Superparanoid Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg la ut en annonse på finn.no i natt på et speilreflekskamera til salgs for kr 4500,-. Når jeg står opp i dag tidlig har jeg fått fire henvendelser allerede, og en sier at han gladelig betaler kr 5000,- + frakt for å sikre seg det. Han vil jeg skal sende det til broren hans i Nigeria... Bør jeg være skeptisk? For så vidt driter jeg i hvor jeg sender det, bare jeg får pengene. Men i så fall må jeg jo være sikker på å ha fått pengene først. Noen tips? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Det er forsøk på å lure deg. De sender trolig en sjekk der beløpet er for høyt, og ber deg om å sette tilbake det av summen som ble for høyt.. Med andre ord, de håper på å få penger samt kamera mot en ugyldig sjekk. Vært mye om dette i media de siste årene Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg la ut en annonse på finn.no i natt på et speilreflekskamera til salgs for kr 4500,-. Når jeg står opp i dag tidlig har jeg fått fire henvendelser allerede, og en sier at han gladelig betaler kr 5000,- + frakt for å sikre seg det. Han vil jeg skal sende det til broren hans i Nigeria... Bør jeg være skeptisk? For så vidt driter jeg i hvor jeg sender det, bare jeg får pengene. Men i så fall må jeg jo være sikker på å ha fått pengene først. Noen tips? Da ble jeg skeptisk. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hvis noe virker for godt til å være sant, er det som oftest det. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg ble jo veldig skeptisk selv, derfor jeg opprettet denne tråden. Tenkte jeg skulle foreslå at jeg vil ha pengene overført til konto først, så sender jeg kameraet når jeg ser pengene er inne. Men vet ikke hvordan dette gjøres når det er snakk om overføring fra utlandet? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg ble jo veldig skeptisk selv, derfor jeg opprettet denne tråden. Tenkte jeg skulle foreslå at jeg vil ha pengene overført til konto først, så sender jeg kameraet når jeg ser pengene er inne. Men vet ikke hvordan dette gjøres når det er snakk om overføring fra utlandet? Spådom: Du "får" pengene. Du sender kamerat. Etter en viss tid så finner banken ut at det var en ugyldig transaksjon/sjekk og trekker pengene dine igjen. Så står du uten kamera og penger. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Etter en viss tid så finner banken ut at det var en ugyldig transaksjon/sjekk og trekker pengene dine igjen. Er dette virkelig mulig? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Det er den metoden de fleste nigeriasvindlere bruker, så ja det er mulig. Tar tid å verifisere slikt for bankene. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 OK, trodde at slike ting ville vært kontrollert før pengene blir overført, men hvis du har rett i dette så er det jo ingen tvil om at det ikke blir noe salg til Nigeria. Mange takk for alle svar. Veldig takknemlig! Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 La meg legge til at alt som omtaler landet Nigeria er forsøk på svindel. Garantert. Nigeriabanden er noen fordømte tjuvradder. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Anbefaler artikkelen, svindlere herjer på Finn.no. Ikke bit på dette! Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg reagerte med en gang jeg fikk denne mailen, men trodde jeg var smart dersom jeg ba om at pengene skulle bli overført til min konto først og at jeg ikke under noen omstendigheter ville gå med på noen andre former for betaling. Ikke det at jeg regnet med at pengene ville komme inn på konto, men trodde de eventuelt ville være trygge hvis de først kom på konto. Jeg kan jo fortelle hva som har skjedd videre siden sist. Jeg svarte på mailen og fortalte rett ut at jeg var skeptisk og at jeg hadde hørt lignende historier hvor da selgeren ikke fikk pengene. Fortalte også at jeg hadde hørt om noen som først hadde fått penger på konto, men noen dager senere ble de trukket tilbake da banken oppdaget at det var en feil med transaksjonen. Så hvordan kan jeg stole på deg? spurte jeg, og la til at jeg ikke ønsket å sende det til Nigeria. Jeg fikk umiddelbart svar hvor han fortalte han var i Storbrittania nå og oppga et telefonnr jeg kunne ringe med det samme, for å avtale sending og betaling. Jeg ringte ikke nummeret, men skrev tilbake å sa at jeg i alle fall ville snakke med banken min på mandag først, for å finne ut hva som ville være den sikreste måten å ordne dette på. Han svarte med at dette var helt greit... Han gir jo uttrykk for at han er ærlig og har forståelse for at jeg vil undersøke litt først, men jeg synes jo hele greia er merkelig. Hvorfor skulle han være interessert i å betale mer enn jeg i utgangspunktet forlanget? Hvordan kan han stole på at jeg er ærlig? Hvis han overfører pengene til meg, kan jo jeg være frekk nok til å beholde pengene uten å sende kameraet... Ikke det at jeg ville gjort det, men det kan jo ikke han vite... Nei, det er nok forsøk på noe lureri dette ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Han vil jeg skal sende det til broren hans i Nigeria... Dropp det, de spiller ærlig bare for å skape tillit også mister du kameraet og 4-5000kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå