Gå til innhold

Svart skjerm med feilmelding - Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lastet ned Malware Antibytes tidligere i dag, og tok en scann på min halvt ødelagte stasjonær. Grunnen til at jeg gjorde det var at skrivebordet ikke ville fungere, den ville bare laste til bakgrunnsbildet. Jeg kunne imidlertid bruke stasjonæren ved hjelp av oppgavebehandling, som av en eller annen grunn fungerte. Jeg hadde søkt etter lignende tilfeller på google, og fant en med det samme problemet, men han hadde en prosess som het "explorer.exe", og den hadde ikke jeg av en eller annen grunn.

Da jeg tok scannen, så fant malwarebytes trojanere, rootkits(?), og masse annet jævelskap. Jeg fikk en logg, og Malwarebytes ba om en restart. Da Pc'en skrudde seg på igjen kom det imidlertid opp denne meldingen:

"Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet:

/WINDOWS/SYSTEM32/CONFIG/SYSTEM

Du kan reparere filen ved å starte installere Windows fra den originale CD-ROmen.

Velg 'r' i åpnings-skjermbildet for å reparere."

Hva i allverden betyr dette? Jeg har ikke den originale CD-ROMen, og hvis jeg trykker på r starter PC'en bare opp igjen og det kommer det sammme skjermbildet. Hvordan fikser jeg dette? Går det annt å fikse det? Er dette en "payback" fra virusene da jeg kjørte Malware antibytes? Er det mulig å få hentet ut noen av filene på PC'en? PC'en skulle jo skiftes ut, men det er mange verdifulle filer som jeg gjerne vil beholde på den. Er veldig fortvilt, og håper noen av dere kan hjelpe meg. For meg så virker dette som et absolutt umulig problem, og jeg selv har ingen anelse om hva dette er for noe. Klarer dere dette er dette helt utrolig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal bruke KNOPPIX? Slik jeg forstod det var det en slags Linux system, og er ikke Linux ett operativsystem? HVis jeg laster ned KNOPPIX, mister jeg xp da? Hvordan skal jeg gå fram? Jeg har bare nettopp fyllt 14 år, og engelsk er ikke akkurat min sterkeste side(heller ikke tysk).

Lenke til kommentar

Du kan tykke på det engelsk flagget på siden til KNOPPIX.

Du laster ned iso filen og brenner den til en cd.

KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-DE.iso

Du åpner et brenneprogram og finner den filen og brenner.

Da et dette en oppstart cd som du kan boot med.

mister jeg xp da?

Nei du mister ingen ting,alt blir kjørt fra cden.

Dette er så du skal få tilgang til alle filene dine og redde dem.

Har du noen du kjenner kan du godt ta ut hardisk og putte den inn oss dem.

Da vil du også få tak i filene.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Du kan tykke på det engelsk flagget på siden til KNOPPIX.

Du laster ned iso filen og brenner den til en cd.

KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-DE.iso

Du åpner et brenneprogram og finner den filen og brenner.

Da et dette en oppstart cd som du kan boot med.

mister jeg xp da?

Nei du mister ingen ting,alt blir kjørt fra cden.

Dette er så du skal få tilgang til alle filene dine og redde dem.

Har du noen du kjenner kan du godt ta ut hardisk og putte den inn oss dem.

Da vil du også få tak i filene.

Kan du ikke bruke ubuntu også? Laste ned iso fila brenne den på cd også boote fra cd, deretter redde filer? Blir vel det samme, men ubuntu kan du få på norsk

Den beste måten å gjenopprette et skadet registerhi er å bruke de som ligger i et gjenopprettingspunkt. (Om du har aktivert systemgjenoppretting)

Jeg ville følgt det SNIPPSAT sa slik at jeg hadde filene jeg ville ha. Deretter hadde jeg tatt systemgjenoppretting. Smart det, kan ikke garantere at det fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...