Gå til innhold

Pass i post?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

har havna i en litt kinkig situasjon; jeg er i utlandet, og passet ligger hjemme. Er det lov å sende det i posten til hotellet der jeg er om et par dager? Jeg er straks i Danmark med bil kjørt gjennom Sverige, og neste stedet jeg vet jeg skal til er Nederland. Kommer jeg inn der uten pass i det hele tatt? Eventuelt, hvilke land i Europa kommer jeg ikke inn i uten pass?

Evig takknemmelig om noen kan belyse saken, litt kjipt å snu og bruke to dager ekstra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! :)

har havna i en litt kinkig situasjon; jeg er i utlandet, og passet ligger hjemme. Er det lov å sende det i posten til hotellet der jeg er om et par dager? Jeg er straks i Danmark med bil kjørt gjennom Sverige, og neste stedet jeg vet jeg skal til er Nederland. Kommer jeg inn der uten pass i det hele tatt? Eventuelt, hvilke land i Europa kommer jeg ikke inn i uten pass?

Evig takknemmelig om noen kan belyse saken, litt kjipt å snu og bruke to dager ekstra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Schengen_Agreement

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du skal, men om du har tenkt deg til Italia tror jeg du vil trenge pass. Dem har vel strammet inn litt for sommeren, mye pga. et G8-møte, men har også en anti-terrorlov som gjør at du vil måtte vise frem pass for å være på internettcaféer, se på fotballkamper osv.

God tur.

Lenke til kommentar

Enten må du bruke noen dager ekstra for å kjøre hjem og hente det, eller så får du det tilsendt i posten der du er. Tryggest å kjøre hjem og hente det men det er dyrt. Siden jeg antar du er norsk statsborger MÅ du vise pass utenfor Norden siden pass er eneste godkjente legitimasjon innenfor Schengen for nordmenn. Så enten kjør hjem eller få det tilsendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...