tek73 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hei min datter har en ds-lite som ble sendt inn til reklamasjon/garanti. Den er under 2 år gammel. Verkstedet hevder at det er en støtskade som har ristet løs en komponent på hovedkortet. Hvordan stiller dette seg for meg? Er jeg bare nødt til å godta påstanden deres og punge ut?? hvis ikke hvilke alternativer har jeg. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg vil si - Nei! Nintendo DS er laget for blandt andre barn, og bør da tåle deretter. Litt støt og dunk bør man forlange at et produkt med aldersmerking 3 år skal tåle. Har muligens heller hatt en dårlig dag med loddebolten når den ble produsert!? Det er dog grenser på alt. Jeg mener den skal og bør tåle litt, men ikke om hun med vilje har kasten den på gulvet eller annen hard overflate. Det samme gjelder også ...er uforsvarlig uhell et ord man kan bruke? Nå vet ikke jeg hvor gammel din datter er, men alle skal gjennom "uff-da" perioden. I denne perioden er det til eksempel en overhengende trang til å plassere gjenstander helt på kanten av bordet, man blir distrahert og 'plunk' der ligger det på gulvet. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Tråden omhandler forbrukerretslige problemstillinger og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Forbrukerrett, eventuelle reaksjoner på moderering kan gjøres på pm. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Min sønn har 2 ganger bitit i øverste skjerm slik at den har tatt kvelden. begge ganger har jeg bestilt nye deler fra dealextreme.com, derved har jeg skiftet dem selv, noe plunder som innebefatter lodding, men det finnes instrukser på nett om hvordan man gjør det. Uansett så lurer jeg på hvilke komponenter som har "ristet" løs. Ettersom jeg nå har sett "innmaten" i Ds 2 ganger. tør jeg å påstå at det er en solid maskin som tåler svært mye. Også etter at en kløne som meg har rotet rundt inni den. Jeg ville ikke godta det de sier. Spør eventuellt om detaljer, hvilken "komponent" er det spørsmål om? Husk at bevisbyrden ligger hos dem, ikke deg, ift hvordan skaden oppsto. Ta evt kontakt med forbrukerrådet. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Verkstedet hevder at det er en støtskade som har ristet løs en komponent på hovedkortet. Hvordan stiller dette seg for meg? Er jeg bare nødt til å godta påstanden deres og punge ut??hvis ikke hvilke alternativer har jeg. Du kan be om bilder av skaden. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Be om bilde og dokumentasjon som tilsier at DU har ødelagt den! Jeg har en DS som jeg rister ofte rundt på og ettersom noen spill blir man litt surre av så kan det hende den har gått i gulvet en eller to ganger. Men uansett den funker 100% enda så rart at den har bare blitt ristet av da. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Husk at bevisbyrden ligger hos dem, ikke deg, ift hvordan skaden oppsto. Ta evt kontakt med forbrukerrådet. Siden denne er over 6 måneder ligger bevisbyrden hos kunden. Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 jeg har skrevet et nytt innlegg om dette. Bunnlinjen er de hevder at en komponent er ristet løs på hovedkortet og driter tommetjukt i å bevise dette. Dette fordi de vet at det å føre sak mot dem beløper seg til flere tusen kroner. Og dette igjen nettopp på grunn av at du selv har bevisbyrden. Lenke til kommentar
eught Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 jeg har skrevet et nytt innlegg om dette. Bunnlinjen er de hevder at en komponent er ristet løs på hovedkortet og driter tommetjukt i å bevise dette. Dette fordi de vet at det å føre sak mot dem beløper seg til flere tusen kroner. Og dette igjen nettopp på grunn av at du selv har bevisbyrden. Nei, det koster faktisk ingenting å gå gjennom forbrukerrådet og deretter FTU om du ønsker det. Ulempen er bare at det tar veldig lang tid. Det er nok ikke slik at verkstedet driter i å sende bilder og skrive en utfyllende beskrivelse av feilen bare for å være kjipe, men det tar rett og slett tid. Det er gjerne tid som de ikke har. Om det er det verkstedet jeg tror det er (Bergsala) så har vel de ansvar for service på alle nintendoprodukter i Norge. Om du er sikker på at din datter ikke er skyld i skaden kan du jo alltids ta det videre til forbrukerrådet. Men som TEE nevner, DSen er over seks måneder, så det er opp til deg å bevise at skaden ikke har oppstått som følge av normal bruk. Verkstedet trenger bare å konstatere at skaden er der. Om forbrukerrådet/FTU setter krav til at verkstedet MÅ ta bilde også i en slik sak er jeg usikker på. Men du har nå uansett ingenting å tape på å sende en mail til forbrukerrådet. Bare husk at om du ønsker et realistisk svar bør mailen formuleres objektivt. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 jeg har skrevet et nytt innlegg om dette. Bunnlinjen er de hevder at en komponent er ristet løs på hovedkortet og driter tommetjukt i å bevise dette. Dette fordi de vet at det å føre sak mot dem beløper seg til flere tusen kroner. Og dette igjen nettopp på grunn av at du selv har bevisbyrden. Har du fått bilder? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 jeg har skrevet et nytt innlegg om dette. Bunnlinjen er de hevder at en komponent er ristet løs på hovedkortet og driter tommetjukt i å bevise dette. Dette fordi de vet at det å føre sak mot dem beløper seg til flere tusen kroner. Og dette igjen nettopp på grunn av at du selv har bevisbyrden. Verkstedet er jo ikke de saken din går mot. Verkstedet skulle heller ønsket at dette var en sak som ble dekket av reklamasjon, da de ikke har noen fortjeneste på saker de må avvise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå