scheie Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 En venn av meg har en acer berbar pc med vista på. I det siste har han opplevd at pc'n hans skruer seg av uten noen forvarsel. Og hele tiden popper det opp en melding om at han kan være utsatt for programforfalskning... Når pc'n har slått seg av må han vente noen minutter før han slår den på igjen, fordi viss han slår den på igjen med en gang får han bare svart skjerm. Jeg prøvde via fjernhjelp: Tilbakestille til et tidligere tidspunkt, validere windows. dette ga ingen resultat... Hvet noen hva dette er, og hvordan det fikses? Lenke til kommentar
Hobbyhorse73 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Prøv å start maskinen på et kaldere sted. Det kanvære at den rett og slett bare blir for varm nå om sommeren. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Det at en PC skrur seg av eller på andre måter er ustabil, kan skyldes så mangt. Dette kan være alt fra software til hardware feil. Her er noe du kan forsøke: ¤ Først og fremst. Vennen din bruker en gyldig Windows og gyldig produktnøkkel? Vennen din har heller ikke brukt Windows eller produktnøkkelen på andre enn Acer PCen? Står Acer PCen som aktivert eller ikke aktivert under System og vedlikehold > System? ¤ Blir PCen for varm? Får den nok kjøling? Her kan program som SpeedFan komme til nytte. Forsøk også å blåse vekk støv om nødvednig, gjerne med en flaske komprimert luft ¤ Blir PCen plassert på en myk overflate? Som på fanget, på sengen, på sofaen e.l. En kannerat av meg har også en Bærbar Acer PC. og på hans maskin står det kraftig advarsel på undersiden og i manualen at PCen skal plasseres på en rett og hard overflate, og ikke has på fanget eller plasseres på en myk overflate. ¤ Test maskinens Ram. Her har Vista et innebygget program for dette, som faktisk fungerer bra. 1. Skriv inn memory el MdSched.exe i søkefeltet 2. Klikk for å starte "Windows Memory Diagnostics Tool" 3. Velg at du vil starte på nytt - (Restart now and check for problems) 4. Klikk F1 for å komme inn på Options menyen 5. Sett Test Mix på Standard* || Cache på Defaults || og Pass Count på 2 6. Klikk på F10 for å lagre, og la programmet kjøre til det er ferdig. * Du kan også sette Test Mix på Extended. Denne metoden av tersting er dog så omfattende at det godt og vell kan ta deg over 8 timer å fullføre testingen. ¤ Er maskinen fri for Virus eller annen Malware? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=776083 Med andre ord -- søk med MBAM og CureIt Lenke til kommentar
tness Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Og hele tiden popper det opp en melding om at han kan være utsatt for programforfalskning... Det er to ting som kan være galt. Varme som ander har påpekt, eller malware/spyware/virus. Siden han får opp den boksen før VISTA slåes av så heller jeg mot at det er programmer som tar over maskinen. Bare start og rens, eller legg inn VISTA på nytt. Recovery mode Lenke til kommentar
scheie Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Takker for gode svar:) da er det igang med å prøve ting^^ Lenke til kommentar
scheie Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg tror der er tempraturen som er problemet:P at jeg kunne være så dum å ikke komme på det selv.... jaja:P Takker for gode svar og for at folk er så hjelpsomme:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå