Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

LCD skjerm som kan erstatte min 21' Eizo F77 skjerm

Anbefalte innlegg

Moren og faren min er ikke like fornøyd som meg med min Eizo 21' Flexscan F77 skjerm. Selv synes jeg den er en drøm.

Vel, back too topic.

De ønsker å kjøpe en LCD skjerm til meg som slik at skjermen ikke tar halve skrivebordet mitt.

Hvilken skjerm kan erstatte skjermen jeg allerede har?

Den skal takle spill og film ypperlig. Høy hertz slik at den IKKE flimrer.

19 LCD er vel en ypperlig størrelse?

Hvilken skjerm bør foreldrene kjøpe til meg?

Den bør ikke være astronomisk dyr slik at de ikke kjøper en skjerm til meg.

Håper noen kan hjelpe meg med mitt "forferdelige" skjermproblem. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey, har selv både F77 og samsung lcd. Hvis du skal ha noe som kombinerer det beste av disse, så må det bli 20.1" lcd til rundt 12000kr (f.eks. Dell sin). Ellers så må du finne deg i 1280x1024 oppløsning på f.eks. Samsung Syncmaster 191T (7500kr?). Men det er jo en råbra lcd skjerm likevel... Skal du ha noe billigere enn dette blir det vel 181T eller en av samsungs 17".

Skjønner også at foreldra dine ikke liker skjermen, den er jo kjempesvær og megatung :) Bra til gaming @ 1600x1200, men skal flytte den til soverommet asap. siden det ikke ser så fett ut å ha f77 i stua :)

Lenke til kommentar

LCD har vel uansett ca. 60hz, men dette kan ikke sammenlignes med CRT! Dette er nemlig totalt flimmerfritt... Ellers har jeg ingen anbefalinger å komme med når det gjelder skjerm.

Selv har jeg Hansol H711, og er fornøyd med den!

Lenke til kommentar

LCD har ikke 60 Hz. Antall bilder per sek avhenger av hvor høy refreshrate det er. F.eks. hvis det er 10 ms deler du ett sekund på 0,010, da får man 100, noe som tilsvarer 100Hz. Vel, nå er det jo ingen skjermer bortsett fra Formac Gallery 2010 som har en refreshrate lavere enn 15 ms da...

Lenke til kommentar

LCD = Flimmerfri så du merker ikke noe til hzèn (behagelig å se på)

En God og Dyr lcd skejrm er bedre enn en crt skejrm det kommer ann på hva du kjøper.

Jeg fikk nettopp en Formac Gallery 2010 skjerm i posten og den skal være testet av en hel haug av it folk som jobber med 3d og den skjermen har fått BARE ROS OG SKRYT

Jeg har bstillt ny pc i deler men har ikke fått tak i skjermkort enda så sitter her med denne super skjermen og kan ikke bruked en ennå :cry:

www.formac.com

Denne skjermen er SVÆR og sinnsyk bra mht pixel respons tid og er ypperlig til spilling men også litt dyr (13600 kr (billigst) på officeshop.no)

solutions_gallery2010_08.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har en Samsung 191T og synes den fungerer bra til det meste: TV (har TV kort), spill (har testet kun et par bilspill ennå) og sakrift ( i WOrd, web browser etc.).

En annen på forumet her hintet om at denne skjermen bli levert med Hansol "klistrelapp" hos Komplett, Hansol H950 til "kun" kr 5637.

Lenke til kommentar
Moren og faren min er ikke like fornøyd som meg med min Eizo 21' Flexscan F77 skjerm. Selv synes jeg den er en drøm.

Vel, back too topic.

De ønsker å kjøpe en LCD skjerm til meg som slik at skjermen ikke tar halve skrivebordet mitt.

Du skulle hatt juling :)

Vel, back to topic, skal du ha en skjerm som skal være noenlunde lik i oppløsning og respons, så må det vel bli formac-skjermen ja, vet ikke hvordan de panelene som sitter i originale Apple-skjermer er, de store widescreenmodellene der er jo også ganske heftige. Har forresten Formac-skjermen dvi-inngang, eller må du bruke en overgang? Trodde den i hovedsak var for Mac jeg.

Lenke til kommentar

Vel, back too topic.

Du skulle hatt juling :)

Vel, back to topic, skal du ha en skjerm som skal være noenlunde lik i oppløsning og respons, så må det vel bli formac-skjermen ja, vet ikke hvordan de panelene som sitter i originale Apple-skjermer er, de store widescreenmodellene der er jo også ganske heftige. Har forresten Formac-skjermen dvi-inngang, eller må du bruke en overgang? Trodde den i hovedsak var for Mac jeg.

Du kan velge om du vil ha DVI eller ADC så den funker helt fint på vanlig pc :yes:

Den modellen jeg har kjøpt er den med de beste spesifikasjonene i forhold til de andre Apple Cinema skjermene som er ganske like

Den jeg har (Gallery 2010) er fysisk 20,1 men skal visst være på størrelse med en 23" crt og det kan jeg her bekrefte...jeg har en 19" crt og Formac Gallery skjermen er en GOD del større og virker nesten som en widescreen i forhold......diagonalen er 9 cm større og det er en god del :yes: (kløøør etter åfå bruke den)

Formac Gallery 2010 har 250 nits lys styrke 600:1 kontrast og kan kjøre i 1600x1200 oppløsning

Siden jeg fremdeles sitter med en lame pc med Riva tnt2 ultra skjermkort får jeg ikke brukt denne supre skjermen. Jeg en ny pc i deler å vente med å bli satt sammen før jeg får den siste delen jeg trenger....nemlig skjermkort (venter på enten Radeon 9800 pro 256 mb eller Geforce FX 5900 ULTRA (nv35)

Skal gi en full rapport på skjermen da :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...