Gå til innhold

Acer Timeline (13,3" - 14" - 15,6" )

qazy

Anbefalte innlegg

Forundrer meg at det ikke har vært snakket mer om disse maskinene!

13-14" med god batteritid og spillemuligheter til en overkommelig pris er noe jeg føler markedet har savnet!

gallery_09f.jpg

Følgende modeller er tilgjengelige:

Acer Travelmate 8371 SU3500

Acer Travelmate 8371G SU9400

Acer Timeline 5810T

Acer Aspire 4810TG

Noen som vet hvordan ytelsen på disse prosessorene? Redd de kan komme til kort, som på netbooks.

Endret av qazy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De er ett hakk over netbooks og har også ofret cpu ytelse for batteritid.

Hvordan vil du sammenligne ytelsen på SU3500 kontra SU9400?

Det blir jo enkel- mot dobbelkjerne. Dårlig med sammenlikninger ser det ut som, men skal man se HD-materiale burde man nok opp på den med dobbelkjerne. Den har jo i tillegg et mye bedre grafikkort.

Lenke til kommentar

Det finnes Timeline pc'er som har SU9400 UTEN ATI kortet også. Om den skal ha ATI 3d kortet må den hete "G" altså 4810TG. Linken i tråden her viser jo til en 4810TG med SU3500.

SU9400 har: (atom z530)

3Mb cache (512Kb)

800Mhz fsb (533Mhz)

64Bit støtte (32bit)

SU9400 får også mere enn dobbelt så høy score i 3dmar06 cpu score og bruker 1/3 av tiden på Super PI 1M. Så det er definitivt ikke samme cpu som i Netbooks.

Jeg vet at Atoms 330 hadde vært en bedre sammenligning med denne fant jeg ikke samme testene på. Atoms 330 bruker i hvertfall 8w mens SU9400 bruker 10 og er merkbart raskere med omtrent samme strømforbruk.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg slenger et par spørsmål inn her.

Jeg har bestemte meg for 4810 modellen. Men jeg er usikker på om det holder med SU3500, eller om jeg burde kjøpe den med SU9400.

Holder SU3500 til multitasking med forskjellige programmer og det å se HD-filmer? Eller er det sånn at det da går veldig seint og at filmene hakker?

Videre skal den for det meste brukes til oppgaveskriving og surfing, men det regner jeg med begge modellene greier.

Burde jeg kjøpe den med SU3500 eller den med SU9400? Er det verdt pengene å gå opp til SU9400?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Kan tipse om at Elkjøp og Lefdal selger 3810T med SU3500 for kr. 5995,-

Det er laveste prisen jeg har sett til nå.

Prisen ble observert på Lefdal Alnabru i Oslo for et par dager siden.

I den nye Elkjøp-avisen er også prisen satt ned:

http://www.paperfree.no/elkjop/

Tittet litt på denne i sammenheng med at jeg sonderer markedet for små lette bærbare med laaang batteritid. Og må si den virket en del mer responsiv enn disse 9-10" maskinene. Men ble overasket over å se at denne maskinen slet med å spille av youtubeHD

Lenke til kommentar

Jeg ser at det er litt forskjell på de ulike utgavene av 4810. Noen som kan hjelpe med hva som er best når det gjelder multitasking og avspilling av HD-filmer(f.eks. YoutubeHD)?

Jeg har bestemt meg for at den enkleste modellen med SU3500 og Intel® GMA 4500MHD.

Men så ser jeg at Elkjop har en med SU3500 og Ati Mobility Radeon HD 4330 til kr. 6995,-

Elkjop

Eller så er det denne som har SU9400 og Intel® GMA 4500MHD til 7549,-

Amentio

Så er det den som har SU9400 og Ati Mobility Radeon HD 4330 til 7884,-

Amentio

Hvilken mener dere er best til mitt bruk? Studentarbeid, multitasking og kanskje litt HD-filmer. Er prosessor eller grafikkort viktigst? Og er det verdt pengene å kjøpe den dyreste?

Setter pris på tips :)

Lenke til kommentar
Jeg ser at det er litt forskjell på de ulike utgavene av 4810. Noen som kan hjelpe med hva som er best når det gjelder multitasking og avspilling av HD-filmer(f.eks. YoutubeHD)?

Jeg har bestemt meg for at den enkleste modellen med SU3500 og Intel® GMA 4500MHD.

Men så ser jeg at Elkjop har en med SU3500 og Ati Mobility Radeon HD 4330 til kr. 6995,-

Elkjop

Eller så er det denne som har SU9400 og Intel® GMA 4500MHD til 7549,-

Amentio

Så er det den som har SU9400 og Ati Mobility Radeon HD 4330 til 7884,-

Amentio

Hvilken mener dere er best til mitt bruk? Studentarbeid, multitasking og kanskje litt HD-filmer. Er prosessor eller grafikkort viktigst? Og er det verdt pengene å kjøpe den dyreste?

Setter pris på tips :)

Vanlige HD filmer skal den vel takle uansett grunnet skjermkortet (også uten ati), YoutubeHD derimot får ikke noe hjelp av grafikkortet, derfor er nok en SU94000 det tryggeste valget, noe som også vil hjelpe veldig på multitasking.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt 3810t-modellen, og tenkte å innstallere en 64-bit utgave av Windows 7 på den. Spesifikasjonene tilsier at dette skal være mulig, men når jeg prøver å åpne *.exe-filen, får jeg melding om at systemet ikke kjører 64-bit. Jeg har en mistanke om at det er fordi jeg nå kjører Vista 32-bit, men siden jeg ikke har et DVD-drev i maskinen, vet jeg ikke hvordan jeg kan innstallere fra bunnen av på en ny partisjon. Er dette mulig via for eksempel en minnepenn? Isåfall hvordan? :)

Lenke til kommentar

Korleis er modellen med SU9400 og 4330 mtp. enkel speling som CS: Source og Age Of Empires 3? Vurderar denne sterkt, men har helst lyst på 13,3" som klarer krava mine i tillegg har same batteritid som denne. Har sett litt på fujitsu siemens amilo-en som blei testa her på hardware for ikkje lenge sidan, men batteritida var håplaus.

Edit: Denne er Òg høgaktuell. Ser jo utrulig bra ut? Korleis er skjermkortet og resten sammenlikna mot Timeline med SU9400 og 4330?

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...