_sindre_ Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Hva synes dere om bildet? Hvilket av disse to er best (redigeringsmessig), hva bør evt gjøres anderledes når det kommer til redigering? Endret 18. juli 2009 av _sindre_ Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hva synes dere om bildet? Hvilket av disse to er best (redigeringsmessig), hva bør evt gjøres anderledes når det kommer til redigering? Litt vanskelig egentlig å si så mye. Men når jeg studerer disse store bildefilene i 100% ser jeg jo helt klart at den ene versjonen er betydelig mer oppskarpet enn den andre. Jeg klarer egentlig ikke å se så mye annet som er forskjellig i filene. Om oppskarpingen er riktig for deg er vel det som teller mest. Selv syns jeg den versjonen som er mest oppskarpet har fått sånne harde hvite kanter, klarer ikke helt å forklare det, men jeg selv sliter litt med oppskarping pga at jeg også får sånt om jeg skarper opp etter de guidene man finner. Jeg syns bildet på en måte fremstår som "for hardt". Den versjonen som ikke er så veldig skarp syns jeg derimot kunne trengt litt oppskarping. Ellers syns jeg det er et veldig godt bilde av fuglen. Fokus sitter godt på øyet. Bakgrunnen er passe ute av fokus og det er ingen forstyrrende elementer der. Rett og slett et veldig godt bilde, syns jeg. Lenke til kommentar
boos Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Nr. 2 var ganske bra. Synes bakgrunnen blir litt rotete/forstyrrende, men det var det nok ikke godt å gjøre noe med. Kanskje lage den LITT mørkere? boos Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Takker for tilbakemelding...kansje jeg skal prøve litt mindre oppskarping, enig i at det ble i overkant hardt på 100 %. Ellers syns jeg at jeg var ganske heldig med hvor den satte seg, brukbar bakgrunn, og ingen greiner i veien, var tett skog. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Hauken er avbildet skarpt, men bildet mangler kontrast og jeg syns bakgrunnen trekker ned. Jeg syns du bør øke svartnivået og croppe tettere. Mulig legge på litt vignettering. Tror du da får hauken mer i fokus. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Takker, skal prøve dette. EDIT; noe slikt? EDIT 2: Da gjorde jeg noe med bakgrunnen også, vet ikke helt hva jeg skal si til resultatet... Endret 19. juli 2009 av _sindre_ Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Jeg likte croppingen, fuglen kom mer til sin rett. Syns bildet gikk fra bra til bedre i den versjonen. Det er veldig skarpt og fint i den versjonen. Står på at jeg syns det er et veldig bra bide av fuglen. Endret 21. juli 2009 av pybalto Lenke til kommentar
TaraldR Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hva slags optikk er brukt? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Takker for tilbakemelding! Objektivet som er brukt er Canon L 100-400mm IS Lenke til kommentar
Albix Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Veldig fint bilde Muligens croppet enda litt mer? - Litt mindre luft til høyre og slippe den greina oppe til venstre? Synes bakgrunnen ble veldig fin på siste versjon. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jo, den siste croppen var mye bedre, men enda syns jeg du har mer å gå på. Forsøkt å gjøre hauken lysere og bakgrunnen mørkere? Gjøres greit vha LIghtroom, evt Photoshop. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Noe slikt? Eller ble det kansje litt mye? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Ja, dette begynner å bli bra etter mitt syn. Bildet er bra fanget. Det er ikke ofte en ser så bra fuglebilder her inne. Lenke til kommentar
arela Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Nå ser det ut akkurat som de bildene jeg ønsker å ta - fint Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Takker for mye god og konstruktiv tilbakemelding! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå