Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"I'm not asking if you're willing to die for him. I'm asking whether that guy would be willing to die for you. You might think it's manly or cool to throw away your life like that, but it's not. You're just saying that out of bravado." Ikkaku

"You wouldn't be able to even kill my boredom" Zoro

Skjer med Eastwood-faktoren i ukens kapitler? laugh.gif

Lenke til kommentar

Guilty Crown sin første episode var ganske grei. Minnet meg en del om Code Geass, men kanskje ikke så rart med tanke på opphavsmennene. Vil nok neppe nå Code Geass til hælene engang, men jeg liker det jeg ser. smile.gif

Bleach har endelig returnert også med skikkelige episoder. Merker at jeg har savnet serien en god del. inv_biggrin.gif

Lenke til kommentar

BTW Hva synes folk?: er one piece mangaen eller animen best?

Mangaen er klart best, grunnet en ekstrem mengde med fillere.

Der hevder jeg imot. One Piece sin anime har fantastisk musikk og stemmer, samt at animasjonen er god i de fleste tilfeller. Det er rett og slett flere dimensjoner av storhet i anime'n i forhold til mangaen. Om du derimot spør meg om hvilken serie som har mest stabil kvalitet, så er mangaen, som n4w sier, klart best. :)

Jeg antar jeg kommer hovedsaklig til å lese mangaen - spesielt tatt i betraktning at serien er så sinnsykt lang.

Begynte å se på Fate/stay night i går kveld. Men jeg lurer på om det er den som kommer først i rekkefølgen, for som jeg skjønner det så er det noen flere serier i samme verden, bare på forskjellige tidspunkter. Må jo være sikker på at jeg ser tingene i kronologisk rekkefølge! :!:

Lenke til kommentar

Det er mange fate-serier, som alle stammer fra den samme Visual Novel (VN).

I den er det 3 ruter/veier, som er Fate (Fate/Stay Night), Unlimited Blade Works (en film om den er ute) og Heavens Feel (finnes ikke noe enda, nokså voldelig).

De handler om den 5. Holy Grail War.

Fate/Zero som har kommet nå, handler om den 4. Holy Grail War (10 år tidligere).

Personlig ville jeg valgt å lese VN'en, deretter Fate/Stay Night, så UBW og til slutt Fate/Zero.

Om du ikke ønsker å spille/lese VN'en, ville jeg fremdeles først sett Fate/Stay Night, UBW og deretter Fate/Zero.

Det er litt spoilers å se de i den rekkefølgen, men mye om universet, hvordan krigen fungerer ol. fortelles i Fate/Stay Night.

Men om du ikke gidder det, er det fult mulig å se Fate/Zero først. Litt forvirrende i starten, men det går fort over.

Og om du synes Fate/Stay Night ikke er så veldig bra (jeg synes den er bra men), så ikke slutt å se på.

UBW og Fate/Zero er mange hakk over.

Litt rotete, men håper du skjønte mesteparten :p

Bare å spørre/PMe meg om du lurer på noe.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Greit, da tenker jeg at jeg ser videre på fate/stay night for øyeblikket, og så får jeg lese one piece når jeg blir ferdig med death note.

Greit, da tenker jeg at jeg ser videre på fate/stay night for øyeblikket, og så får jeg lese one piece når jeg blir ferdig med death note.

Lenke til kommentar

Er listet som oppfølger, og serien beholder noen (èn av dem bekreftet denne episoden) av personene fra Last Exile, samtidig så foregår jo alt i den samme settingen med nogenlunde like maskiner osv.

Historien og hovedpersonene er ulike, så er litt usikker selv på om jeg skal se på dette som en oppfølger :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...