Gå til innhold

stor sjanse for å bli sendt hjem ved innrullering?

Slacks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Ikke veldig mange, men noen. Er folk som feiler på hørselstestene, har dårlig rygg eller andre plager som gjør at de blir sendt hjem.

Men man skal ha ganske dårlig hørsel hvis man skal bli sendt hjem? jeg kom igjenomm på sesjonen og regner med at det skal gå bra på selve innruleringen også..

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg lurer på om det er mange som blir sendt hjem i løpet av de første dagene? Og av hvilke grunner da?

De fleste som blir sendt hjem blir det som oftest etter innrulleringen (Altså at de dimmer fordi de ikke liker millitæret elns.) Dersom du ikke er i stand til å gjennomføre millitæret pga. skader eller andre problemer så finner de som oftest ut av det på sesjonen. Var 3 folk som føkka det til på hørselstesten i rekrutten her, men de fikk ta den om igjen.

Lenke til kommentar

Det skal veldig godt gjøres å bli sendt hjem ved innrullering. Innrullering skjer et år eller to før du skal på sesjon, og betyr bare at du blir "rulleført", at du skrives inn i systemene til forsvaret.

Ved innrykk, derimot, er det en del som blir sendt hjem. Det er dog kun hvis du har fysiske skavanker av ett eller annet slag.

Lenke til kommentar
Man kan vel også bli sendt hjem av "personlige" grunner. Var flere i min kont. som forsvant fordi de ikke "likte krig og dreping og sånt".

Da blir du sendt til siviltjeneste, ikke hjem :)

Tja. Er vel bare å lyve i hytt å gevær det. Mange av kompisene mine tok den løsningen. Type "jeg liker ikke folk og savner mamma"-tjeneste på psykologens sitt kontor. Ingen i totalforsvaret vil kalle inn de gutta der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forsvaret er mest interessert i motivert ungdom som kan tenke seg å verve seg etter førstegangstjenesen samt har lyst til å delta i INTOPS.

Hvis du på sesjonen opptrer veldig umotivert så er det stor sjanse for at du faktisk slipper førstegangstjeneste, det er ikke lenger slik at alle må inn slik som før i tida.

Grunnen til dette er at det er dyrt å utdanne en soldat i løpet av førstegangstjenesten og de får ikke fullt utbytte av deg før du begynner å nærme deg dimmedato. Ergo de ønsker ikke å sløse bort tid og penger på en som er umotivert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...