OPL Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hei, har en laptop med vista 64b. I går kveld så får jeg plutselig opp en melding om at en fil til skjermkortet er slettet, så tenker jeg ikke noe mer over dette siden jeg måtte legge meg. I dag så slår jeg på maskinen og får vært på en liten stund til jeg plutselig får en blå skjerm hvor det står " Malfunction, the system has been haltered" Nå får jeg ikke slått på maskinen normalt lenger, jeg kjører i sikkerhetsmodus nå, i tillegg har antivirus programmet gått ut på dato så jeg får ikke sjekket om det er virus. noen som vet hva dette kan være ? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Snakker vi om en blåskjerm i forstand "Blue Screen of Death" for såvidt jeg vet finnes det ingen blåskjerm som sier: "Malfunction, the system has been haltered" Lenke til kommentar
OPL Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Nei jeg tror ikke det er den vanlige blue screen vi snakker om, har aldri sett denne type "blåskjerm" jeg heller. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Har faktisk ikke hørt om det før, men om du mistenker virus kan det kanskje være at viruset prøver å etterligne en vanlig blåskjerm? Lenke til kommentar
OPL Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 søkte litt og det er denne typen jeg fikk. http://support.microsoft.com/kb/222973 Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Fikk du opp hardware malfunction? Litt pussig, står der at infoen gjelder for Windows 2000, kan jo godt hende at det gjelder for Vista også men da er det jo tydeligvis en hardwarefeil da. (Med mindre viruset prøver å etterligne en blåskjerm fra Windows 2000) Du kan sikkert deaktivere viruset fra sikkermodus uansett. Vil tro et hardwareproblem ikke ville forsvinne bare du bootet inn i sikkermodus. Endret 17. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
OPL Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Hvordan deaktiverer jeg virus ? Også når jeg restarter så kommer det opp en slags system scan og der står det reinstalling display driver failed eller noe i den duren, da er det vel noe feil med skjermkortet ? Lenke til kommentar
OPL Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Nå står jeg litt fast og er på det punktet rett før jeg formaterer Så hvis ingen vet om noe jeg kan gjøre så formaterer jeg snart Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Gå evt inn i kontrollpanel (i safe-mode) og fjern skjermkort-driverne. start i safe-mode og installer nyeste driverne fra Ati eller Nvidia. Bør bare være det som tregs. Lenke til kommentar
OPL Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Yes ! ser ut som det var det som var problemet, slettet driveren til skjermortet og fikk startet opp på normal måte. Nå er det bare og finne en ny driver. Takk for hjelpen ! EDIT: Ser ikke ut som det løste problemet helt likevel. Etter at jeg har installert den nye driveren så får jeg akkurat samme problem som jeg hadde. Da må det kanskje være noe feil med den fysiske delen av skjermkortet eller ? Endret 17. juli 2009 av OPL Lenke til kommentar
OPL Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Har ikke skjedd så mye mer. Men nå kommer det opp "RunDLL, Feil i C:\Windows\system32\nvsv64.dll Manglende oppføring nvsvcstart" når jeg restarter etter og ha slettet driveren på nytt. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Hvorfor forsvinner disse filene egentlig? Virker ikke som driveren har blitt fjernet helt da. Ser ut som RunDLL er konfigurert for å starte en tjenste som ikke er oppført i registeret. nvsv64.dll ser ut til å være en del av nVidia forceware. Denne meldingen kan du alltids fjerne ved å bruke feks Autoruns (Oversikteligere) eller msconfig. Hvis det virkelig kom opp en beskjed om hardwarefeil er det jo lite annet å prøve enn å teste med et annet skjermkort? Endret 17. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
OPL Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Det er litt vanskelig og prøve et annet skjermkort på laptop Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Ja du har laptop det er sant ja, nei at en fil tilhørende skjermkortet skal forsvinne virker litt merkelig, Du finner ingen særskilte feilmeldinger i hendelseslisten? Lenke til kommentar
OPL Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 hvor ser jeg denne hendelselisten ? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Start>Kjør> eventvwr.msc og sjekk etter feil på system og program som kan være relevante. Lenke til kommentar
OPL Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Så ikke noe spesielt der Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Kan dette ha noe med feilen din å gjøre? Link Eller denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå