Andreasfe Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) 40D er 2 år gammelt om en måned. Det er jo gammelt i teknologiske øyemed, men kameraet er var et knallkamera når det kom med over dobbel prislapp. Med mer enn halvert prislapp 2 år etter lansering gir det fortsatt veldig mye kamera for pengene. Jeg har selv lenge vurdert å oppgradere fra 450D til 40D, kun pga. ergonomien. Men tror jeg skal holde meg i skinnet til neste sommer, og heller kjøpe 50D da. Da får jeg i tillegg litt bedre ISO-egenskaper. Endret 21. juli 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Da er jeg bestemt 40D skal testes i en butikk. hvis jg finner det i en butik da:P ? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Prøvde det i dag. og det er det kameraet jeg skal ha. Men hvilket minnekort anbefaler dere? 8gb, burde væe litt raskt kanskje pga sports bilder og mye serie. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Godt valg. Kort fra Lexar og Sandisk er trygge kjøp. Noe sånt for eksempel. Endret 22. juli 2009 av member-101642 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Godt valg. Kort fra Lexar og Sandisk er trygge kjøp. Noe sånt for eksempel. Bra CF kort. Bygget for å tåle ekstreme miljøer og temperaturer mellom -25°C og 85°C Dette er bare sprøyt, vedder på kortet tåler -100°C uten problem. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Godt valg. Kort fra Lexar og Sandisk er trygge kjøp. Noe sånt for eksempel. Har 50D og bruker Sandisk extreme IV pga lagrehastigheten (mb pr sek) som bør beregnes snitt filstørrelse (bildestørrelse) x bilder pr sekund. Tipper Ekstreme III er kjapt nok for 40D siden det har lavere oppløsning enn 50D, og da mindre gjennomsnitlig filstørrelse. bps er omtrent lik på 40D og 50D (6+bps). Tor Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Godt valg. Kort fra Lexar og Sandisk er trygge kjøp. Noe sånt for eksempel. Har 50D og bruker Sandisk extreme IV pga lagrehastigheten (mb pr sek) som bør beregnes snitt filstørrelse (bildestørrelse) x bilder pr sekund. Tipper Ekstreme III er kjapt nok for 40D siden det har lavere oppløsning enn 50D, og da mindre gjennomsnitlig filstørrelse. bps er omtrent lik på 40D og 50D (6+bps). Tor Har selv brukt 8Gb Extreme III kort uten problemer til både D3 & D700. Og det går helt uproblematisk selv i presse samenheng ( på fotballbanen ). Lenke til kommentar
bwl Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg har brukt flere dager nå på å lese alt om Canon 1000D, 450D, Nikon D90 men endte opp med Olympus E620 - bestilte i dag. Avgjørende var bl.a. størrelsen på kamera og kvaliteten på objektiv og bilder. Les omtale av kameraen her Tom Simonsen forteller Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Gratulerer med valget bwl. Hvilke objektiver har du tenkt til å bruke med det? Håper du kan skrive litt erfaringer når du har fått testet det litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå