Erka Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Holder på å finne deler til en ny gaming pc, men jeg har aldri hatt spesielt god kunnskap om pc deler til å starte med heller. Sammen med noen venner har jeg laget min egen handleliste (https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=100987) men som sagt min kunnskap er ikke så god så jeg hadde lyst til å forhøre meg med ett større community. Har ingen overclocking skills så black edition skal vist være greit for newbies. Hvis noen kunne hjelpe meg å gjøre listen min enda bedre så hadde jeg vært veldig takknemelig Trenger IKKE utstyr som Skjerm,CD-rom, Mus, Tastatur. Edit: Har en 23" skjerm Endret 17. juli 2009 av Erka Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 "The Alchemist" yter bedre og koster deg kun 9700 kroner dersom du ekskluderer DVD-drev og operativsystem. Jeg ser at du har valgt et ganske dyrt lydkort. Forskjellen mellom det som er innebygget i hovedkortet og Xonar Essense er i realiteten marginal. Målgruppen er derfor ofte ikke vanlige forbrukere, og jeg tror du klarer deg fint uten (selv med et såpass godt headset). Kabinettet jeg har valgt ligner en del på Scout Storm i utseendet, men er langt å foretrekke pga av temperaturer og støy. Antec er et kjempeflott merke. Lenke til kommentar
Erka Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Viste ikke engang at det var ett innebygd lydkort i hovedkortet, så kan altså bare fjerne lydkortet helt eller? "The Alchemist" ser ganske bra ut ja, men vil det ha noen stor innvirkning om jeg velger ett 4890 Vapor-x/ Toxic istedet for den normale 4890? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Den normale HD 4890 blir betraktlig varmere og støyer derfor naturligvis også mer (43-44 dBA). Vapor-X og Toxic er en spesialutgave av kortet fra Sapphire som bruker en bedre kjøleløsning. Det hjelper på en hel del hos begge områder. Når det er sagt er ytelsesforskjellen ikke særlig stor uten overklokking, og dersom du bruker headset mens du spiller, vil det langt i fra by på noe problem å gå for den vanlige varianten. Lenke til kommentar
belowyn Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Om du har 15k å bruke på en gaming-PC burde du virkelig kjøpe deg Intel i7 isteden for AMD. Vill forskjell i ytelse ... Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det er ikke vill forskjell i ytelse når det kommer til gaming. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 i7 vil ha en fordel vist du bruker flere gpuer (skjermkort) gjør du ikke er forskjellen liten. i5 er ikke veldig langt unna og vil nok bli et bra alternativ i den prisklassen, men skal du ha pc nu er ikke det noe alternativ. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Har satt opp et forslag til deg, basert på AMD. Stikkordene er; ATI's kraftigste prosessor. Godt, klokkevennlig hovedkort. 3 ATI Radeon HD4890 som garanterer enormt bra spillytelse, samtidig som de er stillegående En av verdens beste strømforsyninger Meget godt kabinett Stillegående prosessorkjøler som takler kraftig klokking 500gb HDD av godt kvalitet. Link; https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=101163 EDIT; Oppsettet er rettet mot ren gaming, skal maskinen brukes mye til kontorapplikasjoner og surfing ville jeg byttet ut det ene HD4890 med denne. Endret 17. juli 2009 av ravii Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Bra oppsett, ville brukt de pengene som var igjen på en raptor hardisk på 150 GB til OS og spill eller en SSD hardisk Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Enig der ja, ville dog ikke kjøpt Raptor men en god SSD. Super Talent UltraDrive ME SATA-II gir veldig mye for pengene, legger du til den går du 400kr over budsjett. Ønsker du et stilrent kabinett er Silverstone SST-FT01 et godt valg. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Vist du skal bruke så mye penger på en gaming pc synes jeg ikke det no vei utenom i7. 3300 for AMD HK og cpu, det er ikke vits da kan du plusse på en hundrelapp eller to og velg i7 og x58 da klarer du virkelig å få utnyttelse av tre skjermkort. Med litt lavere budsjett vil AMD være å foretrekke, men synes du burde sjekke noen testeer av crossfire phenom2 vs crossfire i7. Før du bestemmer deg om hvor mye du vil bruke. Synes SSD er fett, og trur du får en god del bedre "vanlig bruk" opplevelse med det istedet for det tredje skjermkortet. Husk det kommer ny genrasjon skjermkort fra begge produsentene godt innenfor ett halvår. Du kan fint klare deg med ett 4890 og heller kjøpe det råeste på nyåret da prisene har fått normalisert litt seg etter lansering, kan jo tyde litt på priskrig, tror nVidia velger å være dyrest som vanlig, men mest sannsynlig ha ett toppkort 10% bedre enn ATI. ps Jaja vente kan man jo besandig gjøre. det er jo ikke like gøy. Har forståelse for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå