SolitaryB Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Driver og setter opp min nye Acer Aspire 7738g med Vista. Jeg har fått problemer med I.E. som også vises i Firefox - jeg får ikke opp nettsider - men får beskjeden "Tilkoblingen ble avbrutt - tilkoblingen til tjeneren ble avbrutt mens en side lastet". Jeg er online på en annen pc så jeg vet at det ikke er den trådløse tilkoblingen. I tillegg har jeg hatt en WoW-downloader i bakgrunnen som på 7738g'en som også laster ned greit. Vistas innebygde tilkoblingsdiagnose program viser heller ikke noe problem. Er det noen som har noen tips? Pc'en har med div. mer eller mindre nyttige programer - bl.a. McAffee anti-virus program som jeg ikke har aktivert (men utrolig nok delvis kjører likevel.. vanskelig å skille programmer fra virus av og til). Jeg beklager hvis jeg skulle puttet dette i et annet underforum - men tenkte dere kanskje har noen tips? Endret 19. juli 2009 av SolitaryB Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Du bør først sjekke brannmuren og dens unntaksregler. Hvis nettleserne mangler der, så legg de til. En annen mulighet er at du har problemer med DNS. Sjekk om du får opp VG med ipadressen under ved å klikke på den. http://vg.no = http://193.69.165.21 Lenke til kommentar
SolitaryB Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Hei! Takk for svar. Dette løste seg selv til slutt ved å resette driver for nettverkskortet (tror jeg?). Setter pris på hjelpen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Kan ha vært at den hadde problemer med å hente DNS-adressen. I såfall kunne du fått et symptom som beskrevet. Lenke til kommentar
SolitaryB Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Dette er straffen for at ting løser seg uten at en har skjønt hva løsnngen var. Nå har jeg problemet igjen. Denne gangen har jeg skrudd av firewall på pc'en (hadde windows innebygde + zone alarm på) for å være sikker på at det ikke er det. Jeg testet også å bruke dns adressen til VG som ble gitt over - uten at det fungerer. Nå forsøker jeg via opera og firefox - begge står bare og forsøker å laste en side når jeg f.eks. skriver inn vg.no - det kommer ikke opp noen feilmelding og jeg har ingen problemer med å spille wow online. har forsøkt å resette trådløs ruter og internett forbindelse uten at det hadde noen innvirkning. Kommer meg greit på nettet med min gamle pc via bærbar. Mystifistisk. Edit: Glemte fix-pc'en-regel nr 1: slå av pc'en og slå på igjen - nå er det plutselig i orden igjen - men jeg er ikke noe klokere? Endret 19. juli 2009 av SolitaryB Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Prøv dette: You might try to check and see if you have the automatic internet lock on. If you do, ZA locks up your internet as a safety feature when your screen saver activates. Just turn it off in the "Program Control" section of ZA. Evt avinstaller ZA. Lenke til kommentar
SolitaryB Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Prøv dette:You might try to check and see if you have the automatic internet lock on. If you do, ZA locks up your internet as a safety feature when your screen saver activates. Just turn it off in the "Program Control" section of ZA. Evt avinstaller ZA. Takk for at du følger opp. Det virket ikke som det var det som var problemet. Jeg kan fjerne ZA og se om det hjelper - men jeg mener problemet oppsto før jeg hadde innstallert ZA så er ikke sikker på om det er relatert. Nå fikk jeg problemet igjen, denne gangen etter at jeg hadde startet WoW, så det er mulig at det at jeg starter WoW gjør at jeg får problemet. Det jeg også synes er rart er at nå får jeg ingen feilmeldinger fra nettleserne - de bare står og forsøker å laste side inntil jeg slår dem av. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 start -> run skriv cmd (eller hvordan man nå får tak i dos console i vista) skriv: ping www.vg.no får du 4 reply? hva er tiden på dem? om ping funker greit, så sjekk nettleseren sine nettverksinnstillinger. I FF, er den satt opp med noe proxy? Hva er innstillingene for tilkobling? om du går i kontrolpanel, så har du noe "internet innstillinger" eller noe i den duren. Hva sier den om oppkobling? Hjelper det å restarte rutere/switcher som du måtte ha? Skru firewall av - hjelper det? Har du no brannmur installert fra 3dje part? slå av dem, evt avinstaller. (slå av er ikke altid godt nok, FORDI driveren til programmet ligger fortsatt i nettverksstacken) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå