mviken Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hei Var ute og kjørte i dag, vridde om lysbryteren for å få lys i dashbord og nærlys samtidig *poff* så var nærlysene mine gått. Har kjørt med et lys et par dgr nå. Det som er greia er at de ikke eg gått 100% men dem lyser ikke opp når jeg kjører i mørket. Noen som vet ca pris for lyspærer og arbeid på verksted, eller er d såpass lett at jeg burde kunne det selv? Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 reis på nærmeste bensinstasjon og kjøp nye pærer til et par hundrelapper...klarer du ikkje bytte de selv(noe de fleste klarer)får du sikkert hjelp av de som jobber på stasjonen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hei Var ute og kjørte i dag, vridde om lysbryteren for å få lys i dashbord og nærlys samtidig *poff* så var nærlysene mine gått. Har kjørt med et lys et par dgr nå. Det som er greia er at de ikke eg gått 100% men dem lyser ikke opp når jeg kjører i mørket. Noen som vet ca pris for lyspærer og arbeid på verksted, eller er d såpass lett at jeg burde kunne det selv? Det at det fortsatt er lys der, er pga parklyspærene. De sitter i hovedlykta og er på 5W. De lyser bestandig. Det er litt trangt, men de fleste kan bytte pærer. Du skrur bare av lokket, skyver klipset litt inn og til siden, og trekker pæra ut. Trekk kontakten av og sett på ny. Det er viktig å unngå å ta på selve glasset på pæra. Lenke til kommentar
mviken Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Klarte d selv uten noen problem Kjekt å være newb når d kommer til bilmekanikk nesten litt flaut at jeg posta en tråd om d me tanke på hvor lett d var -.- Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Man skal ikke alltid anse det som lett, for noen biler krever nesten at du tar ut motoren for å få kommet til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå