Castman Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Hvorfor har vi ikke laget en atomdrevet bil enda? Det må jo være alfa omega mht miljøet haha, håper dette var liksom meningen å vaere en spök.... Isåfall les LITT om kjernefysiske reaksjoner. Satan å mange idioter samlet på en plasss :S Forklar meg gjerne hvor stor skade atomdrevet kraft gjør på miljøet i forhold til andre (sett bort fra menneskelig svikt selvfølgelig) Eneste feilen jeg ser med kjernefysisk kraft er..drumroll..oss herremalle, virker som folk må kommentere alt og ingenting her. Min onkel i sverige jobber nettopp på et kjernefyssisk anlegg og har snakket en del med ham. Tydelivis har du ingen kunnskap hvor jäaevelig farlig prosessen her er om den skulle kommer ut av kontroll, evt ved en bil krasj. Endret 19. juli 2009 av Castman Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) herremalle, virker som folk må kommentere alt og ingenting her. Min onkel i sverige jobber nettopp på et kjernefyssisk anlegg og har snakket en del med ham. Tydelivis har du ingen kunnskap hvor jäaevelig farlig prosessen her er om den skulle kommer ut av kontroll, evt ved en bil krasj. Les hva jeg skriver da mainn.. Sett bort fra menneskelig svikt så er atomkraft det mest fornuftige edit: Jeg har naturfagen og historien godt i minne, men du må gjerne berike meg med din kunnskap En ting til; hva mener du med "Satan å mange idioter samlet på en plasss", og kan du forklare meg det jeg lurte på i det forrige innlegget mitt Endret 19. juli 2009 av Xander^ Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 ett ord. Atomavfall Det er ett betydelig problem å lagre trygt. Lenke til kommentar
Castman Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Sorry for den ordbruken. Useriöst av meg og jeg redigerte det vekk etter å ha lest innlegget mitt to ganger. Mye som kunne värt anneledes her i verden om man ikke trengte å ta med at det er mennesker som lever her som gjör feil. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Det er mange myter og fordommer rundt det med atomkraft, men det er vel liten tvil om at det vil være totalt umulig å implementere noe slikt i bilverden med dagens teknologi. Den Ford Nucleon var heldigvis bare en tanke som ikke ble noe av. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Correct me if I'm wrong. Jeg har hørt at CO2 som mennesker forårsaker er kun en brøkdel av det som naturlig kommer fra naturen (fra vulkaner, naturlig forråtnelse, osv). Nå husker jeg ikke tallene, men det var snakk om få prosenter bare. Og av den andelen som mennesker forårsaker, så er CO2 fra biler en liten andel. Så totalt sett snakker vi om mikroskopiske andeler som kommer fra biler. Vi produserer for eksempel mye CO2 i jordbruk, industri og annet. Jeg er på ingen måte ekspert på dette området. En rask google vil nok gi deg noen fakta. Uansett, hvis dette er tilfellet, er det ikke litt håpløst at vi prøver å redusere CO2-forbruket hvis det allerede er ganske lite i utgangspunktet? Ville det vært bedre å rette fokus mot industrien eller jordbruket der en endring vil få mye større utslag? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Jo, det ville ha langt større effekt der, men det skader likevel ikke å gjøre en innsats selv. Strømproduksjon er en stor CO2-synder, om ikke i Norge, så i hvert fall de fleste andre land. Spar på strømmen, spar på drivstoffet. Og menneskeskapt CO2-utslipp er akkurat det som skal til for å vippe det over kanten. Det naturen selv gjør er jo bærekraftig, den overlever seg selv, men ikke oss. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hvis produksjon av kylling og storfe medfører større CO2-utslipp enn biler, så burde man spise mer grønnsaker. Det hadde sikkert gjort større utslag enn å velge bil med lavt CO2-utslipp. Dette er bare en påstand altså, og jeg har ikke gjort noe som helst research Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå