Anders Leipsland Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Stussa litt over DVD-brenner anbefalinga deres. I budsjettklassen er det anbefalt NEC ND-1100 DVD+R/RW. Det er jo en grei anbefaling imho. Derimot så stusser jeg litt når jeg ser "mellomklassen" hvor det er anbefalt en NEC ND-1300 DVD±R/RW. Kan Hardware Norge si meg hvor jeg kan få kjøpt den brenneren? Jeg har nemlig ikke registrert at den har ankommet markedet enda. Dere driver vel ikke å anbefaler produkter dere ikke har peiling på om er gode eller ikke? Til slutt står det "Plextor er alltid ensbetydende med kvalitet, og deres DVD-brenner er intet unntak. Plextor PlexCombo PX-504A støtter kun DVD+R, men til gjengjeld får man en svært pålitelig brenner." Det som er litt artig er at dinside skrev en artig artikkel for litt sida. Der påpekte de at: "Da vi hadde pakket opp alle DVD+RW brennerne vi hadde fått inn til testing, oppdaget vi raskt at de var bemerkelsesverdig like, innenfor hver formatstandard. Det var bare fronten som var forskjellig, selve metallboksen var helt lik. Bildet forfra viser at hp og Plextor har gjort noe med plastfronten, mens Nec og Freecom er helt identiske, begge bruker den samme nøytrale fronten uten merkenavn. " Er jeg helt på bærtur når jeg sier at Plextor PlexCombo PX-504 og NEC ND-1100 DVD+R/RW er en og samme brenner bare at Plextoren er 700kr dyrere? Jeg vil *veldig* gjerne få vite hva som gjør at Plextoren er verd 700kr mer for på meg virker det som dere ikke har peiling på hva dere snakker om. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 For å begynne, Nei vi har desverre ikke testet dvd brennerene, beklageligvis så har vi ikke fått testet de nyeste produktetene. Da er det spørsmål om vi skal anbefale de litt eldre produktene som vi har testet, eller om vi skal være litt frempå og anbefale nye produkter. Uten testresultat så må man basere seg på artikler og tester fra andre siter. Angående Plextor, så er det forskjell på firmware som gjør at den er raskere enn nec sin jmf din side sin test. Men ikke spesielt raskere enn hp, som ligger på ca pris. Må si meg enig i at dvd-brenner anbefalingen ikke er av den beste, dette er litt pga av mangel på tester og kanskje i noen øyner kompetanse. I mitt forsvar så vil jeg si at jeg har litt over middels kompetanse på dette feltet. Om det er noen som har flere kommentarer, fyr løs Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 "Plextor er alltid ensbetydende med kvalitet, og deres DVD-brenner er intet unntak. Plextor PlexCombo PX-504A støtter kun DVD+R, men til gjengjeld får man en svært pålitelig brenner." Har nå tatt bort denne, håper prisen snart går ned på plextoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå