Gå til innhold

Anmeldelse av Call of Juarez's første brett

Anbefalte innlegg

Ok, kjøpte det i dag har hatt lyst på det en stund, jeg syns første spillet var over midels og ville prøve dette, det koster 450kr på steam så jeg kjøpte det på PK til 379 og sparte 70kr på det.

Anmeldelse av første brett

Første del av spillet er satt til borgerkrigen og første brett er fra et mindre kjent om ikke fiktivt slag fra den krigen i 1864. Alle våpene er feil; man går rundt med og det samme gjør fienden våpen som ikke ble brukt før 1873 og senere. Alle menige soldater går med Winchester 1873 rifler som ikke ble oppfunnet før ja 1873, dette er en lever action med magasin på 12 skudd, når de egentlige våpene de skulle bruke var rifled musketter som bare kan skyte et og et skudd og tok 20+ sekunder å lade. Uniformene er også felt tullete, man får også bruke gattling guns som heler ikke var i bruk selv om de var oppfunnet.

Det er det dårlige så det bra:

Selve action og skytinga er UTROLIG digg, når man løper med to revolvere og skyter og gjemmer seg bak saker og ting er en følelse man ikke får i andre spill, det føles virklig og realistisk det er som at man har en revolver i hver hånd og skyter, man lever seg helt inn i det, det er liksom ikke bare to 3d modeler på skjermen man skjenner nesten gerpene i hånda, og det er ikke bare skytinga, men alle kuler slenger støv og slikt opp noe som gjør at man virklig føler at man blir skutt på. Lydene er også veldig fine og hjelper ilusjonen av at man skyter og blir skutt på.

Alle andre effekter og grafiken er også kjempe fine.

Fienden tåler også mindre, i det første spillet kunne du bruke hele dagen på å drepe noen, her går de ned på 1-2 skudd som også gjør det hele mye bedre for meg.

Det virker også som de har fjernet det med at våpen går i stykker etter man har brukt dem en stund, eller så har de bare gjort at det tar lengre tid, uansett det er også en ting som iriterte meg i første spillet som nå er forbedret.

Har ikke så mye å si om historien enda, men den følelsen at man FAKTISK skyter med våpene gjør spillet til noe skjeldent.

8.5/10 baset på første brett ene og alene pga. action delen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, dette kan faktisk være det beste western spillet noe sinne og kanskje top 3 action spill EVER.

Har kommet ganske langt og spillet er fyldig med historie, ikke bare bang bang, men historien er like komplisert og intrekat som en 3 timer lang film. Det er mange brett alle føles unike ut.

Det er også flere våpen enn jeg først trodde.

Lemat har dukket opp og det samme har vulcanic pistol, det finnes også 4 levels for hvert våpe, rusty, vanlig, prime og superb. Våpen modelene er virklig fine og realistiske og det samme er lyden.

Og som nevt er skytinga noe av det beste noen sinne på spill, veldig organisk og ekte, speislet med to våpen i hver hånd, det er nesten like gøy å skyte med to våpen i spillet som i virkligheten.

Det første coj spillet var blandt de bedre western spillene, med outlaws som det klart beste, men jeg tror virklig at Bound in blood tar første plassen fra outlaws.

Spillet er en blanding av rett fram story basert spill og sandboxs, innimellom kommer man til små opene brett der man kan ta ekstra missions osv. Det er litt basic, ikke like godt laget som gun og andre GTA kloner, men fremdeles en kul liten sak.

Stemmeskuespillet er også bedre enn nesten alle andre spill,

Det hele gjør at spillet føles veldig komplett ut, fra grafikk, til histore, til action til lyd osv.

Etter det på en 9.5/10 nå, vet ikke hvor mye jeg har igjen men dette blir gøy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...