Gå til innhold

Supersett - veksle øvelser mellom serier?

Anbefalte innlegg

Skal du fullføre alle settene til den ene øvelsen før du går over til den andre øvelsen? Eller har man ett sett av den ene øvelsen, og så ett sett av den andre øvelsen osv.. ?

Endret av Teardown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så man veksler øvelser mellom settene, men er du sikker på at det er pauser? Jeg trodde at supersett gikk ut på å holde intensiteten oppe?

"Pausen" er tiden du beveger deg fra sted A til B på, eventuelt tiden du bruker på å ta av vektskiver etc. Blir en naturlig pause, men ikke noe utover det.

Lenke til kommentar
Så man veksler øvelser mellom settene, men er du sikker på at det er pauser? Jeg trodde at supersett gikk ut på å holde intensiteten oppe?

Vel, det varierer jo litt etter hvordan det er satt opp. Er ikke uvanlig at profesjonelt oppsatte program spesifiserer f.eks. 30s mellom hver øvelse og 2 min mellom hvert superset osv. I realiteten er dette, som Ingar sier, den tiden det tar å f.eks. legge fra seg manualene fra første øvelse, ta opp manualene til neste øvelse, sette seg ned på benken og ta en 2-3 dype pust for å sette i gang neste øvelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...