dibon Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg driver og leker med idéen om å kjøpe meg en ny stasjonær PC. Det viktigste for meg er å få maksina så stille som mulig, men helst uten å måtte styre med vannkjøing e.l. Jeg har desverre ikke fulgt så godt med på hardwarefronten de siste årene, men av tidligere erfaring så vet jeg at skjermkort er ofte kilden til høy viftestøy. Kan noen hjelpe meg med hvilket skjermkort jeg bør velge, og hvordan få dette til å bli stille / lydløst? Kravene jeg har til skjermkort er: * Nvidiabasert (jeg er linuxbruker og foretrekker nvidia sine drivere) * Helt OK ytelse. Trenger ikke være noe toppmodell på noen måte, men greit om det går an å spille spill på middels ytelse hvis jeg får lyst å spille. Jeg har sett litt på skjermkort med passiv kjøling, men det er ikke så mange velge mellom samtidig som jeg er usikker på hvordan ytelsen på et slikt kort er vs. å kjøpe et vanlig skjermkort med vifte og installere passiv kjøling selv. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Du har til eksempel: PoV GeForce GTS250 512MB Arctic Cooling EXO Edition > Har ytelsen du ser etter > Er nVidia > Har god men tilnærmest lydløs kjøling (info om kjøleren) > Du slipper å fikkle med kortet, slik at du mister garantien. Annet alternativer er: Gigabyte GeForce GTS 250 -- m/ Zalman vifte Ønsker du Kortet helt vifteløst? GeForce GTS 250 skjermkort + Arctic Cooling Accelero S1 kan da være løsningen. Til Arctic Cooling Accelero S1, kan du også kjøpe Arctic Cooling Turbo Module. Dette er 2 så godt som lydløs vifter du enkelt kan ta på eller av Accelero S1 kjøleren. Disse Turbo Module viftene kan til eksempel være gode å ha når du skal belaste kortet litt, som eksempel ved spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå