Gå til innhold

Toshiba Camileo S10/P10. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det har noe med at det ukentlig er 5-10 stykker som spør om akkurat det samme. Spørsmål som går igjen er noe sånt som "Jeg ønsker å kjøpe et kamera til x tusen kroner" eller "Hva er best av disse to.". Og i det lange løp er enkelte kanskje lei av å svare på det samme hele tiden? Ikke vet jeg.

Uansett så har jeg så vidt sett på de to kameraene. De gir nok greie bilder, men ikke forvent super kvalitet til den prisen. Husk også at du bør regne med 2-500 kr i minnekort og kanskje noen ekstra hundrelapper til bæreveske eller annet tilbehør.

Lenke til kommentar

Et fotokamera er laget for stillbilder. Videodelen er derfor ikke lagt så mye vekt på. Kvalitetsmessig er de generelt dårligere enn videokameraer. Og funksjonsmessig er de også dårligere. Du får for eksempel dårlig kontroll over manuelle justeringer. Det mangler kanskje elementære ting man har på de fleste videokameraer.

Hvis kvalitet eller funksjonalitet ikke er så viktig, da kan du jo like godt gå for et stillbildekamera. Ønsker du å ta gode videoer må du nok ut med mer. Uansett får du bedre videokvalitet om du la til en tusing og kjøpte et bedre videokamera enn et stillbilde.

Lenke til kommentar

Toshiba P10'en har eg prøvd litt på jobb. Filmet litt hvor eg testet ut kvaliteten generelt, makroen og den digitale zoomen. Kameraet gjør det faktisk veldig bra. Mye bedre enn Sanyo sitt i samme klasse (som egentlig bare fungerer såvidt til YouTube). På P10 må du skru på objektivet for å gå over i makro-modus, men utenom det, så er det godt kamera til den prisen! Bare husk å stille inn på HD-kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...