Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

KRISE! Oljeflekk(sykkel- /hobby-olje) i sofaen!

Anbefalte innlegg

Helsikka altså, kom nettopp hjem fra en sykkletur og slang meg i sofaen. Halvtime senere viser det seg at jeg hadde fått sykkelolje på buksa og det har kommet på sofaen. Den er av typen micro-fiber stoff, besj i fargen.

Noen som har noen konkrete tips? Sofaen er en hjørnesofa og seff fikk jeg det på den siden hvor man ikke kan snu rundt på puta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å gni det inn med MykeJens som er til å myke opp malingskoster med. Jeg hadde en svær oljeflekk på en skytterjakke som har vært der et par år, prøvde MykeJens på jakka, og flekken ble nesten borte. Kan fortsatt se flekken litt, men hadde jeg gnidd inn ordentlig, og kanskje et par år før, så hadde den nok vært borte.

Du kan prøve det. Du får kjøpt det på Maxbo, men ville anbefalt deg å gå i malingsavdelingen på coop obs hvis du har det i nærheten, ettersom det koster 100 kr mindre der. Ca 130 kr for flaska. En sånn: http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/Fa...k_ibutikken.htm

Lenke til kommentar

Jeg har hørt av andres erfaring at BioGuard flekkfjerner fungerer veldig bra, dog har jeg ikke prøvd det selv.

De som prøvde det hadde sølt rødvin på teppet, flekken ble helt borte etter at de brukte middelet.

Fåes tak i hos Bohus, Fagmøbler, Møbelringen og Jernia iflg. hjemmesiden.

Eventuelt så er nok det sikreste å høre med en møbelforhandler hva de mener du bør bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...