m0h0 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Holder på og bygger en ny pc, begynner å lure på om BIOS'en er korrupt eller at CPU er ødelagt Etter at jeg satte alt sammen, vil den ikke starte opp. Diagnostic-kortet på HK viser bare kode "FF" (fully functional el fully fucked??) Riggen er: ASUS P6PT WS Revolution HK Core i7-950 3.066GHz CPU Gainward GeForce GTX 295 GFX Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB RAM Har ikke fått den nye strømforsyningen enda, den jeg har nå er bare på 600W :S Litt lite kanskje? (burde jo hatt min 1000W). Men alt lyser, vifter sviver etc... Noen som har en idè om hvorfor den ikke booter? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 600w skal uten problemer klare å kjøre det der, så det er ikke problemet. I hvertfall starte opp Har du slått opp i manualen og sjekket hva kode FF betyr? Har du sjekket at alt sitter 100%, har du sjekket at alle kontakter sitter som de skal, ta gjerne ut alle sammen og sjekk på nytt at de sitter som de skal osv. Du kan jo ha fått noe defekt ram, ta ut og prøv med 1 og 1 brikke og gjerne i på forskjellige plasser så du sjekker at det ikke er HK det er noe galt med i samme slengen. Ser du har 12GB med ram, prøv gjerne også bare med halvparten, kan hende at hk trenger en bios oppdatering osv. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 I følge ASUS er denne CPU'en støttet fra BIOS versjon 0407 Har du denne biosen eller nyere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå