Durochris Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Hei SKal kjøpe nytt filmkamera. Noen som har noe å si om Toshiba Camileo S10/P10 ? S10 1500,- P10 999,- Hva er forkskjellen Er de bra til å koste så lite? Takker for alle svar Endret 17. juli 2009 av Durochris Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 lurer på det samme dårlg med svar gitt........ Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 lurer på det samme dårlg med svar gitt........ ja, det er jo billig og greie kamerar som filmer i 1080p. Rart ingen som har en av dem... Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jeg tror det har noe med at det ukentlig er 5-10 stykker som spør om akkurat det samme. Spørsmål som går igjen er noe sånt som "Jeg ønsker å kjøpe et kamera til x tusen kroner" eller "Hva er best av disse to.". Og i det lange løp er enkelte kanskje lei av å svare på det samme hele tiden? Ikke vet jeg. Uansett så har jeg så vidt sett på de to kameraene. De gir nok greie bilder, men ikke forvent super kvalitet til den prisen. Husk også at du bør regne med 2-500 kr i minnekort og kanskje noen ekstra hundrelapper til bæreveske eller annet tilbehør. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Eller er det ett bedre alternativ og legge til en tusing og kjøpe ett kompakt kamera som filmer i HD? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Et fotokamera er laget for stillbilder. Videodelen er derfor ikke lagt så mye vekt på. Kvalitetsmessig er de generelt dårligere enn videokameraer. Og funksjonsmessig er de også dårligere. Du får for eksempel dårlig kontroll over manuelle justeringer. Det mangler kanskje elementære ting man har på de fleste videokameraer. Hvis kvalitet eller funksjonalitet ikke er så viktig, da kan du jo like godt gå for et stillbildekamera. Ønsker du å ta gode videoer må du nok ut med mer. Uansett får du bedre videokvalitet om du la til en tusing og kjøpte et bedre videokamera enn et stillbilde. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Ok. Filmet i båt racet Arendal i går og da fant jeg ut at det var innmari gøy å filme. Derfor trenger jeg ett bra kamera som filmer i HD kvalitet, vet du om noe litt billige som filmer bra? Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Toshiba P10'en har eg prøvd litt på jobb. Filmet litt hvor eg testet ut kvaliteten generelt, makroen og den digitale zoomen. Kameraet gjør det faktisk veldig bra. Mye bedre enn Sanyo sitt i samme klasse (som egentlig bare fungerer såvidt til YouTube). På P10 må du skru på objektivet for å gå over i makro-modus, men utenom det, så er det godt kamera til den prisen! Bare husk å stille inn på HD-kvalitet. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 har kjøpt denne nå! Flott kamera til 1000 kr og bildet er ikke noe å klage på til den prisen følger med "veske" til den også minnekort har jeg skaffet billig på ebay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå