neru Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg sitter her med en pc til en kunde, når jeg trykker på powerknappen begynner den å pipe. (bip bip bip pause bip bip bip pause.....)Søkte litt på nettet, fant ut at det er koden for 3270 keyboard card, dette er noe jeg aldrig har hørt om. Er det noen her som kan noe om dette? Lenke til kommentar
pstub Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Kanskje informere noe om hva slags maskin det er snakk om? Selvbygg? Merke? Stasjonær? Bærbar? Komponenter? Litt lettere å hjelpe da... Lenke til kommentar
neru Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Stasjonær, Packard Bell Ixtreme 1450 Er ikke sikker på komponentene for øyeblikket, er ikke på kontoret nå.... Det jeg egentlig lurer mest på er hva 3270 Keyboard card er for noe, verken jeg eller en av mine kolegaer har aldrig hørt om det. Lenke til kommentar
tweakMan Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Yahoo svar.. Tech Central svar... Mulig fix? Jeg skjønner ikke tech talken her, men kanskje? mvh Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Testa med et annet keyboard? bruker du usb tatsatur? Lenke til kommentar
neru Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2009 Testa med et annet keyboard? bruker du usb tatsatur? Har prøvd annet tastatur, ingen suksess. USB ja Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg finner ingen informasjon om hvilket hovedkort eller bios som er på den maskinen. Men det finnes flere lignende koder: Standard Original IBM POST Error Codes: 3 long beeps 3270 keyboard card AMI BIOS Beep Codes: 2 Short Beeps Your computer has memory problems. First check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. First check your SIMM's. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks that your CPU finds its first 64K of base memory in. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all your memory tests good, you probably need to buy another motherboard. Award: Sjekk hjemmesiden Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Ja, lest litt rundt, og flere steder står det at enten er det tastaturet, el sannsynligvis defekt HK. Lenke til kommentar
neru Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Takker for flere fornuftige svar:P Har konkludert med at HK er defekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå