Jonwm Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Har nettopp bygd meg pc og har satt inn to dvd-rom. Begge er koblet med IDE, samme ledning. Når jeg har begge 2 koblet til samtidig får jeg bilde på skjermen men det virker som om OS ikke vil starte. Tar jeg ut en av ledningene uavhengig av hvilken, fungerer det helt fint. Noen som har en løsning på dette problemet? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Sjekk master/slave tilkoblingene. Ellers så kan psu være for liten til at disken får strøm samtidig med 2 dvd-rom'er.. Lenke til kommentar
haavardgj Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 kan høres ut som en master-konflikt... hvis begge er satt til master vha. kortslutningspinner bakpå vi systemet henge seg.. det du kan gjøre er å ta en og sette over til slave Lenke til kommentar
Jonwm Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Åssen setter jeg den over til slave da? Bare ved å fjerne kortslutningspinen? Har 750W psu så burde holde det. Lenke til kommentar
Jonwm Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Satte den på slave, nå fungerer det. Takk for hjelpen Endret 18. juli 2009 av Jonwm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå