Gå til innhold

Varm bærbar kjøpt i USA


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I fjor sommer kjøpte jeg meg en Toshiba Satellite X205 SLi5 til hotellrommet mitt i Los Angeles fra Amazon.com.

 

Den er nå et år gammel og jeg har noen problemer med den...

 

Den blir varm, veldig varm! CPUene ligger på rundt 70grader etter at maskinen har stått på litt, mens grafikkkortene(det er 2 8600M GT) har over 90 grader på det verste.

 

Jeg hadde ikke dette problemet før, og lurer på hva som kan være problemet?...

 

Et annet mindre problem jeg har er at subwooferen på maskinen skurrer, er det mulig å skifte denne?

 

 

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?

 

Kan jeg bruke reklamering eller noe? Men dette gjelder vel ikke siden jeg kjøpte PCen i USA fra nettet...

 

Finnes det PC-reparatører som fikser slike problemer i midt-norge, hvor mye koster dette?

 

Håper noen har noen tips til meg :)

/Markus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Statisk elektrisitet du er redd for? Støvsuger i PC er null problem, med mindre du har løse kompontenter.

Støvsuger i PC kan være veldig stort problem dersom du suger til deg en løs komponent, jumper eller kommer borti en komponent med metallet.

 

Ja, det kan gå, og det kan gå bra, men det er ingen god ide.

Lenke til kommentar
Støvsuger i PC er null problem, med mindre du har løse kompontenter.

Men da blir jo påstanden din over litt feil. Så godt som de fleste maskiner har jumpere på flere steder. I tillegg er det utrolig lett å slå løs en komponent og to når/dersom man bruker en lang støvsugerslange, og det er heller ikke sikkert man merker det.

 

Støvsuger i PC er et problem, siden alle har løse "komponenter".

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Det er veldig off topic, men poenget mitt er at basert på innlegget ditt så kan man tro at det ikke er noe problem å støvsuge en PC, så lenge man ikke har løse komponenter i den. Og hvem har vel løse komponenter i en maskin? Veldig få. De fleste komponentene skal være skrudd fast for at de skal fungere i en maskin. De fleste maskiner har derimot flere jumpere som fort kan bli sugd opp og samtidig er det lett å slå løs faste komponenter med samme resultat. Ja, vi snakker hovedsaklig om stasjonære maskiner her nå, men det er ingen garanti at en bærbar ikke har jumpere. Det er kun dette eg vil få frem.

 

Og i tillegg fungerer ironi på internett svært dårlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...