hibbetipop Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hei, jeg har vendt om alle forum og nettsider og finner ikke effektanlegg til en yamaha xt125x 06 model. (vet det finnes) 1. best av gianneli og jolly moto? eller andre? 2. Noen som kan gi meg nøyaktig link til kjøp av effektanlegg? 3. og sist: den bør kunne registreres lovelig til A1 klassen. Noen som har egne erfaringer med sykkelen med effektanlegg? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Du vil få en endring av lyden, men så og si ingenting på ytelsen, så egentlig så er det rimelig bortkasta penger. Og effektanlegg som er lovlig? Det skal du nok streve å finne til en XT125X, har selv aldri sett noen. Om det skal være lovlig så må det være riktig merket, ikke ha noen forskjell i ytelse, ikke høyere støynivå osv. Gianelli eller Jolly Moto effektanlegg er langt ifra lovlige, og forøvrig vil jeg anbefale Jolly Moto av de to om du skulle velge en av dem. Endret 18. juli 2009 av Scotty Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Ingen forskjell i ytelse? Hva er da vitsen med effektanlegg? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 XT125X er en firetakt som ikke har noen plomber fra før såvidt jeg vet. Og på firetakteren så er det alltid slik at det ikke blir noen forskjell i ytelse, man får kanskje 1-2hk mer, men ikke til at det blir noe merkbart. Folk kjøper som oftest effektanlegg til firetaktere grunnet lyd og utseende. Det er til totakterne man øker ytelsen drastisk. Lenke til kommentar
3nity Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Om du har planer om å trimme litt. Større forgasser Større luftfilter Dette er det første du bør gjøre , og om du absolutt vil ha effektanlegg så kan du jo kjøpe dette, men det blir størst forskjell om du setter på større forgasser og luftfilter. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 I utgangspunktet hadde ikke jeg personlig tenkt å trimme, siden jeg kjøper lettsykkel. Men er fryktelig redd for at jeg kommer til å fryktelig fristet fryktelig tidlig Lenke til kommentar
3nity Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 hehe , husk på at har du planer om å trimme så kjøper du deg en 2-takter, kjørte selc en Honda XR125L på 11 hester, men solgte denne og gikk over til en Ktm exc, kjøregleden med den var mye større Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Har lurt veldig på 2 og 4-takt, men over alt hvor jeg spør hva som er forskjellen får jeg forskjellig svar :/ Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Nå beveger du deg mer og mer ut av emnet.. husk å ikke prøve å spore av alle tråder da. Forøvrig, hvilke forskjellige svar har du fått av interesse? Ja, du har fått mange svar men kan ikke tenke meg at de har vært forskjellige eller stridet mot hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå