Gå til innhold

BK: in the corner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velkommen skal du være :new_woot:

Vet ikke generell alder her inne, selv er jeg 29 :ph34r:

 

Anyways, du skulle lastet opp bildet større (bare ikke større enn 1280px i lengste side, og helst ikke større enn 1100px i lengste om lengste er den vertikale :hmm: )

Da blir det lettere for oss andre å se detaljer som er viktige i kritikken...

 

Av det jeg kan se i bildet ditt er det fine farger men jeg klarer ikke riktig å se fokuspunktet.

Komposisjonen ser veldig fin ut, med nydelige fargetoner i bakgrunnen!

Ren bakgrunn òg.

 

Signaturen kommer du nok til å få slaktet sånn at du er klar over det :!:

 

Stå på, dette ser jo lovende ut!

 

P.s, hvilket kamera og objektiv bruker du?

Sånt er greit for oss andre å se for å stille nysgjerrighet ...

Samt lukkertid, ISO, blender (f/noe) og brennvidde for oss som ikke har mac eller webleser som viser dette når vi høyreklikker bildet!

 

PUH!

Lenke til kommentar

Regner med at du vil få litt greie tilbakemeldinger fordi du er jente, sånn ser det ut til å være her på forumet ... Ikke det at jeg har tenkt å "ta hodet ditt" nå, for det har du ikke vist grunn til.

 

Av de mange som har funnet blomster som emne, dels fordi de står i ro og gjør som de får beskjed om, så har du funnet et utsnitt og en komposisjon som er relativt tiltalende tross i at bildet bærer preg av det som de fleste blomsterbilder gjør — "vi bruker det vi har".

 

Blomsten ser noe sliten ut. Den har flekker og mangler enten kronblader eller så egner den seg ikke fullt så godt fra den vinkelen du har valgt. Du har tilsynelatende potensiale til å få til ting folk kan ville like, så ta deg en tur i blomsterbutikken og finn et prakteksemplar til neste runde.

 

Bakgrunnen bærer også preg av at "vi bruker det vi har, hvor vi kan/er". Bildet reddes ganske mye av den enormt smale dybdeskarpheten, men det er mer å hente på å legge litt tanke og arbeid i bakgrunnen også slik at tonaliteten blir enda bedre.

 

Da spør kanskje noen om større versjoner ikke bare for å se nærmere på hva du har fått til, men kanskje for å bruke det som skrivebordsbakgrunn.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Dette hjelper meg virkelig.

 

Jeg har dessverre forløpig ikke anledning til å laste opp bildet i en annen størrelse. Da jeg la det ved i det første innlegget hadde jeg bare lagret det fra en annen side jeg har lastet det opp. Originalen ligger på en PC jeg har hjemme (befinner meg nå på hytten). Jeg skal huske på dette til neste gang.

 

Jeg er selv enig i at blomsten, som skulle være hovedfokuset forsvinner litt og er ganske uklart. Jeg brukte ikke stativ da dette bildet ble tatt, men ser nå at det kanskje hadde gjort bildet bedre.

 

Kameraet mitt er Nikon D40 som jeg har hatt i to år til høsten. Med den kom et objektiv med 18-55 mm. Macro objektivet som jeg har brukt på dette bildet (nå er jeg dårlig i kamerafunksjoner/navn o.l. jeg er typen som bare tar bilder, og prøver meg fram uten å ha så mye peiling) står det i hvert fall: Tamron 90mm 1:2.8 Macro 1:1.

:D

Lenke til kommentar
Regner med at du vil få litt greie tilbakemeldinger fordi du er jente, sånn ser det ut til å være her på forumet ... Ikke det at jeg har tenkt å "ta hodet ditt" nå, for det har du ikke vist grunn til.

 

Av de mange som har funnet blomster som emne, dels fordi de står i ro og gjør som de får beskjed om, så har du funnet et utsnitt og en komposisjon som er relativt tiltalende tross i at bildet bærer preg av det som de fleste blomsterbilder gjør — "vi bruker det vi har".

 

Blomsten ser noe sliten ut. Den har flekker og mangler enten kronblader eller så egner den seg ikke fullt så godt fra den vinkelen du har valgt. Du har tilsynelatende potensiale til å få til ting folk kan ville like, så ta deg en tur i blomsterbutikken og finn et prakteksemplar til neste runde.

 

Bakgrunnen bærer også preg av at "vi bruker det vi har, hvor vi kan/er". Bildet reddes ganske mye av den enormt smale dybdeskarpheten, men det er mer å hente på å legge litt tanke og arbeid i bakgrunnen også slik at tonaliteten blir enda bedre.

 

Da spør kanskje noen om større versjoner ikke bare for å se nærmere på hva du har fått til, men kanskje for å bruke det som skrivebordsbakgrunn.

 

 

Jeg la ikke merke til ditt svar før jeg svarte de andre.

Nå har jeg veldig lyst å utvikle mine ferdigheter innenfor foto, så jeg tar gjerne i mot kritikk så lenge den er konstruktiv, og det har den jo vært til nå. Så ikke vær redd for å gi tilbakemeldinger.

 

Jeg er enig i det du sier, og forstår poenget ditt. Jeg er bare glad folk pirker, sier sin mening og gir kritikk. Dette gjør meg bare bedre. Noe jeg kan ta med videre. Jeg har ikke ofte vist bildene mine til folk med peiling og meninger, men har bare hatt meg selv å lene på. Så jeg synes det er flott at det er noen der ute som gidder å ta seg tid til dette. :)

Lenke til kommentar
... så jeg tar gjerne i mot kritikk så lenge den er konstruktiv, og det har den jo vært til nå.

Jeg håper du er en av dem som lærer at det meste utenom drittslenging er verd noe. Enkelte tolker ting som ikke er direkte forklarende/fasit, for å være mindre konstruktivt, og det er fort gjort å oppfatte andre toner i det skrevne ord enn hva som er tiltenkt — på godt og vondt.

 

Jeg er ikke så aktiv i denne delen lenger fordi så mange bilder ikke gir meg lyst til å mene noe om dem i det hele tatt, så se på min tilbakemelding som en takk for at du — i din aller første post her, ikke viser noe som havnet i den kategorien. Du har vist potensiale, (eller hell), som det kan være fint å se utvikle seg.

Lenke til kommentar
... så jeg tar gjerne i mot kritikk så lenge den er konstruktiv, og det har den jo vært til nå.

Jeg håper du er en av dem som lærer at det meste utenom drittslenging er verd noe. Enkelte tolker ting som ikke er direkte forklarende/fasit, for å være mindre konstruktivt, og det er fort gjort å oppfatte andre toner i det skrevne ord enn hva som er tiltenkt — på godt og vondt.

 

Jeg er ikke så aktiv i denne delen lenger fordi så mange bilder ikke gir meg lyst til å mene noe om dem i det hele tatt, så se på min tilbakemelding som en takk for at du — i din aller første post her, ikke viser noe som havnet i den kategorien. Du har vist potensiale, (eller hell), som det kan være fint å se utvikle seg.

 

Jeg ser at den uttalesen jeg hadde ble formulert helt feil. Jeg mente så absolutt ikke at det du sa ikke var verd noe eller var negativt. Med: "og det har den jo vært til nå" mentes ikke at du avsluttet det, men at jeg ikke har fått noe annet enn konstruktiv kritikk fra noen her diskusjonen. Jeg beklager formuleringsfeilen, dette var et glipp fra min side. Jeg er veldig takknemlig for ditt svar!

 

Dette ble litt off topic, men jeg vil bare gjøre klart at dette var det motsatte av hva jeg mente.

Lenke til kommentar

At noen mener :

 

-du blir bedre behandlet / får bedre kritikk av at du er jente, får stå for deres regning. Selv så jeg ikke det i signaturen før jeg ble obs på det, og ser ikke NOE jeg ville sagt annerledes om jeg hadde ant det. Og skjønner ikke hvorfor jeg skulle det!

 

-at man ønsker litt større bilder i kritikken enn 500px, kun for å bruke bildene som bakgrunn kan jeg ikke skjønne. De fleste her inne som deltar i kritikken av bilder, legger gjerne ut bilder selv. Da har man vel såpass med bilder de selv har tatt som de heller ønsker å bruke til dette formål istedetfor. Skulle jeg tro.

 

-at de skal heve seg over mange av bildene her ved å si at de ikke vil mene noe som helst om bildet må de gjerne gjøre for min del, men det er da vel ikke vits i å poengtere dette i en kritikk?

 

Sånn, ah godt :p

Da kan jeg vel si i tillegg at om noen mener at enkelte tar blomsterbilder fordi det skal være lettere pga de står i ro; la dem mene dèt.

God trening er det uansett.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Jeg skjønte meningen din Tonje, men ville bare gjøre deg oppmerksom på en fallgruve/mine likevel. Litt fordi jeg ikke er overdreven bruker av smileys selv, og dertil blir tatt for å være sur/grinete etc. innimellom. Hvilket ikke gjør meg spesielt mye.

 

Ellers Larsen, jeg ("noen") hentyder ikke at du ga henne noen fordel nå, bare at det kommer til å gi henne fordeler her å være jente. Det er bare et faktum basert på observasjoner over tid.

 

Ei heller har jeg hentydet at folk vil ha bilder kun for å ha det som bakgrunn, men noen vil innimellom synes det er dumt at enkelte bilder er for små til formålet. En påstand for min regning, også basert på observasjoner.

 

Ellers ser jeg ingen bedre plass en hvor som helst i kritikkforumet for å påpeke at den økende tilgangen av friskt blod har senket det gjennomsnittlige nivået her. Tonje er foreløpig med på å heve dette snittet med sitt aller første bilde postet her.

 

Det har ingenting med å heve seg over noe som helst — det er bare et påpekt faktum. Har man vandret her noen år ser man tydelige endringer på forumet, spesielt i kritikken — og for noen kan det ikke sies å være endringer til det bedre.

 

Forresten, Tonje. Kunne du tenkt deg å ta tak i motivtypen og perfeksjonere/øve litt, eller ser vi et nytt motiv fra deg neste gang?

Lenke til kommentar

Jeg er nok redd det ikke er mulig å ta et nytt forsøk på dette motivet, bildet ble tatt for flere uker siden og blomsten er nok ikke fin lenger.

 

Jeg liker å ta bilde av blomster fordi de er så nydelige, og ja - de kan være gode modeller de, siden de som oftest står i ro (selv om jeg har opplevd å måtte fange bildet når det blåser og blomsten vaier), noe som gjør prosessen lettere. Det vanskelige med å ta blomsterbilder er jo på den andre siden å få dem til å se spesielle og at det er "noe ekstra" med motivet.

 

Men jeg har flere bilder jeg gjerne vil ha tilbakemeldinger på, som jeg sikkert hiver ut på senere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...