Gå til innhold

Mister lysten å spille

RRgrotzzRR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det kommer alltid et punkt i gitarspillingen da det blir kjedelig. kanskje fordi det ikke er lenge siden du begynte, da du hadde stoor fremgang på kort tid, og nå har den liksom slakket ned. kanskje du ikke har funnet låter som du trenger å jobbe litt med? finn tabs til en av ynglingslåtene dine, uansett vanskelighetsgrad, å prøv deg litt frem. det var det som fikk meg til å fortsette etter en stund, når det ble tamt. dra på konserter og hør hvor flinke noen av gitaristene ble. snakk med noen av de. få inspirasjon!

jeg er hovedsaklig sanger, og når syntes det begynte å bli kjedelig, dro jeg på konsert. snakket med noen av artistene, og fikk plutselig lyst til å begynne igjen. tenkte: "fyfaen, slik vil jeg og bli". klisje, men.

Endret av Monicaott
Lenke til kommentar

Skaff deg et band, stikk på Metallica (Eller noen andre for den saks skyld) Konsert. Når jeg har gått lenge uten band, merker jeg at jeg kan bli lei (Ikke atm, nettopp ny gitar). Ellers investerer jeg de fleste kronene mine i nye gitarer når jeg kjenner at det hadde vært deilig med noe annerledes. Men å skaffe seg et band og gå på konsert er store motivatorfaktorer :)

Lenke til kommentar

Sett på favoritt metallica platen din, bruk E strengen til å finne ut hva slags key den er i, og ta 10 sek om gangen, og lær deg delene, så deler du intro/vers etc. i forskjellige deler som du perfeksjonerer. På denne måten bruker du øret, samtidig som du lærer en ny sang. Det blir mer morro, mer utfordring og du får den ekstra boosten for at du faktisk greide å lære en sang på egenhånd.

Vil anbefale at du lærer deg de forskjellige teknikkene som favoritt gitaristen din bruker, det gjorde jeg, og hjalp veldig når jeg lærer "hans" låter etter øret. Hvis favoritten din er kirk hammet, så burde du lære deg å bli en solid downpicker(altså nedslag i et raskt tempo) og bli kjent med pentatonskalaen etc.

Har nå spilt i snart tre år, så jeg vet hvordan det er å være i din situasjon, men jeg har kommet meg over det, UTEN å ta pauser. Har spilt gitar nesten hver dag siden januar 2007, og det har vært perioder der jeg nesten ikke orket å spille, men jeg beit tenna sammen og fortsatte.

Heng i der, du kommer over det. Hvis du er lei av å lære andres sanger, og heller vil lage egne, så bli kjent med litt teori og teknikker, dermed kan du uttrykke deg fullt ut igjennom gitaren etter ditt hjertes ønske ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

min løsning når jeg ikke er motivert for å spille ett instrument er rettogslett å spille et annet.. jeg spiller gitar, bass, piano, trommer.

det første jeg begynte med var piano når jeg var sånn 10 år. spilte det masse. når jeg ble rundt 22 år syns jeg det var et ork å spille piano/synth/orgel. jeg hadde begynt å spille bass og gitar sånn ca. da jeg var 16, og de to instrumentene var fortsatt morsomme. så jeg la pianoet på hylla og spilte mer og mer bass og gitar. nå er jeg 26, og etter 4 år med mer eller mindre pause fra pianoet, er det nå gøy igjen, ihvertfall til en viss grad.

forandring fryder.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Jeg støtter både guitar pro og band

Guitar pro fordi det er lett og bruke og UTROLIG! mange tabs som man kan finne.

Og Band fordi det er morsomt å spille sammen + at man ofte blir mer motivert og faktisk må øve.

Merker at nå som bandet jeg spiller i ikke har spilt noe i løpet av sommerferien har ikke jeg spilt så mye keyboard heller (da spiller jeg heller gitar).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...