Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Problem med gforce 9800 gt - Artifacts og driverproblemer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bygde en PC for ca. et halvt år siden, og for et par dager siden streika det helt.

Plutselig når jeg satt og spilte ble alle fargene forstyrra, spillet frøs, og jeg fikk BSOD. det sto at nv4_disp satt fast i en uendelig løkke. (Dette er driveren til grafikkortet mitt, Gforce 9800 GT)Etter å ha restarta, reinstallert og avinstallert samtlige drivere og chipsets, har jeg reformatert, og sitter med det samme problemet.

Det som er merkelig, er at om jeg ikke har sjermkortet installert, ser det slik ut:

http://smg.photobucket.com/albums/v156/Kni...current=Aff.png

Jeg kan ha høy oppløsning og farger, men den lagger når jeg scroller osv.

Skal også legge til at det er masse røde prikker i sjermen der det vanligvis er helt svart når jeg booter.

Om jeg installerer sjermkort, får jeg ikke boota og må avinstallere driveren fra Safe mode.

Frykter at sjermkortet har tatt kvelden og tenker å sende inn på reprasjon, men håper at noen kanskje har noen ideer.:)

Takk på forhånd!

EDIT: Etter å ha snudd på RAMen uten resultat, klarte jeg nå å installere driver uten problemer på 23. forsøket. Takk for svar!

Endret av Blorcyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp. Alltid nv4_disp som sitter fast i en uendelig løkke, som den sier.

Etter at jeg formaterte har jeg slutta å få blåsjerm, men isteden ser bare sjermen ut som bildet viser. Om jeg prøver å installere en sjermkortdriver derimot, nekter den meg å boote windows og jeg må i safemode for å avinstallere igjen. Eller den avinstallerer seg selv. varier litt.

Lenke til kommentar

Cause:

A device driver is spinning in an infinite loop, most likely waiting for hardware to become idle.

This usually indicates problem with the hardware itself, or with the device driver programming the hardware incorrectly. Frequently, this is the result of a bad video card or a bad display driver.

Du har vel prøvd med forskjellige drivere?

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

prøvd med driveren som fulgte med på CD, samt den nyeste fra Nvidias hjemmeside, og et par tilfeldige eldre versjoner. Det virker ikke som om det er noen forskjell på resultatet, den ber meg reboote etter installasjon, så nekter den å starte, og om jeg rebooter igjen er driveren borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...