Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg har jobba i kommunen som feirevikar, og så mangla de tydeligvis kontonr mitt, så jeg fikk ikke lønn den 12. slik som de andre jeg jobba med pga det. Når jeg gav de kontonr ville de fortsatt ikke gjøre noe med det, pga. de overlater det til ei som ikke kommer hjem fra ferie før i begynnelsen av august visstnok. Ser ikke hva som er så vangskelig med å overføre pengene, timelistene er jo godkjent. Har de "lov" til dette? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 overlater det til ei som ikke kommer hjem fra ferie før i begynnelsen av august visstnok. Ser ikke hva som er så vangskelig med å overføre pengene, Er vel kun noen få personer i kommunene(økonomiavd.) som har fullmakt til å utbetale regninger og lønn. Vedkommende er på ferie, tipper jeg. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Når det gjelder lønnsutbetaling skiller man mellom attestering og anvisning. Dine timelister er godkjent av din sjef (eller hvem som nå enn godkjenner timelister hos dere), altså attestert. Anvisning gjøres av en person som har fullmakt til å utbetale det, typisk en på lønns-, regnskaps-, eller økonomiavdelingen. Om de har lov til det? Vel, lønnsutbetaling reguleres av arbeidsmiljøloven § 14-15, som sier at lønnsutbetaling skal foretas minst to ganger i måneden med mindre annet er avtalt. I arbeidskontrakten din står det antageligvis noe om dette, antageligvis et krav om at lønn ikke vil bli utbetalt før kontonummer er innmeldt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå