Markus1802 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hei. I fjor sommer kjøpte jeg meg en Toshiba Satellite X205 SLi5 til hotellrommet mitt i Los Angeles fra Amazon.com. Den er nå et år gammel og jeg har noen problemer med den... Den blir varm, veldig varm! CPUene ligger på rundt 70grader etter at maskinen har stått på litt, mens grafikkkortene(det er 2 8600M GT) har over 90 grader på det verste. Jeg hadde ikke dette problemet før, og lurer på hva som kan være problemet?... Et annet mindre problem jeg har er at subwooferen på maskinen skurrer, er det mulig å skifte denne? Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Kan jeg bruke reklamering eller noe? Men dette gjelder vel ikke siden jeg kjøpte PCen i USA fra nettet... Finnes det PC-reparatører som fikser slike problemer i midt-norge, hvor mye koster dette? Håper noen har noen tips til meg /Markus Lenke til kommentar
darket Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 blås den ren med trykkluft. Kan jo spørre på den nærmeste elkjøp om de kan sende den inn for deg, koster ca 500 for sjekk+frakt vil jeg tippe. Men er noe defekt og må byttes, kan det fort bli etpar tusen. Lenke til kommentar
aNo_O Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Åpne pc-en og støvsug, trenger ikke betale for å gjøre en så enkel jobb.. Lenke til kommentar
Markus1802 Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Ok, takker for tips Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Du kunne ha prøvd å ringe Toshiba-support og høre? Sjekk hos Amazon om hvor lenge garantien gjelder, kan jo hende du kan sende den dit også? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 For guds skyld ikke bruk støvsugeren!Bruk heller trykkluft på boks. Statisk elektrisitet du er redd for? Støvsuger i PC er null problem, med mindre du har løse kompontenter. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Statisk elektrisitet du er redd for? Støvsuger i PC er null problem, med mindre du har løse kompontenter. Støvsuger i PC kan være veldig stort problem dersom du suger til deg en løs komponent, jumper eller kommer borti en komponent med metallet. Ja, det kan gå, og det kan gå bra, men det er ingen god ide. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Folk tenker først på statisk elektrisitet når noen nevner støvsuger og PC. Det egentlige problemet er som du nevner at den kan rive til seg jumpere og små kondensatorer, ikke statisk elektrisitet. ..måtte bare være sikker Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Støvsuger i PC er null problem, med mindre du har løse kompontenter. Men da blir jo påstanden din over litt feil. Så godt som de fleste maskiner har jumpere på flere steder. I tillegg er det utrolig lett å slå løs en komponent og to når/dersom man bruker en lang støvsugerslange, og det er heller ikke sikkert man merker det. Støvsuger i PC er et problem, siden alle har løse "komponenter". Endret 21. juli 2009 av nomore Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 En bærbar, som det snakkes om her i tråden, har ikke løse komponenter / jumpere. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Men påstanden din generaliserte og sa at det ikke var noe problem å støvsuge en PC Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Vel, den hadde kanskje en noe ironisk undertone. Den påpekte også at dersom det var løse komponenter kunne det oppstå problemer. Ser ikke helt greia. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Det er veldig off topic, men poenget mitt er at basert på innlegget ditt så kan man tro at det ikke er noe problem å støvsuge en PC, så lenge man ikke har løse komponenter i den. Og hvem har vel løse komponenter i en maskin? Veldig få. De fleste komponentene skal være skrudd fast for at de skal fungere i en maskin. De fleste maskiner har derimot flere jumpere som fort kan bli sugd opp og samtidig er det lett å slå løs faste komponenter med samme resultat. Ja, vi snakker hovedsaklig om stasjonære maskiner her nå, men det er ingen garanti at en bærbar ikke har jumpere. Det er kun dette eg vil få frem. Og i tillegg fungerer ironi på internett svært dårlig Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg har skrudd ganske mange bærbare, og ingen av de har hatt jumpere på hovedkortet. Dette kommer enkelt og greit av det faktum at jumpere løsner om en maskin settes litt hardt ned på bordet flere ganger.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Så da mener du det er trygt å anbefale trådstarter til å åpne maskinen sin og støvsuge den selv? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Å åpne den er generelt en smertefull og vanskelig prosedyre, så nei. Om han først har den åpen vil jeg anbefale støvsugeren, ja. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Ikke støvsug med sentralstøvsuger ihvertfall. Den vi har har en liten ladning (ja jeg bruker multimeter når jeg støvsuger), om alle har det eller ikke vet jeg selvfølgelig ikke, men med trykkluft er du 100% trygg ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå