Gå til innhold

Hva bør jeg velge, AMD ellr Intel??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vel vært ein heil haug med tilsvarende temaer på forum fra før. Er også mange som tar opp forskjellen på de forskjellige prosessorene, så du vil finne mye relevant informasjon ved å søke i de tidligere trådene :)

 

Men som det er sagt før, så gir Amd et gunstigere pris/ytelse forhold. :smile:

Lenke til kommentar

Og hvis d da blir AMD, som jeg nå tror, hvilken brikke bør jeg da ta???

Barton er jo driit billig, jeg har lissom xp1800+, koster jo nesten d samme!? :o

 

Er altså en P4 2.53 CPU, omtrent like bra som xp2500+ barton?

Da er d jo et røverkjøp!

 

Noen som kan snakke ut fra erfaringer her??

Lenke til kommentar

Gjør det det med tanke på at du kan kjøpe en p4 2,4C til 1800 kr? Kjøp i tillegg epox sitt i875P kort og du kan klokke det fint til over 3GHz med boxed vifte. Gir AMD da fortsatt mer for pengene? Du kan jo også kjøpe i865P basert HK i stedet for i875P, ettersom det er en del billigere.

Lenke til kommentar
Gjør det det med tanke på at du kan kjøpe en p4 2,4C til 1800 kr? Kjøp i tillegg epox sitt i875P kort og du kan klokke det fint til over 3GHz med boxed vifte. Gir AMD da fortsatt mer for pengene? Du kan jo også kjøpe i865P basert HK i stedet for i875P, ettersom det er en del billigere.

 

En Xp2800+ med Asus A7N8X blir bare marginalt dyrere enn i865 (billigere enn i875 basert) og kan vel med enkelhet klokkes til Xp3300-3400 skulle jeg tro? Men taper vel gjerne litt i forhold til minneytelse...

Lenke til kommentar

XP2500 + Asus a7n8x + 1 gig ram er en MEGET hvass kobinasjon til en ganske så hyggelig pris. (Ta en titt på http://setiathome.ssl.berkeley.edu/stats/t...eam_164829.html og se hvordan jeg kommer ut i forhold til en del andre folk på formet her.)

 

Jeg har ikke overklokket noe, men folk påstår at det skal være en smal sak å tyne ut 10% ekstra av veslegutten.

 

Jeg tror AMD har gjort en hel rekke ting svært riktig med Barton-kjernen.

Lenke til kommentar

Tror du bør kjøpe det du føler mest for, du vil uansett ikke merke ytelsesforskjell på de to systemene , og skulle du få et par poeng mer eller mindre vill ikke dette ha noen som helst betydning. Så derfor kjøp det du liker best og ver fornøyd med det, det er jo tross alt du som skal ha maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg er av den oppfattelsen at både Intel og AMD er veldig bra. Det er derimot uomtvistelig at AMD er billigst. Vet at Barton 2500+ CPU er et veldig økonomisk kjøp. Har den selv, overklokket med 20%. (193X11.5) :o Totalt uten komplikasjoner. Det gir nesten samme ytelse som den XP3200+ som ble lansert for noen dager siden. XP2500+ er den første i Barton serien og dermed dem man får "skviset" mest utav %vis i forhold til ytelse. Jeg har en Termaltake Vulcano 9 luftkjøler på den. En bra vifte. Mulig man får presset Intels prossessorer tilsvarende?? Mine siste erfaringer derfra ligger med en PIII 550 MHz :D Kombinasjonen Asus A7N8X Deluxe, XP2500+ og Dual ram (helst 2x512 MB) er en kraftig "billig" løsning.

 

Ta en titt på signaturen min! Ingen tunge tekniske argumenter, Men.....

Lenke til kommentar

Ikke for å være en ufølsom dass men :

 

1.) Dette er IKKE en webshoperfaring

2.) Dette har vært diskutert tusen og førti ganger ... og kun et ytterst fåtall har kommet ut med noe nyttig.

3.) AMD og Intel er like bra, like dyrt, like stabilt, like raskt, like varmt og lager like mye bråk.

4.) Dette er en diskusjon det bare blir bråk av.

5.) Klokka er snart halv fem på natta'n og jeg må snart stå opp ... POKKER !!! Skolen starter om fire timer !! Dæmn ! :lol:

Lenke til kommentar

Jeg er også på jakt etter nytt hk, CPU og ram.. og kanskje en raptor om jeg får råd.

 

Man får Asus A7N8X /Deluxe + 2 x TwinMOS 512MB PC3200 RAM + XP2400 for 3442 kr hos Komplett, går man opp til XP2600 blir det 3958 kr

 

Skulle jeg kjøpt Intel så hadde jeg valgt Asus P4C800 /Deluxe + P4 2.4GHz 800Mhz buss + 2 x den samme RAMM'en og kommet opp i 5100 kr, går man opp til 2.6/800 så er man oppe i 5500

 

Sammenlikningen er ikke god, men det er det jeg kunne tenke meg å kjøpe i dag. AMD gir som det sies i denne tråden og mange andre mye for pengene, men så var det det med oppgraderingsmulighetene?

 

Jeg regner med at det virkelig kommer til å vise seg at det er reell forskjell på P4 3200 (om den kommer) og en P4 2400. Så hvis det kommer noen 3200 som passer i P4C800 så ville jeg kanskje ønske å ha valgt en skikkelig billig intel CPU i dag og likevel få en mye raskere cpu enn den jeg har og ha muligheten til å oppgradere til 3200 når den har kommet ned i 1995 kr om lang lang tid..

 

Noen som vet noe _sikkert_ om Intels lanseringsplaner fremover?

Lenke til kommentar
Og hvis d da blir AMD, som jeg nå tror, hvilken brikke bør jeg da ta???

Barton er jo driit billig, jeg har lissom xp1800+, koster jo nesten d samme!? :o

 

Er altså en P4 2.53 CPU, omtrent like bra som xp2500+ barton?

Da er d jo et røverkjøp!

 

Noen som kan snakke ut fra erfaringer her??

 

Tallet bak xp tilsier hvor rask den er målt på mhz til p4, altså en xp2400+ er like rask som en 2.4ghz p4, men en xp3000+ er nok alikevel litt treigere enn p4 3.0ghz 800fsb, og det sier seg i grunnen selv, 800vs400mhz fsb.

Lenke til kommentar
Og hvis d da blir AMD, som jeg nå tror, hvilken brikke bør jeg da ta???

Barton er jo driit billig, jeg har lissom xp1800+, koster jo nesten d samme!? :o  

 

Er altså en P4 2.53 CPU, omtrent like bra som xp2500+ barton?

Da er d jo et røverkjøp!

 

Noen som kan snakke ut fra erfaringer her??

 

Tallet bak xp tilsier hvor rask den er målt på mhz til p4, altså en xp2400+ er like rask som en 2.4ghz p4, men en xp3000+ er nok alikevel litt treigere enn p4 3.0ghz 800fsb, og det sier seg i grunnen selv, 800vs400mhz fsb.

 

nei feil. jeg leste litt rundt dette for en stund siden:

Tbird, hvis en tbird hadde vært på 1800mhz hadde den ytet samme som en xp1800+. mange tror at xp1800+ tror at det er fordi den yter ca like bra som en p4 1800mhz, men det er altså feil. Dette ser man tydelig mellom xp3200+ og p4 3,0HT 800mhz. hvor p4'en slår xp'en kraftig. så, xp måler ikke ytelsen etter p4, men etter den gamle tbird prosessoren.

"men en xp3000+ er nok alikevel litt treigere enn p4 3.0ghz 800fsb, og det sier seg i grunnen selv, 800vs400mhz fsb." xp2400 kjører på 333mhz, og p4 2,4 kjører på enten 533 eller 400, så uansett har p4 raskere bus og enda er de ca like raske. AMD bruker ikke INTEL mhz som "forbilde"! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...