svarttrosten Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hei! Var litt uheldig å pytte i feil kontakt til switchen, med mer strøm. Switchen skal ha 7,5 v, men kontakten jeg byttet i var 15 v. Det begynte og ryke men jeg var raskt ute med kontaketen. Etterpå åpnet jeg opp switchen og så at det var ett brentmerke i dekslet. Har også prøvd kontakten med 7,5 v igjen og da lyste det i switchen. Er det farlig å bruke denne igjen? sitter på Lan uten switch Virker som den fungerer med riktig kontakt. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det er vel kun farlig hvis du bruker feil ledning igjen med for høy volt. Men det skader vel ikke å ta en titt bort på switchen i blant for å sjekke. Dere hadde nok merket det fort om den tok fyr ettersom nettet hadde forsvunnet relativt raskt. Og hvis switchen er en liten billig en hadde jeg like godt kjøpt en ny. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg ville nok vært ekstra forsiktig med å bruke switchen dersom det har vært stor varme og røykutvikling fra den. Den kan være skadet, og derfor ha økt risiko for brannfare, kortslutning, o.l. Hadde switchen vært min hadde jeg nok kjøpt ny bare for å være på den sikre siden. PS. Siden det er et (teknisk) switch-spørsmål flyttes tråden til en mer egnet kategori. :-) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Tror ikke det er så farlig å bruke den med 7,5V. Det er liten effekt og ikke særlig stor sjanse for at det blir varmgang igjen. Det brentmerket kom nok av at du fikk for høy spenning og strøm med den andre strømforsyningen. Siden switchen overlevde mishandlingen så har den nok en zenerdiode eller annen form for regulator på inngangen som beskytter kretsene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå