Gå til innhold

[Løst]Ny 24" eller 26" for gaming og bilderedigering.


Foto-TMW

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe ny skjerm til min nye pc som jeg får på mandag. Den skal enten være 24" eller 26", jeg har tenkt å bruke maks. 2500,- Jeg skal bruke den mest til gaming, men også litt bilderedigerig. Den skal helst være tilgjengelig å kjøpe i butikk som f.eks. Lefdal. Jeg vil helst ha oppløsning på 1920 x 1200. Takker gjerne for tips fra dere.

Mvh.

Thomas. :thumbup:

 

Min hardware er:

Intel core i7 920

12GB RAM

Asus p6t deluxe

Geforce gtx 275

 

EDIT: Jeg har sett på Samsung 24" LCD Syncmaster 2443BW. Er denne bra eller?

Endret av Foto-TMW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26 tommer blir for stort til gaming.. det mener i alle fall jeg.

 

2500 er for lite penger til en skjerm på 24" med 1920 x 1200, som i tilleg skal brukes til gaming.

 

det mener i alle fall jeg.

 

Ok, hvor mye må jeg i så fall betale da? Fungerer 1920x1080 bedre? takker for svar.

Lenke til kommentar
Ta en titt på HP LP2475w, igen grunn til å spare på skjermen når man sitter på en ellers ganske dyr Pc. ;) Forøvrig en ganske stor tråd på Hardocp om denne.

 

Forøvrig en god test av den hos Prad.

Ikke vits i å betale ekstra for dritt. Den skjermen hadde ikke noe ikke akkurat noe imponerende spesifikasjoner. 6ms + 1000:1 i kontrast er ikke stort. Jeg ville heller kjøpt en skjerm av en leverandør som er kjent for å levere kvalitetskjermer som for eksempel Eizo eller Samsung.

Lenke til kommentar
Ta en titt på HP LP2475w, igen grunn til å spare på skjermen når man sitter på en ellers ganske dyr Pc. ;) Forøvrig en ganske stor tråd på Hardocp om denne.

 

Forøvrig en god test av den hos Prad.

Ikke vits i å betale ekstra for dritt. Den skjermen hadde ikke noe ikke akkurat noe imponerende spesifikasjoner. 6ms + 1000:1 i kontrast er ikke stort. Jeg ville heller kjøpt en skjerm av en leverandør som er kjent for å levere kvalitetskjermer som for eksempel Eizo eller Samsung.

 

Nei for HP er jo ikke kjent for å lage kvalitetsskjermer... :roll:

Den HP LP2475w burde egne seg perfekt til hans bruk - som er gaming og bilderedigering. Les tester på nettet i stedet for å se på spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Å kjøpe en skjerm som duger bra til både spilling og fotoredigering er vanskelig å få til. En skjerm som er bra til fotoredigering vil relativt sett være treg opp mot en "gaming" skjerm.

 

Hvis en er ute etter en god fotoredigeringsskjerm er Eizo et godt utgangspunkt. Eventuelt Dell 2408WFP er et bra valg. Den HP Skjermen som er nevnt ovenfor er muligens et bra valg (det er i hvertfall en god HP skjerm (24") som er bra til fotoredigering).

 

Forskjellen mellom en "gaming skjerm" og en "foto skjerm" er i grunn typen panel. En får ikke det beste av egenskapene fra de forskjellige skjermene i 1 super skjerm. En hardcore fps spiller på en "fotoredigeringsskjerm" vil nok merke div. lag hvor plagsomt det vil være er individuelt.

 

PS: en god foto-skjerm koster rundt 5000 (eller mer) en god gamer skjerm koster en del / litt mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...