drz Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg klaget på en karakter jeg fikk på eksamen denne sommeren. Jeg er nettopp ferdig med VGS og har søkt på flere universiteter, med UIB - jus på første. Rett etter at vi fikk vite eksamenskarakterene så leverte jeg inn en "hurtigklage" (ble ettertrykkelig anbefalt å gjøre dette av ledelsen). Faget det dreier seg om er teknologi og forskningslære, første gang det noensinne har blitt avholdt eksamen i dette faget, og siden vi har fått 2x prøveeksamen som var vidt forskjellige ifra den vi fikk nå + alle synes den var forholdsvis enkel så ble jeg forbauset når jeg fikk en 3er. En venninne som, i likhet med meg, fikk 5-6 i standpunkt fikk også 3. Derfor følte jeg at jeg ikke hadde noe å tape på å klage (faglærer var helt enig). Leverte inn klagen rett etter skoleslutt. Ble oppringt 2 uker etterpå med beskjed om at de slet med å finne sensorer. Pappa ringte fylkeskommunen for 2-3 dager siden for å sjekke hva som egentlig skjer med klagen min og de sa at de ikke hadde registrert noen klage på eksamen i mitt navn. Det er nå to dager til hovedopptaket og jeg har ikke hørt NOE ifra skolen (som forøvrig er stengt for sommeren nå). En annen jeg kjenner som også klaget på teknologi og forskningslære karakteren sin (senere en meg) fikk svar forholdsvis fort. Jeg føler meg litt forvirret nå. Er det ikke skolens ansvar at min klage faktisk blir sett på? Har ikke jeg som elev rettigheter angående det her? Det vil ikke hjelpe meg noe særlig om jeg ev får en ny karakter i slutten av august. Og litt OT: Hurtigklage er noe dritt. Eneste grunnen til at skolen sier det er best er fordi det skaper så myye mindre jobb for dem. Hvis du klager vanlig så får du skrive en begrunnelse for hvorfor du klager, og faglærer involveres. Oppgaven din må bli nøye gjennomgått på nytt. I en hurtigklage så virker det som man tar litt lettere på det. (er en lærer som har sagt det her til meg, litt sent though) Lenke til kommentar
drz Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Ja jeg kom inn, fikk vite det idag =) Så har ingenting å si for meg videre, men er bare litt irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå