Gå til innhold

trenger kraftig nettverkskort

Anbefalte innlegg

jeg trenger er kraftig nettverkskort, gjerne eksternt til pc`en min. jeg skal bruke det til å få bedre signaler. jeg har akkurat kjøpt ny router, så det blir uaktuelt å kjøpe en ny. noen tips til nettverkskort som får inn signaler fra routere et stykke unna og gode signaler på de routerne som ikke er så alt for langt unna? takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst kan det høres ut som om du skal prøve å "leeche" på andres routere ettersom du er så opptatt av signaler fra andre routere ;)

Uansett ville du sikkert fått bedre respons om du skriver i emnefeltet at det faktisk gjelder trådløst nettverk. Et nettverkskort med mulighet til å skifte antenne så du kan kjøpe en ekstern antenne til er mitt tips.

Lenke til kommentar
Anbefaler en slik buffalorouter satt opp som klient. Den har veldig bra rekkevidde sammenlignet med vanlige nettverkskort. I tillegg kan du skaffe deg et strømadapter på 12V, 1A for 220V siden den som er med trolig er for 110V. Dealextreme.com selger slike for ca 5US$.

Netshop selger den; HER! Har to som vi bruker som en bridge mellom to hus ca 100 meter i luftlinje. Brukes for å dele innhold på en mediaserver mot et mediasenter, og funker stort sett greit. Bruker en liten hjemmelaget parabol bak antennene for å bedre signalet. Har ikke testet den som klient, men hadde vært gøy å prøve. Er det DD-WRT firmwaren du bruker da?

Lenke til kommentar
Har ikke testet den som klient, men hadde vært gøy å prøve. Er det DD-WRT firmwaren du bruker da?

Ja, du må flashe den med DD-WRT. Det gjøres med TFTPd eller tilsvarende program som legger inn firmwaren når du booter routeren. Det kan ikke gjøres i webinterface når orginalfirmware ligger inne pga kryptering.

Videre må du bruke samme subnett (f.eks 192.168.1.x) på klienten som på routeren du kobler deg opp i mot når du bruker den som client_bridge. Det holder forsåvidt med å flashe den ene og bruke den andre som vanlig router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...