Gå til innhold

Island blir med i EU

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke alverdens om EU, men tanken på ett mer globalt samarbeid liker jeg. Globalisering vil vel antagelig føre til mer stabilitet og fred mellom medlemlandenne, noe som er bra.

Det jeg har hørt mes om angående EU er det at de prøver og få bedre sammkjøring mellom høyere utdanning mellom landenne. Prøver å bruke samme poeng beregning for fullførte fag (studiepoeng) og gjør dem likere ellers også. Dermed vil det ikke være noe problem å kunne ta semetere i andre land å få dem godkjent. Erasmus er vel også under regi av EU. Antagelig så er det flere europeiske organisasjoner som også har kommet til livet grunnet EU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt skummelt å like noe man ikke vet allverdens om?

Globalisering betyr ikke mer samardbeid, det betyr at elitister sitter og presser gjennom sin egen agenda fra sentralt hold og på bekostning av andre.

Jeg skjønner ikke at det går an å like globalisering eller korporatisme. Det er direkte ondskap og gagner ingen av oss vanlige mennesker.

Hvis en ikke er multimiliardær og/eller får jevnlige invitasjoner til elitistmøter eller rundbordsgrupper så ser jeg ikke noen grunn til at noen skal like globalisme eller korporatisme med mindre vedkommende er meget naiv, ført bak lyset, eller rett og slett ikke forstår hva det innebærer.

Totalitæritet er ikke bra og det er det som vi går imot :(

Fremtidsutsiktene ser høyst mørke ut, men det er fremdeles tid til å skape en bedre fremtid for oss alle så lenge vi engasjerer oss og nekter å la oss overkjøre av etabilisementet.

Mennesker bør være frie individer men i dag er de fleste mennesker slaver for banksystemet. Banksystemet skaper ingen verdier, de trykker penger ut av tom luft, men likevel er folk villige til å låne penger og bruke hele livet på å betale tilbake noe de aldri fikk og som var med på å stjele verdi fra de penger som allerede var i omløp.

"Ja, men jeg fikk jo bilen, huset, båten osv." Nei, du snyltet det av de verdier som allerede eksisterte i samfunnet og så betaler du i årevis til banksystemet verdier som de aldri gav deg i utgangspunktet.

De fleste mennesker lever i stor synd og skjønner ikke engang hva det vil si å ha et liv. At de har et ansvar for å engasjere seg imed at de faktisk eksisterer og utgjør en forskjell selv om all media og propaganda vil ha oss til å tro at vi er små og ubetydningsfulle.

I dag er det mindre enn 1% av mennesker som bryr seg og engasjerer seg i viktige tema. Hvis bare 4-5% hadde brydd seg, kunne man forbedret hele verden.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Er det ikke litt skummelt å like noe man ikke vet allverdens om?

Globalisering betyr ikke mer samardbeid, det betyr at elitister sitter og presser gjennom sin egen agenda fra sentralt hold og på bekostning av andre.

Jeg skjønner ikke at det går an å like globalisering eller korporatisme. Det er direkte ondskap og gagner ingen av oss vanlige mennesker.

Hvis en ikke er multimiliardær og/eller får jevnlige invitasjoner til elitistmøter eller rundbordsgrupper så ser jeg ikke noen grunn til at noen skal like globalisme eller korporatisme med mindre vedkommende er meget naiv, ført bak lyset, eller rett og slett ikke forstår hva det innebærer.

Totalitæritet er ikke bra og det er det som vi går imot :(

Fremtidsutsiktene ser høyst mørke ut, men det er fremdeles tid til å skape en bedre fremtid for oss alle så lenge vi engasjerer oss og nekter å la oss overkjøre av etabilisementet.

Mennesker bør være frie individer men i dag er de fleste mennesker slaver for banksystemet. Banksystemet skaper ingen verdier, de trykker penger ut av tom luft, men likevel er folk villige til å låne penger og bruke hele livet på å betale tilbake noe de aldri fikk og som var med på å stjele verdi fra de penger som allerede var i omløp.

"Ja, men jeg fikk jo bilen, huset, båten osv." Nei, du snyltet det av de verdier som allerede eksisterte i samfunnet og så betaler du i årevis til banksystemet verdier som de aldri gav deg i utgangspunktet.

De fleste mennesker lever i stor synd og skjønner ikke engang hva det vil si å ha et liv. At de har et ansvar for å engasjere seg imed at de faktisk eksisterer og utgjør en forskjell selv om all media og propaganda vil ha oss til å tro at vi er små og ubetydningsfulle.

I dag er det mindre enn 1% av mennesker som bryr seg og engasjerer seg i viktige tema. Hvis bare 4-5% hadde brydd seg, kunne man forbedret hele verden.

Det var jo et veldig konspirasjons teori fylt syn på globalisering.

Vi er ikke noe mer slaver nå en før. Hadde vi ikke hatt lån så måtte vi fortsatt jobbet minst like my for å få mat på bordet. Jeg kan ikke si att bank systemet er perfekt, men om de ikke kunne lånt ut mer penger en det de hadde så hadde vi hatt det mye dårligere. Antagelig måtte privat folk dannet egene små private bank systemer inad i familien og familier seg mellom slik noen fattige i enkelte asiatiske land har.

Hitlers drøm var å samle Europa.

Han tapte krigen, men ideologien lever den dag idag gjennom EU.

Det er da gasnke stor forskjell på hvordan EU vil samle Europa og hvordan Hitler ville gjøre det. Hitler og hans utpekte etterfølgere ville vært fører/diktator over Europa, mens EU er i det minste noe demokratisk og mer sikkret mot et enkelt menskes galskap. EU vil derfor heller neppe sette i gang noe så sykt som genocide. Så alt i alt er den argumentasjonen på line med de normale kreasjonist argumentene.

Lenke til kommentar

Lord-KGA:

Kall det teorier om du vil, men hvis du lukker øynene dine og tener etter så vet du at verden som helhet ikke er bra og at noe er alvorlig feil. Situasjonen er rett og slett som de er fordi noen vil at den skal være slik. Det mest alvorlige er at uavhengig av teorier eller ikke så bryr ikke lenger mennesker seg om virkelige verdier men kun om status, og "to be entertained". Alt de gjør i hverdagen er å jobbe for å betale for dette, det er meget få personer som gjør noe av virkelig verdi i livet sitt. Hvorfor bry seg om andre eller jobbe for en hjertesak om kveldene når man kan sitte hjemme og se siste sesong i en eller annen tv-serie?

Jeg hadde ikke hatt noe imot banksystemet dersom man faktisk fikk en fysisk verdi når man lånte penger, at de feks gav deg solid gull isteden for noen tall i et datasystem eller opptrykte penger, og ja jeg vet at det er upraktisk å få utlevert kilovis med gull, men i gamle dager var i det minste pengene et symbol på gullet og du kunne bytte de inn mot gull. I dag er det bare symbolsk verdi for gjeld. Jeg synes heller ingen ting om at menigman skal betale for økonomisk vekst i samfunnet ved å tilføre mer penger i form av lån, for alle penger kommer fra banken og kan kun oppstå i form av lån og renter på lån kan kun dekkes av fremtidige lån. Det er laget slik at mennskeheten aldri kan bli gjeldsfri for det vil alltid være mer utestående gjeld enn det er penger i systemet. Hvis alle lån ble tilbakebetalt ville det ikke eksistere noen penger overhodet.

Det er ikke mengden arbeide for å få mat jeg tenker på men å faktisk få reelle verdier for å arbeide og ikke "fiat currency legal tender".

Genocide er allerede satt i gang i form av slow kills, men det kan vel være du tenker på fysisk om momentant masseutryddelse. Se på maten vi spiser, vi kjøper prossesert burger av McDonalds og jaggu er det ikke noen som har spart et måltid derifra i 19 år og det er like fint. Den brytes ikke ned. Vi drikker av plastflasker som lekker giftstoffer ut i vannet. Vi medisinerer og vaksinerer store deler av befolkningen med stoffer som ikke har noe virkning mot det de skal ha en virkning mot men isteden har større bi- og skadevirkninger enn det de på papiret skal hjelpe mot. Det skal ikke mer til enn å lese innlegget i en pilleeske før man skjønner at det ikke bør inn i kroppen.

aluxez:

Jeg snakker ikke om hva det betyr offisielt. Jeg snakker om hva det betyr i praksis.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hver islending må ut med 100 000 NOK.

Nei det ligger nærmere en million kroner. Det er bare hva de skylder England og Wales fra icesave. Island kan se langt etter EU nå og de er patetiske. Tror de virkelig at de ikke trenger å betale tilbake, fordi Argentina ikke gjorde det. Argentina var tross alt et ganske rikt land tidligere, men endte opp i katastrofe. De sier at de vil ha igjennom en bedre avtale, men denne avtalen er ganske god. Den er tilpasset den Islandske økonomien, men det England og Nederland ikke vil diskutere er mengden de skal betale. For det andre har de 90% i banken som de vil klare å hente iløpet av de neste 10 årene. Altså, med rente trenger de bare å betale 25%.

De sier at det var bankerne som ga dem det problemet. Det de ikke forstår er at det er deres ansvar å passe på bankerene sine og realiteten var at Islenderene tjente godt på det og likte å kalle seg et av verdens rikeste land. Det var ikke vanskelig å vite at det ville skje, de var advart på forhånd, men svarte med at Islendere er risikotakere. Hvis de forsetter med dette tullet håper jeg all støtte blir tatt fra dem. La dem blø til de forstår sitt eget beste, kommer frem til en avtale der de skal betale hele summen. Om man ikke straffer dem vil vi gi signalet ut i verden at det er greit å ikke betale tilbake gjeld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...