Gå til innhold

Det som skjer i Harry Potter og Halvblodsprinsen, avsløringer


screenman

Anbefalte innlegg

Jeg har ikveld sett Harry Potter og Halvblodsprinsen og må si det er tidenes beste Harry Potter film som er blitt laget men desverre er dette den nest siste Harry Potter filmen og ved slutten så skjedde noe veldig trist.

Jeg skal her si hva som skjer i filmen nesten helt for detalje så dere som ikke har sett filmen og vil finne det ut selv hva som skjer ikke les dette.

 

Det som skjer først i filmen er at Harry Potter blir hentet av Humlesnurr og fraktet til galtevort de har før de reiste til galtevort fått en annen viktig person til å bli med og starte som eleksir professor og da blir slur svartekunster lærer eller hva det heter.

Slur er på voldermort si side og han sier en ed om at han skal beskytte drago og drepe en person i filmen som drago skal drepe visst drago ikke klarer det og bryter Slur denne eden før han.

Det de trenger han de hentet til var at Harry Potter skal bli godt kjent med han og få han til å si det han sa til Voldemort når han var læreren til voldermort og Harry Potter får til slutt han til å si og det som egentlig hadde skjedd, Voldemort hadde spurt om en trolldom, han hadde forklart voldemort hva denne trolldommen gjorde og den gjør at en kan bli udødelig på den måten at sjelen blir delt og er ikke i kroppen som betyr at den som bruker denne trolldommen er udødelig og voldemort har da brukt denne trolldommen og er udødelig, men det finnes en måte for å drepe voldemort og det er å finne noen slags ringer som jeg tror det er 7 av og ødelegge de....men disse er nesten umulig å finne men Harry Potter og Humlesnurr tar opp jakten for å finne de.

De finner en og får den med seg og dette er i slutten på filmen så når de kommer tilbake til galtevort skjer det utrolig triste.

Humlesnurr ber Harry Potter gå ned og ikke komme opp uansett hva som skjer og Harry Potter gjør som Humlesnurr sier nesten med en gang etterpå så slipper drago dødsfolkene inn på galtevort via en slags portal og etter det så går Drago opp til rektoren for å drepe han men Drago klarer ikke å drepe han, så kommer dødsfolkene opp, Humlesnurr har ingen tryllestav til å forsvare seg med men Drago klarer ikke å drepe Humlesnurr.

Nede vil Harry Potter gripe inn men der er Slur og peker tryllestaven mot Harry og Harry Potter blir da nede og Slur går opp, ikke glem her at Slur er på Voldermort si side og da peker Slur tryllestaven mot Humlesnurr og humlesnurr sier: Slur Pliz og uten å nøle bruker da Slur trolldomen som voldemort drepte harrys foreldre med på Rektor Humlesnurr og Humlesnurr blir truffet og faller ut av vinduet og Rektor Humlesnurr er "død".

Harry Potter løper etter Slur og bruker trolldommer mot han som han lærte i ei bok dette året som tidligere var halvblodsprinsen si bok, men Slur tar ingen skade og da sier Slur at han ja er Halvblodsprinsen.

Etterpå rett før filmen er slutt står alle på hele skolen rundt humlesnurr der Harry Potter også er og Voldermort viser i en sky oppe i himmelen men alle bruker da trolldom til å fjerne den skyen.

Litt etterpå dette finner også Harry Potter ut at denne ringen dei fant var falsk med en liten lapp inni og det beviser at noen andre hadde tatt ringen før dem og at dette var bortkastet sier da Harry Potter.

Så det som mest sannynlig skjer i neste som og blir siste film er at Harry Potter og vennnene hans leter etter de ringene og ødelgger de også dreper Harry Potter voldemort.

 

Utrolig trist film men også den beste Harry Potter filmen som er laget.

Verdt å se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrivefeil og dårlig oppbygning av setninger gjorde at jeg knapt forstod det du skrev. Tror ikke du selv forstod det. Det var en god film men dessverre er handlingen ødelagt. Du mangler alt for mye informasjon både om Tom Riddles bakgrunn, Malacruxer og for eksempel slutten som ble gjort helt annerledes fra boken. Mange sier at dette er den mørkeste Harry Potter filmen. Det tviler jeg på når salen lo langt over halvparten av filmen. De har fokusert mer på ungdomsdramatikk enn selve handlingen noe som ødelegger litt. Men såklart er bøker og film noe helt annerledes så skal ikke pirke for mye.

Lenke til kommentar

Eg må si meg enig med det du påpeker her Tor92. Eg syns også det ble litt for mye drama til enkelte tider. Skulle gjerne ha sett mer av tom riddles bakgrunn da alt mye av det stoffet har blitt kuttet vekk. Samt eg skulle ikkje ha hatt noe i mot å sett humlesnurrs besøk hos dumlingene i begynnelsen av filmen og. Men det som skuffet meg mest var slutten. Den var alt for tam i forhold til boken.

 

Det var også mye informasjon som e viktig for det som skjer i siste boken som ikkje ble presantert i filmen. Eg vet utmerket godt at når man lager film av bøker at mye går tapt men denne gangen syns eg alt mye vitalt har forsvunnet.

 

Det trur det e bare positivt at neste bok blir delt opp i 2 filmer og håper at det kanskje også ein gang i framtiden kan dukke opp forlenged versjon av denne filmen.

Lenke til kommentar
Skrivefeil og dårlig oppbygning av setninger gjorde at jeg knapt forstod det du skrev. Tror ikke du selv forstod det. Det var en god film men dessverre er handlingen ødelagt. Du mangler alt for mye informasjon både om Tom Riddles bakgrunn, Malacruxer og for eksempel slutten som ble gjort helt annerledes fra boken. Mange sier at dette er den mørkeste Harry Potter filmen. Det tviler jeg på når salen lo langt over halvparten av filmen. De har fokusert mer på ungdomsdramatikk enn selve handlingen noe som ødelegger litt. Men såklart er bøker og film noe helt annerledes så skal ikke pirke for mye.

 

Dette er jeg tidvis enig i men og tidvis uenig i, hele poenget med Harrys reise i Voldemorts fortid var nettopp for å lede opp til horcruxene. Selvfølgelig kunne de ta med seg mye av Voldemorts bakgrunns historik men det er slik sett "irrellevant" for historien og filmen får med seg det viktigste av disse begivenhetene, nettopp det hva en horcrux er og hvordan Voldemort tenker når han lager disse.

 

Synes denne filmen var langt mer troverdig mot boken enn Order of the Phoenix som jeg mener definitivt ødela store punkter av bokens kjerne. Det kunne kanskje vært morsomt for oss hardcore Potter fans å se Voldemorts historie på lerrete men jeg skjønner at de tok dette vekk, det er mye viktigere for karakteroppbygningen å ta med disse små kjærlighetshistoriene som de har med da dette er viktig for hele slutten faktisk og viktig for hvordan Harry er som person. Jeg er og glad de fikk med seg viktige punkter som f.eks Draco disarmet Dumbledor som er nøkkelviktig for de 2 resterende filmene...

Lenke til kommentar

Likte filmen, men savnet det lille ekstra. Kan egentlig ikke helt forklare det, men ble ikke like begeistret over denne som jeg har blitt over noen av de andre filmene.

 

At filmen tar seg friheter i forhold til boken er normalt, men forstår ikke helt hvorfor de tok valget om at Harry skulle stå rett under Dumbledore og Draco på slutten. Virket veldig malplassert når han trasket frem og tilbake under der, istedenfor å være paralysert som i boken. Savnet også litt mer "krydder" på slutten, som mafiaman sier synes jeg også at den ble litt tam i forhold til boken. Jeg klarte heller ikke å bli så engasjert i denne filmen, så ble ikke så veldig grepet når

Dumbledore døde på slutten

 

 

Litt mye tenåringsdrama ble det også synes jeg, men det ble jo i tillegg noen artige scener utav det, så det tilgir jeg dem ;)

Visuelt var også filmen veldig bra, gode spesialeffekter.

Endret av Siselka
Lenke til kommentar

Ja, dette var den beste Harry Potter filmen. Men siden jeg har lest boken bli jeg litt skuffet over slutten, skulle gjerne sett kamp-scenen som er på slutten i boken. Men det som skuffet meg mest var vell at vi ikke fikk se så mye til Lupus og Dult. Og filmen er nesten laget slik at man må ha lest boken for å forstå enkelte ting, som f.eks at den hårete dødseteren egentlig er en varulv.

Men alt i alt ble jeg positivt overrasket:)

Lenke til kommentar

Jeg var veldig fornøyd når jeg gikk ut av kinoen. Store deler av filmen var helt fantastisk, og utseendemessig er den jo helt nydelig! (Effekter og slikt). Er blitt vandt til å ikke "forvente" for mye av filmene, de vil jo alltid suge i forhold til bøkene. Det var alikevel en del tinge jeg ble sittende og tenke igjennom.

 

For eksempel så skyndet seg sånn igjennom ting, og glemte viktige ting på veien. Syns også at det ble litt overdose med kjærlighet til tider, men det er nok fordi jeg ikke er så forferdelig glad i Harry/Ginny-opplegget. Resten var veldig underholdene til tider. : D (Ron og Lav, f.eks.)

 

Ellers likte jeg veldig godt "stavscenen" etter Dumbledores død. Scenen inne i hulen var også fantastisk, i likhet med Harry på felixir.

 

Jeg kan vel legge til at jeg syns at han som spiller Slughorn har klart det veldig bra. Jeg var litt skeptisk i begynelsen, men det varte ikke lenge.

 

Det som irriterte meg mest var vel alle de stedene de forhastet seg samtidig som de gjorde merkelige vendinger fra orginalen. (For eksempel scenen der Dumbledore dør, Harry står jo bare og ser på? Jeg kan skjønne at han var utrolig forvirret, men den Harry jeg kjenner fra bøkene ville gjort noe ihvertfall. Ihvertfall sånn jeg ser for meg det.)

 

Et godt eksempel på at det så ut som om de som lagde filmen hadde dårlig tid, var for eksempel den ellers fantastiske hule-scenen. I boken går de rundt lenger før de finner fram. I filmen var det rett inn i hulen, kline blod på veggen, dra opp båten, falle sammen etter en slurk osv.

 

Nå som jeg tenker over det, var det vel egentlig kampen som aldri kom, og dødsetermerket som kom for sent, som jeg ble mest skuffet over.

 

Men, alt i alt var det en fantastisk kinoopplevelse! Noen skuffelser henger igjen, men det er slikt jeg først tenker igjennom etterpå. Når du sitter i kinosalen er det så spetakulært at hvis det er noe du savner, så glemmer du det neste gang du blir overrumplet av godt skuespill eller fine effekter.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett filmen ennå, men forventningene er lave. Jeg har lest bøkene og dratt meg i håret under hver eneste film da handlingene er utført av feil personer og viktige detaljer er blitt sløyfet. For meg virker det tullete at det skal bli to filmer av den siste boka, da den er tidvis kjedelig og de har kuttet ut så mange viktige ting i de andre filmene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes ikke denne filmen var særlig sterk i forhold til de tidligere filmene. Selve det visuelle uttrykket var lekkert, men etter min mening altfor glætt for HP universet. Filmen mistet også etterhvert den røde tråden (om denne i det hele var tilstede) og nerven. Michael Gambon som Dumbledore: pppppppfftttbbbblllfff. Og det var det.

 

Kanskje jeg bare ble gammel og muggen.

Lenke til kommentar

Syntes det var en heller middelmådig opplevelse.

 

Altfor, altfor lite av Snape/Slur. Det er jo tross alt han som er en av de viktigste personene i hele boka, for å ikke snakke om serien.

 

Fenrir Greyback var bare kjedelig.

 

Og selvfølgelig bakgrunnshistoriene til Tom Riddle.

 

Dog, det værste med filmen må være alle de forferdelige replikkene de har gitt til Bonnie Wright (Ginny/Gulla). Snakk om å voldta en karakter.

Lenke til kommentar

Jeg syntes starten var dårlig. I boka kom Humlesnurr hjem til Dumlingene og forklarte at Harry måtte komme tilbake én siste gang etter skoleåret og at han er myndig når han blir 17 i trollmannsverdenen. De fikk heller ikke med at magiministeren Cornelius Bleouf ble avsatt. Og jeg savnet begravelsen til Humlesnurr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...