second

the girl who leapt thru time

whisper of the heart

Bakemonogatari, Honey & Clover, NANA, Planetes, Great Teacher Onizuka (les mangaen til denne).

Lenke til kommentar

JEg er på leting etter en voksne anime serie/film. Med voksne temaer som ikke er så barnslige.

jeg liker kjærlighetshistorier.

 

Noe jeg liker er

 

welcome to nhk

two centimeter pr second

the girl who leapt thru time

whisper of the heart

Bakemonogatari, Honey & Clover, NANA, Planetes, Great Teacher Onizuka (les mangaen til denne).

 

takk. har du sett http://en.wikipedia.org/wiki/Eden_of_the_East

 

eden of the east den er skikkelig bra imo.

Lenke til kommentar

Jepp, Higashi no Eden har to filmer. I den første kan man kanskje få inntrykk av at det ikke skjer så mye, og mange mener det samme om nummer 2. De er i alt veldig ukonvensjonelle filmer der mye av fokuset ligger rundt mystikken og Akiras snåle / spontane personlighet. :)

 

Edit: Som demonstrert kan du forresten bruke rediger-knappen på dine innlegg. Er bedre å skrive i samme post i stedet for å lage 2-3 nye.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

@ Konkulf:

Kommer egentlig litt an på hvor nøye du ønsker å komme inn i Fate-universet.

 

Lengst metode, men også der du får vite mest:

Fate/Stay Night Visual Novel -> (Eventuelt adaptasjonene: Fate/Stay Night animen og UBW filmen). -> Fate/Zero animen.

 

Korteste, men minst fakta:

Fate/Stay Night animen + UBW filmen -> Fate/Zero.

 

 

Kort sagt, om du ønsker å komme deg helt inn i Fate-universet, er VN-en absolutt verdt å spille seg igjennom. Adaptasjonen (Fate/Stay Night) kan ikke måle seg.

Men om du bare ønsker å se på Fate/Zero holder det med å se på Fate/Stay Night, UBW-filmen og deretter Fate/Zero.

 

Og, det er ikke nødvendig å se Fate/Stay Night før Fate/Zero, men du vil skjønne mye mer om du gjør det.

 

 

@ Balthier842:

Ikke sett den selv, men har hørt at Texhnolyze skal være bra. (Om du er på jakt etter en mer voksen serie.)

 

Er det denne du sikter til når du snakker om Visual Novel?

 

Ellers, takk for utfyllende svar, tar selvfølgelig den lange veien :)

Lenke til kommentar

Er det denne du sikter til når du snakker om Visual Novel?

 

Ellers, takk for utfyllende svar, tar selvfølgelig den lange veien :)

Nei, det er re-production/et sammendrag av Fate/Stay Night-animen. :)

 

Visual Novel, kalt VN, er en slags bok som du leser deg igjennom som et spill.

Du har tekst, men du har valg (hva hovedpersonen skal velge), musikk, stemmer + grafikk.

 

Den er hostet på TT og Nyaa, så vet ikke om jeg kan linke til siden eller ikke.

PM meg for en link til den beste versjonen (VN) (+ eventuelt nedlasting til de forskjellige adaptasjonene).

NB: Visual Novels inneholder endel H-scener. Du kan bare trykke deg raskt gjennom de, men er litt dumt om de kommer som en overraskelse, og du absolutt ikke ønsker dem.

 

Bra og se en som endelig tar en lange veien :)

Mye bedre følelse å se på serien når du har litt innsikt i universet den befinner seg i.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...