Gå til innhold

Erfaringer/tips/råd Panasonic Lumix DMC-TZ7

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med å ta bilder i 16:9 med dette kameraet? Hadde tenkt til å kjøpe, men ble skeptisk da jeg så at iA-modusen(som trolig kommer til å bli mest brukt) ikke støtter mer enn 1920x1280 piksler når formatet er satt til 16:9. Noen som kan bekrefte dette?

Å sitte og klippe 100-vis av bilder fra 4:3 til 16:9 etter ferien utgår med skyhøye kneløft!

edit: fant denne på et forum :roll:

"Thank you for allowing us the opportunity to assist you. You are a valued

customer to Panasonic and we appreciate the opportunity to support you.

You indicated that you needed to know "Why am I limited to 2 mega-pixels

when shooting an iA 16:9 picture when the previous version of the camera TZ5

had no such limitation? Also, why is only the 16:9 ratio limited and not

the 4:3 pics as well? Please fix this with a new firmware version as I

only take pictures in 16:9 format." There are hardware limitations that

require this to be, as it is. Firmware can not change this.

Thanks for contacting Panasonic"

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar

Jeg er så enig så enig.jeg tar også nesten kun bilder i 16:9. Dette med 16:9 og IA var noe jeg reagerte på når jeg kjøpte tz7. hadde som sagt tz5 før og det funka fint med IA og 16:9 og 9 megapiksler tror jeg det var. Dette har ført til at jeg ikke bruker IA lenger for 2 megapixler er for lite. Håper virkelig de fikser dette problemet.

Ellers er kameraet helt på topp, utenom at modushjulet er litt for løst, noe som også var tilfelle i tz5. jeg håper vi får et tz9 neste år som har manuelle instillinger og IA mode med skikkelig 16:9 støtte :)

Uberdogleg http://www.flickr.com/photos/uberdogleg/

Lenke til kommentar

Noen tips til dere som bruker kameraet.

Sett color mode til "vivid" i menyen.

Tar dere bilder av fks solnedgang så sett lysmåling til spot så er det bare å peke å finne rett lys du vil ha, trykke halvveis ned på utløseren, så peke til motivet og trykke helt ned for å ta bildet.peker du mot fks solen så blir bildet mørkere, peker du mot det mørke blir bildet lysere osv, dette kan gi fine effekter.

Zoom tracking er en annen finfin funksjon som lar deg låse zoom på en plass du vil.

Ta noen bilder med standard 16:9 og noen bilder med IA av samme motiv. avogtil blir IA bedre avogtil ikke, avogtil er det helt likt. så hvis dere liker bildet og det ikke er bra på standard så kan dere croppe IA bildet hvis det er bedre, eller motsatt..

Det viktigste er å eksperimentere og ikke sist men ikke minst, LES MANUALEN!!!

uberdogleg http://www.flickr.com/photos/uberdogleg/

Endret av uberdogleg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...