Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc stått uten strøm, fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pcen min har stått uten strøm en god stund nå og når jeg prøvde å få'n igang var det bare musa som fikk strøm ingenting annet reagerte.

takker for svar :)

du bør kansje bare sende den inn til en elektriker for å feilsøke komponentene, det kan ha oppstått en kortsluttning når du prøvde å slå den på som har skadet banene i kretskortene. eller at en eller annen transistor eller kondensator som er defekt.

Lenke til kommentar

Hvis den har stått uten strøm en stund skal jeg vedde på at eneste som trengs er et nytt cmos batteri. (uten vedlikeholds spenning SBY fra PSU har batteriet blitt flatt)

De aller fleste PCr nekter å starte skikkelig ved ugyldig cmos og cmos batteri med for lav spenning.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
er stasjonær ja og den starta, men får ikke kontakt til skjerm, tastatur, internett kabelen lyser ikke og headsett får heller ikke kontakt. er bare musa.

hvordan vet du at bare musa fungerer? du får jo ikke kontakt med skjermen

Fordi den får jeg lys på.

Lenke til kommentar
Hvis den har stått uten strøm en stund skal jeg vedde på at eneste som trengs er et nytt cmos batteri. (uten vedlikeholds spenning SBY fra PSU har batteriet blitt flatt)

De aller fleste PCr nekter å starte skikkelig ved ugyldig cmos og cmos batteri med for lav spenning.

bytta cmos bateri men virka ikke det heller, samme reaksjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...