Konkulf Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Clannad. Og så After Story. After Story er best, men du må liksom se Clannad først for å kunne se den. Enormt sterk serie for min del, gråt flere steder. For min del var Clannad et stusselig romance serie, med ting jeg har sett alt for mange ganger før. Fikk vel en 4 eller 5 /10. After Story derimot. Dette var noe helt nytt, jeg har aldri sett eller hørt om serier som har gjort det samme. Resultatet ble en svært sterk serie med mye følelser 9/10 Vel, må vel uansett komme meg igjennom Clannad før jeg kan begynne på After Story, så det får gå som det går Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Sitter og lurer på om jeg skal starte på Clannad eller Spice and Wolf, noen innspill? Aiaiai! Der har du to av mine TOP 10 favorittserier (ser på Clannad og After Story som ett). Spice and Wolf er kanskje så høyt som top 3. Du har mye god underholdning foran deg nå. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Sitter og lurer på om jeg skal starte på Clannad eller Spice and Wolf, noen innspill? Aiaiai! Der har du to av mine TOP 10 favorittserier (ser på Clannad og After Story som ett). Spice and Wolf er kanskje så høyt som top 3. Du har mye god underholdning foran deg nå. Gleder meg mer og mer nå asså ! Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Spice og Wolf er noe for seg selv. Du kan glede deg (Klart en av mine topp 10) Lenke til kommentar
n4w Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Sitter og lurer på om jeg skal starte på Clannad eller Spice and Wolf, noen innspill? To av mine favoritter. Gled deg til Clannad! Boku wa Tomodachi ga Sukanai hadde release på første episode av animen i går. Gleder meg til sub! I tillegg har Fate/zero, som er en prequell til fate/stay night, begynt airing. Usikker på om jeg har lyst til å se en 24 episoder lang prequel med klisjer dratt opp og ut av en og en hver anime som allerede er airet... Skeptisk! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg likte ikke Clannad. Så ikke få for for høye forventninger. Men Spice and Wolf koste jeg meg med. Den varmet godt, og var langt mer seriøs enn det Clannad-greiene. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Haha, for meg er det omvendt. Spice And Wolf var grusomt kjedelig, men Clannad sjarmerte meg i senk. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Takk og pris vi er forskjellige. 1 Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) tillegg har Fate/zero, som er en prequell til fate/stay night, begynt airing. Usikker på om jeg har lyst til å se en 24 episoder lang prequel med klisjer dratt opp og ut av en og en hver anime som allerede er airet... Skeptisk! Fate/Zero kan ikke sammenlignis med Fate/Stay Night. Type-Moon x utoftable vs Type-Moon x Deen. Må ikke ha sett Fate/Stay Night for å se den, men anbefalt. Det beste er så klart å spille The Visual Novel (beste VN jeg noen gang har spilt). EDIT: Prøv å se første episode. Du kan ikke si at den er dårlig. Endret 7. oktober 2011 av Fred7555 Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Gleder meg til Mirai Nikki anime'en nå, elsket mangaen Etter Spice and Wolf tenker jeg at jeg begynner på Senjou no Valkyria, virker som en knall anime, og jeg elsket jo spillet Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Akkurat ferdig med Clannad (sesong 1), og må si meg overrasket. I begynnelsen visste jeg ikke helt hva jeg syntes om serien, men etterhvert tok ting seg opp og ting begynte å skje. De siste 4-5 episode var knall, og sesongen i sin helhet var skikkelig bra, en klar 9'er Akkurat begynt på Clannad After Story også, så dette bli kos Lastet ned Eve no Jikan også, som jeg tenker jeg ser i morgen (i dag, mandag), blir mye bra fremover nå Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Godt å høre at du likte Clannad! Driver selv og ser NGE på ny nå. Har sett den 2 ganger før, og er ikke overrasket over at jeg fortsatt elsker den like mye som jeg alltid har gjort. Hver episode er en fornøyelse og jeg gleder meg til neste så snart en episode er ferdig. Koser meg nå kan man si. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Prøvde å se Neon Genesis Evangelion for 2-3 år siden, kom til episode 5 før jeg ikke orket mer (den ene person var helt forferdelig plagsom tror jeg) Burde kanskje prøve på en re-watch, nå som litt tid har gått. Elsket Evangelion filmene, så vil kanskje like serien også. Endret 10. oktober 2011 av Fred7555 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Tar en pause fra å lese manga tror jeg. Fikk tak i Song of Ice and Fire på telefonen min, Kindle-versjon, så nå har jeg noe annet å lese på imens. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Neon Genesis Evangelion innehar andreplassen på pallen for min del. Filmene har kanskje litt mer underholdningsverdi, men jeg synes de mangler litt av råskapen til serien. Det er noe med gamle, retro serier som bare føles mer ekte på en måte. Og ja, mange synes at Shinji er masete og sutrete. Jeg personlig synes han representerer en jævlig viktig karakter i samfunnet vårt. Den psykologiske kampen han har er fascinerende på alle måter. Ellers har du jo andre personer du kan danne deg et forhold til... Misato, Asuka, Rei, Nagisa, Gendo, Kaji, Maya... alle de jeg har nevnt har egentlig dybden som trengs for å være en såkalt "superkarakter". En karakter som inspirerer ved å være unik. En karakter med en sterk uthevet aura rundt seg. Det er egentlig få ting jeg IKKE liker med NGE. Karakterene er dype, universet er pokker så originalt, plottet er himmelsk, symbolikken er slående og stemningen hypnotiserende. Kanskje er slutten litt uforståelig for de fleste, men da gjelder det bare å sette seg inn i Sigmund Freud, Athur Schopenhauer, samt ha litt innsikt i de religiøse bakgrunnshistoriene for en del av tingene. Ja, NGE er overhodet ingen lettvekter. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ja husker jeg måtte se de siste 4-5 ep av NGE noen ganger om igjen før jeg forsto hva greia var... Var vel bare 15 eller noe første gang jeg så serien Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Rettelse, tredjeplassen. Glemte NANA. Endret 10. oktober 2011 av Agentspoon 1 Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Agentspoon, hva er 1. ? I hvilken rekkefølge burde man se de (serien, OVAen og mer om det finnes) ? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Kan lige godt ta hele topp 5. 1. Clannad ~After Story~ (må selvsagt ha sett sesong 1 først) 2. NANA (siste halvparten er kun utgitt som manga. Denne må leses) 3. Neon Genesis Evangelion (serien først, så filmene) 4. Code Geass (liker begge sesonger like godt faktisk) 5. Honey & Clover (har like treg "pacing" som Clannad, men du sitter igjen med enormt mye menneskeverd etterpå) Om manga inkluderes, er jeg nødt til å nevne Great Teacher Onizuka som også lett passer inn i dette selskapet. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Bare post link til MAL lista di om du har Agentspoon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå